Ja ik vind het ook wel moeilijk, daarbij maken de stroeve controls het er ook niet veel beter op. Het is geen slecht spel maar als je een RTS game op de Xbox 360 wilt spelen ben je beter af met Halo Wars. Concurrentie moet er natuurlijk wezen. Stormrise wint op dat gebied niet maar het is wat mij betreft een aardige eerste poging om de nieuwe leider (Halo Wars) van het RTS genre op de console te verslaan.
Dat heb ik dan nog niet ondervonden. Wie o wie wil er co-op met mij spelen? Ik wil alle modes kunnen proberen voordat ik er een review over kan schrijven. Mijn co-op maat heeft een defecte Xbox sinds gisteren... Voeg me gerust toe.
Ja ik had het ook gelezen. Ik ben zelf nu op twee derde van het spel. Het blijft nogal matig, maar het is niet echt waardeloos ofzo.
Ik denk eigenlijk dat het hele base-building/resource-harvesting gebeuren op de Xbxo 360 of welke andere huidige console geen doen is. Zo vond ik de schaal van Halo Wars eigenlijk al te groot, waardoor iets als een Hero zo goed als te verwaarlozen is. Nu was dit in Halo Wars niet het geval, omdat ze zo enorm overpowered zijn, wat dan ook niet cool is. Nee, ik denk dat RTS op de console het goed dat als je als speler dichter op de actie zit en kleine teams/groepen de kaart over moet sturen. Dan moeten daar leuke RPG level-up systemen aan toegevoegd worden, moet je als speler zelf troepen kunnen bewapenen/uitrusten. Kingdom under Fire en Full Spectrum Warrior deden bijvoorbeeld erg leuke dingen, maar ik het heb het gevoel dat er nog zo veel meer uit te halen is. Een spel als de originele Age of Empires op een console is gewoon onmogelijk. Wat te denken van het originele Starcraft. Je moet als speler voor zulke games de beschikking hebben over preciesie, hotkeys en meer. Een leuk idee op de consoles zou dan ook zijn dat je als speler door groepen van eenheden kan 'rollen' met de R-trigger o.i.d. Gewoon hop, pats, bij je andere leger(tje).
Dat werkt alleen als levels overzichtelijk zijn en het aantal eenheden beperkt is. Dat is bij Stormrise allebei niet het geval, daardoor raak je gedesorienteerd.
Aye, dus daarom denk ik dat een RTS slechts succesvol kan zijn als de schaal kleiner is, of, de schaal waarop jij als speler invloed kan uitoefenen. Wat mij betreft mag er rond me wel super veel gebeuren, zodat je als speler in een grote oorlog verzijld lijkt geraakt.
Ben toch wel een beetje geschrokken van de review van Gamespot. Een 2,0 (2,5 voor de 360 versie) geeft Gamespot toch niet vaak weg. Ongelofelijk. Is dit spel van te voren niet getest ofzo? Ik vond het er op zich veelbelovend uit zien. EDIT: Review hier. Lekker vol rijtje onder "the bad" zeg.
Tja, overdrijven is ook een kunst. Het cijfer lvind ik wel erg cru, al herken ik wel veel dingen uit de tekst. De afwerking van het spel is in elk geval erg slecht... Moet nu nog 2 missies, dan ben ik er doorheen op normal.
Zit eraan te denken deze voor de pc te halen, maar zo hier en daar te lezen lijkt me dat niet al te verstandig. weet iemand of hier een demo van gaat komen?
Komt vast geen demo, er is al aangegeven dat een patch al te duur was om nog uit te brengen. Dus ik verwacht geen verdere support, het spel is behoorlijk geflopt. De PCversie schijnt trouwens slechter te zijn dan de console versies.
http://www.gamerankings.com/browse.html?search=stormrise&numrev=3&site= Console versies komen gemiddeld iets onder de 5 uit, de PC versie (minder reviews) iets boven de 3. Niet bepaald een goede game te noemen.
A: Previews zijn bijna altijd lovend. B: In de review gaven ze een score van 80%. Geen idee hoe ze daarbij kwamen, maar lijkt wel of ze de game niet gespeeld hebben. De PU vertrouw ik zelf nooit zo. Uitschieters (zowel positief als negatief) heb je altijd en overal wel.
Dat is echt heel hoog. Ik ben nog geen één bovengemiddeld positieve recensie tegenkomen. Keek eerst naar dit spel uit, maar na een tweetal reviews, wist ik genoeg.