Waarmee je dan ook zorgt dat nieuwe, beginnende softwarehuizen geen voet aan de grond kunnen zetten... En dus een hele hoop potentiële topgames uitschakelt...
whahaha yeah right niet dus bij de media markt verkopen ze een device die je onder je gamecube kan klikken en waar je gewoon hele cd´s in kan stoppen, koop daar ook zo een cd (freeloader ofzoiets) bij waardoor je ook amerikaanse en japanse dvd´s of zoiets en je zit helemaal gescheten.
Hoezo als je een bout game maakt koopt niemand het dus krijgt een beginnend software huis daar geen winst voor. Als je een beginnend software huis bent moet je meteen met grote titels komen. En dat doen er al een paar maar die staan dan onder leiding van de grote zoals EA of GOD. Wat jij hier opnoemt zijn mooie citaten van de pers. maar dat zijn zwake argumenten
De trend in de console industrie en eigenlijk in bijna alle andere elektronische media is om het afspeelapparaat goedkoop te maken zodat je een groot draagvlak kan creëeren voor je consumptieartikelen. Die artikelen (CD's, CD-ROM's, DVD's) moeten dan zorgen voor de winst. Het idee is dat de gebruiker sowieso wel kiest voor bepaalde artikelen omdat hij ze niet wil missen (Splinter Cell, J-Lo, Star Wars) zolang hij het afspeelapparaat maar in huis heeft. Dit in tegenstelling tot de situatie waar mensen tegengehouden worden door hoge initiële kosten hoewel de gebruiksartikelen goedko(o)p(er) zijn. Als je een groot deel van je potentiële userbase al afschrikt met een hoge initiële prijs zul je ook nooit veel gamedevelopers meekrijgen omdat ze weten dat je de concurrentie qua gameafzet toch niet aankunt met consoles die een grotere userbase hebben. Dat de prijzen van de software dan de plek zijn om winst te maken is een logisch gevolg. Het probleem is alleen dat het maken van games zoveel duurder is geworden. Door hogere eisen van het publiek en steeds grotere technische demands bij het maken van een (top)game is de prijs als een raket omhooggeschoten. Dit wordt slechts gedeeltelijk gecompenseerd door de verkoopprijs waardoor de concurrentie moordend is geworden, je weet wel waar je je 70 euro aan uit gaat geven als je kunt kiezen tussen Halo en Azurik. Het feit is dat de console- en gamesindustrie zich gewoon net als alle andere branches moet houden aan de basisregels van de economie. Dat daar een businessmodel uitvloeit wat voor ons gamers enigzins nadelig is maakt voor hen niks uit. De vraag naar goede games blijft toch wel aanwezig omdat al die huishoudens hun relatief goedkope PS2, Xbox of GameCube natuurlijk wel optimaal willen gebruiken. De prijzen zullen misschien wat meer afvlakken maar de trend is zichtbaar. Vergeet ook niet dat door al die opbrengsten ook weer nieuwe games gefinancierd worden door de meest succesvolle developers. Je kunt met je euro's stemmen welke games je later wilt hebben. Marktwerking en de macht van de vraagkant, ook deze betrekkelijk nieuwe industrie ontkomt er niet aan. Deze regels gelden voor iedereen
Mocht ik erachter komen dat iemand hier zijn Xbox heeft omgebouwd dan bel ik direct de poliesie (of Peter R. de Vries) Stelletje criminelen zijn het!!!
Wat een drukte toch... hier neem mij... ik als arme student, met een schamel horeca-baantje... Of mijn vriend, maar die gooit zowiezo wel al zijn geld over de balk, maar goed... 70 euro is de fucking beurs voor thuiswonende oftewel een hele maand geld... En dan moet ik 70 euro neertellen voor een spel, da's dan veel hoor... Oftewel veel spellen laat ik staan, omdat ik er gewoon het geld niet voor over heb, maar goed willen jullie mij dan het speelplezier door de neus duwen, omdat jullie wel goedbetal ende banen hebben??? En het merendeel van die 70 euro verdwijnt in de zakken van mensen die het geld toch niet nodig hebben!!! Is echt zo dubbelop, worden er bij een bedrijf mensen ontslagen om te bezuinigen krijgt meneer de directeur een loonsverhoging van 3 miljoen op zijn salaris van 60 miljoen bij wijze van spreken... En hoe lang plezier heb je eigenlijk van een spel???? Nu is een spel als Azurik op zich wel in prijs verlaagd, maar goed, daar heb ik dan een maand of twee over gedaan om uit te spelen, maar goed nu is het echt geen ene fuck meer waard omdat het uitgespeeld is, ik ga er echt niet opnieuw twee maanden insteken... Of mijn vriend met zijn Turok zo'n heerlijke miskoop... Net zoals met boeken, er zijn maar weinig boeken die keer op keer gelezen worden door iemand daarom zijn er bibiliotheken, en aangezien er bibliotheken zijn hier in Nederland, zijn er geen illegale boeken hier, I guess. Iemand hier weleens van een illegaal boek gehoord?!?! Ik niet... Ja, in landen als china waar ze geen bibliotheken kennen, zijn er zat... (illegaal gedrukte boeken, that is) Er zijn zoveel spellen die ik eigenlijk nooit zou kopen, zoals die tycoon spelletjes voor de pc, leuk om te spelen zo nu en dan ff uitproberen bij wijze van spreken, maar als