1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Stelling:Twee versies van de Xbox 360 (goed of slecht)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 18 aug 2005.

1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10

Volgens mij is dat een post van een behoorlijk tijd geleden, toen er nog zeer weinig bekend was over de 360.
    Ik weet inmiddels wel beter hoe het zit met de HDD van de 360.

*Schaamt zich voor domme post :eek:

Laatst bewerkt: 19 aug 2005
  2. FabianNL

FabianNL Guest

Is het dan eigenlijk 100% zeker dat de PS3 geen HDD gaat krijgen? En ook zeker dat ze geen ander (groot) opslag medium krijgen? Dat waren namelijk eerst ook de roddels bij de 360, geen standaart HDD maar een ander soort vast geheugen...

3. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik snap het niet helemaal :D 1. Ik reageerde op Marty, niet op jou. 2. Met 'Wouter' bedoelde ik eigenlijk mijzelf ;). 3. Dit is een zeer recent topic :).

4. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Oh, sorry, ik bedoelde op de reactie van Marty NL op mijn quote.

5. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Nou snap ik t ook niet meer:D maar maakt ook niet uit...

6. dakota707

dakota707 DrEaMeRs

Leuk Bevonden:
    0
    880 gulden voor een console vindt ik anders wel een aardig bedrag hoor :)

7. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    1050 gulden voor de eerste xbox dat was pas duur en dan had je niet eens een headset en afstandsbediening erbij.
    Ik vind het wel een mooi prijsje hoor :)

8. forza katwijk

forza katwijk Hardcore For Live

Leuk Bevonden:
    0

maar toen kochten de meeste hem ook niet!

9. Roberto

Roberto ....

Leuk Bevonden:
    0
    En nu wel ja.

10. FabianNL

FabianNL Guest

daarom is dit een hele nette prijs.

einde discussie :+

11. SupahMaster

SupahMaster Guest

En zo verdient Microsoft toch wel er wat aan omdat de meeste mensen het dan toch wel leuk vinden en een HDD kopen en een Wireless Controller

12. Diamond_X

Diamond_X diamonds are forever

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind die Core versie een niet zo fraaie marketingstrategie van Microsoft. Ze doen dit gewoon om meer vraag naar de Premium versie te creëren (aangezien bijna iedereen die wil hebben vanwege de HD en overige accessoires) of je te verleiden tot het kopen van een Core versie en zo meer accessoires te verkopen.
    Nu de Premium versie schaars is zie je dat mensen gaan wachten op de Premium versie of uiteindelijk toch maar de Core versie kopen vanwege de schaarste aan Premiums. En als je daarbij direct alle accessoires wilt hebben die in het Premium pack zitten ben je flink duurder uit.
    Verder komen nieuwe gamers (of de ouders daarvan) die de Core versie kopen er vroeg of laat achter dat ze voor de 'full experience' een HD en andere accessoires nodig hebben. In dat geval kost het je dus in een later stadium extra geld.
    Kortom, hoe ze geld kunnen verdienen weten ze wel bij Microsoft. Maar kennelijk hebben ze nog niet zo’n heel goed beeld van de Nederlandse gamer. De meeste gamers hier willen namelijk de ‘full experience’ en geen slap aftreksel.

Laatst bewerkt: 6 dec 2005
  13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Toch is de core juist wel een goede zet ... het is namelijk de goedkoopste media center extender ... en je kan er nog games op spelen ook !

14. Diamond_X

Diamond_X diamonds are forever

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is zeker zo, maar ik vraag me af hoeveel gamers hem daarvoor in huis halen. Dat is toch meer bonus. Het gaat om de 'full gaming experience'. Dat Microsoft daarbij nietsvermoedende klanten toch een Core versie willen verkopen die je voor die 'full experience' later moet uitbreiden vind ik dus niet zo fraai. Zeker de gemiddelde ouder of opa/oma die zo'n console voor z'n kind/kleinkind aanschaft zal sneller bij de Core uitkomen vanwege de prijs.
    Maar vanuit Microsoft's oogpunt is het wel een goede zet uiteraard :)

Laatst bewerkt: 6 dec 2005
  15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Microsoft richt zich niet alleen op gamers ... de gamers kopen de premium ...

stel dat de Revolution 250 euro gaat kosten en de ps3 450

voor 50 euro meer heb je een core
    en voor 50 euro minder heb je een premium

dat heet marketting

16. king kai

king kai xbox360

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het een goede zet!
    Voor iemand die bijna niet gamed en eerst ook niet van plan is xbox live te gebruiken is dit gewoon een hele goede console. Het is wel weer 100 euro goedkoper en ja, als die bijkomende spullen van het premium je toch niks zeggen en als je daar toch niks mee zou doen...

17. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Das ook makkelijk gezegd. Hoe weet jij nou dat de Revolution 250 euro gaat kosten en de PS3 450 euro??

18. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Waarom nu nog een guldens denken? Dat is totaal niet meer relevant ;)

Voor de rest vind ik het prima dat er 2 versies zijn, maar toch jammer dat er niet meer Premium packs beschikbaar waren @ Launch. Het was duidelijk dat dit verreweg het meest gewild zou zijn en toch zijn overal nog core-versies beschikbaar en geen premiums..

Ik word een beetje moe van m'n hand op de knip houden ;)

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Men heeft gezegd dat de pijs van de Revolution lager gaat liggen dan de andere next-gen consoles en er is al bekend gemaakt dat de prijs van de ps3 iets hoger gaat liggen dan de xbox 360

Dit was een stelling dat het prijs verschil miniem is dus niet groter dan 50 euro verschil ... als dit het geval is treed de marketting machine in werking

20. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De Revolution vind ik niet vergelijkbaar, want hij zal net iets krachtiger worden dan de xbox en ondersteunt onder andere geen HDTV. Grafisch zal deze dus veel minder zijn dan de 360 of PS3. Dit vind ik geen echte concurrent zoals de xbox van de PS is. Als je kijkt naar de Xbox kost hij zelf minder dan 300. Het zou dus kunnen zijn dat de PS3 300 euro kost. Verder hoeft de PS3 er geen duur product bij te doen zoals de HDD omdat deze al in de PS3 zelf zit. Ook is er waarschijnlijk sprake van dat de PS3 met verlies verkocht zal worden om te concureren met de xbox maar wat nog belangrijker is; om Blue-Ray standaard te maken omdat Sony op dat gebied ver voor ligt en hier dan veel winst mee kan maken. Ik vind dus niet dat je nu al de verwachte prijzen kunt gebruiken als argument omdat de prijzen nog niet zijn vastgesteld!

Deel Deze Pagina