Straatraces.......... zielig ?? Kick ?? Onzin ?? Geweldig ??

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Flamingo, 19 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    Straatraces steeds meer in trek ...

    Ik ga er af en toe eens heen bij ons in Zwolle, maar omdat ik nog steeds met m'n enkel zit (voetbal ongelukje) gebeurt er dit:

    Politie Zwolle voorkomt illegale straatrace
    17 MAART 2003 - ZWOLLE (ANP) - De politie heeft gisteravond op een bedrijventerrein in Zwolle een illegale straatrace met 125 auto's weten te voorkomen. Drie personen zijn aangehouden. Op welke verdenking maakte de politie IJsselland niet bekend.

    Rond kwart voor tien zondagavond hadden zich 125 auto's verzameld op bedrijventerrein Hessenpoort in Zwolle. De inzittenden waren van plan te gaan racen. De politie wist met de inzet van vijf surveillancewagens en een motor de illegale race te voorkomen.


    Gewoon 125 auto's echt ****ing veel (volgens kameraad van mij nog meer), normaal is het de helft ongeveer. Maar wie heeft er ook ervaring mee of vindt het maar onzin en dom ???

    Ik vind het wel wat hebben rijen auto's staan klaar, het geronk uit de uitlaten, vette bakken (ook mindere).

    Het staat er wel dat het voorkomen is maar ik weet waar ze daarna nog zijn heengegaan :+ , dus voorkomen is wel een groot woord het is eerder verplaatsen.
     
  2. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Ik denk niet dat het echt verboden (is het natuurlijk al)moet worden maar wel gecontroleerd.. Waarom niet op een circuit of op een speciaal daarvoor gereserveerde parkeerplaats ofzo.. Op die manier ken er ook een betere veiligheid gegarandeerd worden.. Er worden overigens ook drag-races georganiseerd hier in nederland waarmee je ook met een "stock" auto mee kan doen.
    De kick is denk ik dat het niet mag.. en leuk en aardig natuurlijk maar mensen die meedoen vergeten alleen dat als er wat gebeurt niet alleen zij de dupe zijn maar ook vaak omstanders.. Zolang iemand zijn eigen leven op het spel zet moet ie dat zelf weten vind ik maar in dit geval heb je met meer factoren te maken. Daarom denk ik dat het niet zozeer harder aangepakt moet worden, want het verplaatst alleen maar en lost niet op. Maar een betere controle. Auto mag b.v. meedoen als het door een bepaalde keuring heen komt.. "coureur" mag meedoen maar krijgt wel een alcohol check .. dat soort dingen
     
  3. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1
    Straat reces zijn vet....sinds kort hebben ze toch ook af en toe legale races???......Het is zeker de kick dat het niet mag....daar krijgen die gasten gewoon een veete adrenaline rush van als ze aan het racen zijn....zou ik ook krijgen. Mwa vind het niet zo erg....zolang ze maar geen gevaar vormen voor andere mensen.
     
  4. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    Precies wij houden het ook altijd op plaatsen in de middle of nowhere waar ook geen normale weggebruikers zijn. Dus niemand heeft las van ons......
     
  5. Koesj

    Koesj Active Member

    Berichten:
    180
    Leuk Bevonden:
    0
    Hiero in het dorp hebben we ook vaak stock-car races, de oval zit dan wel stampensvol met randvolk :D Ik interesseer me er niet zo in maar als je van auto's houdt zijn races natuurlijk prachtig, doe het dan wél legaal zodat niemand er last van heeft ;)
     
  6. Cyber-Ninja

    Cyber-Ninja Active Member

    Berichten:
    745
    Leuk Bevonden:
    1
    Eens kijken of je het ook zo kick zou vinden als je komt kijken bij een revalidatie centrum. Daar worden mensen binnen gebracht die een auto ongeluk hebben gehad. En hun hersenen zijn door het ongeluk beschadigt en kunnen nu niets meer. Niet meer normaal praten, eten, lopen en je kan je hele leven met krukken lopen. En dat door een te gevaarlijke geintje. Er komen natuurlijk niet alleen maar mensen binnen met een auto ongeluk. Maar wel veel. Dus als je misschien de volgende keer in een auto bij een vriend zit die zulke dingen doet, zou ik ff hiet aan denken en uit die auto stappen. Zo ik heb vandaag ook weer de superheld uitgehangen :D
     
  7. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    Het ligt er natuurlijk wel aan hoe je er zelf mee om gaat, en je moet wel een beetje kunnen rijden. Iemand die net 2 dagen z''n rijbewijsje heeft en die gaat er direct al naast staan ja dan vraag je ook ergens om. Maar ik blijf erbij... Als je een goeie rustige locatie hebt, goeie coureurs en normaal publiek dan heb je als je een zebrapad over steekt nog meer kans om geraakt te worden.

    Maar idd helaas zitten er mensen tussen die door zo'n publiek helemaal opge****t worden en zich niet in kunnen houden.
     