ze niet illegaal te verkrijgen zouden zijn, zou ik ze nooit van mijn leven hebben gespeeld... het geeft dus wel bekendheid aan een spel, gratis reclame bij wijze van spreken.. Mensen die er wel het geld voor hebben die kopen zo'n spel dan vaak alsnog, tenminste dat is mijn ervaring. Het geeft een spel toch een bepaalde meerwaarde als je het origineel hebt, waar of niet?? Daarnet had ik nog duizend-en-een tegenargumenten meer, maar goed... t'is laat en mijn hoofd zegt,'slapen, slapen' oftewel... ik kap ermee voor vandaag en ik laat het wel weten als ik weer meer inspiratie heb... Ik heb trouwens ook zojuist besloten dat wij studenten een prestatie-wao-uitkering krijgen ipv zo'n schamel beursje... Ik bedoel maar door deze maatschappij ben ik ongeschikt voor werk aangezien ik moet studeren!!!!!!!!! en een fucking eind moet reizen naar de universiteit en weer terug... en zelf mijn eten moet bereiden en schoon moet maken en al die shit meer, en en naar de psycholoog gaan omdat deze wereld zo slecht is en en en... ik aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah... gek word... ]:- en nu gek ben... en aangezien ik gek ben dus ongeschikt ben geworden voor werken, en ik nu voor de rest van mijn leven in een psychiatrische inrichting zal moet zitten gefinancierd door de overheid... en reken maar dat dat ze meer zal kosten dan 5 jaar studeren op kosten van de overheid... Maar goed ik denk dat ik zow onderhand wel uitgeraasd ben... en zal maar eens gaan slapen... morgen maar eens bij mijn 'nieuwe' kamertje langs... duim duim duim
toen je je xbox kocht kosten die spellen ook al €70,- dus dat wist je vanaf het begin al dus als je toen al wist dat je daar niet genoeg geld voor had had je geen xbox moeten kopen
Dat is een slecht argument, de omstandigheden waar iemand in zit veranderen continu. Kan best zijn dat op het moment dat hij dat ding kocht nog lekker thuis woonde. Kan ook best zijn dat hij spelletjes huurt, of denk over 3 jaar ga ik lekker veel geld verdienen en kan ik veel spelletjes kopen en tot die tijd neem ik wel genoegen met minder games.
Als je €70,- aan een spel uitgeeft zal je alles doen om het uit te spelen en alle geheimen te halen. Je zal er dus veel mee spelen, veel plezier mee beleven en uiteindelijk zal je het z'n geld meer dan waard vinden! Over het opbouwen... Ik weet dat je er niks aan kunt doen, maar bij iedereen die ik ken die een omgebouwde spelcomputer heeft/had zie je hetzelfde. Die hebben onwijs veel spellen maar als het eerste level ze niet aanstaat spelen ze dat spel niet meer. Deze lui spelen ook nooit spellen uit. Als je bijvoorbeeld € 10,- voor een kopietje kwijt bent zul je het dus minder lang spelen, maar kan je makkelijker een gote verzameling opbouwen. Dan zal je het dus ook zijn geld waard vinden... Oftewel, of je nou kiest voor ombouwen of niet, ik denk dat je altijd wel tevreden zal zijn....
Ik denk ook inderdaad wel dat mensen die goedkoper aan hun software kopen minder energie in een spel steken als het ze niet aanstaat. Je kunt het natuurlijk ook omdraaien, als je wel 70 euro aan een spel uitgeeft en het is niets dan voel je je als nog verplicht om het te spelen en leuk te vinden want je hebt er een boel geld aan uitgegeven. Een goed spel kun je denk ik net zoveel van genieten als je het gekopieerd heb of als je het gekocht hebt.
Jullie zitten wel te zeiken over die prijzen, maar weet je wel niet hoeveel geld daarvan naar de regering gaat???
Ja je hebt wel gelijk maar ze gaan heus niet failliet door een groep gasten die dat doen.. want hoe kopieert men spelletjes? door eerst het origineel te kopen...
Ja, 1 iemand koopt het origineel en er worden misschien wel 100 kopieen van gebrand! Als 1 origineel €60 kost, dan loopt de developer dus door 100 kopieen al €6000 mis. Of heb ik het nou verkeerd begrepen
Op zich logisch beredeneerd maar niet in elk geval waar. Ten eerste klopt het bedrag van 60 euro niet, dit zal vele malen lager liggen (rond 20 euro, schat ik zo). Verder zal niet iedereen die dat spel nu kopieerd / download dat spel ook gekocht hebben.
Ik zal even duidelijker zijn, stel ik koop Splinter cell voor €60 en maak daar 100 kopieen van die ik dan verkoop. Doordat ik die kopieen verkoop, hoeven er 100 man GEEN origineel van splinter cell te kopen. Oke niet alles zal naar de developer gaan, maar de industrie in het algemeen loopt al een flinke verliespost op.
Helemaal mee eens. Toch is het zo, als ik uit eigen ervaring spreek dat ik vaak veel zooi download maar dat als ik een spel echt de moeite waard vind het wel aanschaf. Als splintercell me natte dromen zou bezorgen zou ik het wel aanschaffen, een spel als jockeys road kopieer ik wel. Mensen die grootschalig gekopieerde spullen verkopen heb ik wat op tegen.
alsof één iemand aan honderd mensen verkoopt....echt niet man.. en het boeit me niet zo... Ik koop mn games gewoon legaal and that's all that matters..