  8. balleknieper

    balleknieper .

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    4
    je kiest er zelf voor om te gaan racen (je weet de gevaren er dan wel van, hoop ik :{). En als ze ergens gaan racen waar niemand er last van heeft vind ik het ook allemaal goed.. :)
     
  9. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Probleem is dus dat mensen er wel last van hebben (bedrijventerreinen worden gesloopt etc).
     
  10. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet niet waar jullie in rijden maar dat zal wel niet veel met auto's te maken hebben.
     
  11. T-box

    T-box XBW donkergroentje

    Berichten:
    761
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat het net zo'n kick geeft als ergens inbreken maar tis illegaal. Dus niet of ergens anders .bij ons is het iets van 1 keer per maand op het vliegveld (1 baan:cool: )
     
  12. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    Bij ons is het elke zondag en dan gewoon op een lange asfalt weg op 't industrieterrein.
     
  13. DarkSoldier

    DarkSoldier Sniper

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    3
    dan doen ze juist wel

    trouwens: als je van straatraces houdt moet je de film the fast and the furious maar eens bekijken, deeltje 2 komt dit jaar weer ::9
     
  14. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    Die film is ook de oorzaak van alles, en idd deeltje 2 komt ook dit jaar en ik kan niet wachten 8)

    Alleen dat ongelukje in de aankomende deel 2 met een auto onder de vrachtwagen rijden........ hij maakt een stuurfoutje volgens mij en dan die grote vrachtwagen wielen over de auto heen. AUTSJ... check de trailer http://www.thefastandthefurious.com/site/

    Helaas hebben ze hier in Ned. alleen lage vrachtwagens waar je met de auto niet onder past. Je moet echt die grote amerikaanse trucks hebben.
     
  15. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    tis misschien wel leuk maar ik vind het echt niet 'zo slim... ok racen is kool maar doe t dan veilig... op een circuit met veilige auto's en mensen erbij...
     
  16. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Nop, het zijn de mensen die de auto's besturen.
     
  17. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2

    Idd.. puur door the Fast and the Furious (zeer vette film trouwens) word dit overal nagedaan, en wil iedereen ineens zijn auto laten verlagen, dubbele uitlaat etc...
    Zelf in het gat waar ik woon worden regelamatig races gehouden, maar die worden nooit gepakt ofzo, hoewel je het toch heel ver hoort, aangezien ze in de polder racen...

    Heb een keer bij een maat in de auto gezeten (die ook vaak aan races meedoet ik ben nog mar 16 :+ ) die 190 ging over een polderweg, dat geeft echt wel een rush, om het zo maar te noemen... (daar is nooit verkeer btw, en het is een compleet rechte weg, dus relatief zeer veilig :D ), dus ik kan het begrijpen, maar het is wel een beetje Amerikaans allemaal..
     
  18. balleknieper

    balleknieper .

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    4
    er valt niet veel te slopen op een afgelegen industrieterrein hoor.. wat maken een paar burnout strepen op het afalt nou uit? Het wordt wel gemolt door al die vrachtwagens wat er dagelijks overheen rijden... dus straatraces maken hier niets uit! 's Avonds heeft niemand hier last van..
     
  19. The Storm

    The Storm Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    yo flamingo (ik hier?? ja!)
    het waren idd meer auto's ik denk dat we zo rond de 150/175 auto's zaten in genemuiden(er is heel wat volk weg gegaan toen we richting hessenpoort gingen)
    en we zijn niet verder gegaan daarna maar wat men niet weet wat er in genemuiden allemaal gebeurd is daar ligt met gemak nu genoeg rubber op de weg om heel zwolle een maand lang van condooms te voorzien! ma ja het kruispunt nieuwleusen stond best vast vol met wouten en snelle bakjes maar wij kondern er met gemak gelukkig omheen
    en zoals flamingo hier zegt vette bakken de zweer enz enz het geeft gewoon een kick en het legaal maken is niks aan de kick is dan weg
    nou flamingo dit alles weer leest gaat hij zondagavond nog wel ff mee??(zal vast wel weer wat wezen)
    ajuu
    p.s. dat van de boel slopen slaat nergens op van andermans spullen blijf je met je tengels van af (alleen de zwarte strepen maar voor de rest houden we het altijd netjes)
     
  20. PPM

    PPM Blaataap

    Berichten:
    292
    Leuk Bevonden:
    0
    ja todat er een autotje crashed en meteen een omstander meeschept zo een bedrijfspand in. :mad: (tikkeltje overdreven, je snapt wel wat ik bedoel)

    zeer gevaarlijk die straatraces en ook best wel onverantwoord. Ik hoor nu al mensen zeggen: "ja maar er is nog nooit/niet vaak wat mis gegaan".
    Dat kan best, maar dat wil nog niet zeggen dat het niet gevaarlijk is. als ze zo graag willen racen laat ze het dan legaal regelen en goede regels en voorzorgsmaatregelen afspreken.
    Medisch personeel aanwezig etce etc.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina