1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Street Fighter IV [Deel 1]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dark Miracle, 29 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen gezwets. Het gaat daar om Amerika vooral, nergens meer die TE stick te pre-orderen.
     
  2. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    achja de gamepads zijn wel genoeg op voorraad
     
  3. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    zit net op gametrailers en gamespot wat gameplay materiaal te bekijken. Het is bijna altijd Ryu vs iemand anders en Ryu wint altijd.

    Geen wonder dat alle leken Ryu kiezen omdat ze denken dat hij het beste is
     
  4. JinKazama

    JinKazama Chunli's shoe-shiner

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Big: Ryu is high tier, daarbij ga ik ook met hem spelen :b:. Hij is zoals hij vroeger ook was, een allrounder en nu eindelijk weer eens een beetje hoog in de tier lijst.
     
  5. Shagoe

    Shagoe Active Member

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    inderdaag, zijn "moves" geven je meer ruimte. Ik ga hem ook nemen, ik wou eerst voor Akuma gaan, maar zijn ultra vind ik zo lame gedaan.
     
  6. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    ik kies een poppetje niet omdat hij hoog of lage tier is. Ik kies een poppetje om de looks en de speelstijl of die wel of niet bij mij past.

    Ik denk dat ik Rose, Abel en Cammy vooral veel zal spelen.

    Maar het liefste ben ik gewend om met alle chars te vechten
     
  7. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    IK denk dat iedereen Ryu kiest in dat soort filmpjes omdat iedereen Ryu en Ken nog herrinered van hun snes dagen. De anderen zijn iets te onbekend voor die gasten.
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2009
  8. Menace_1981

    Menace_1981 Run & Gun

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Jeetje... Ik heb even tijd gestoken in VF5, maar voor SFIV ga ik echt wel even zitten!!
    En inderdaad Kareem, zal ik Ken nemen in verband met mijn goede herinneringen aan SFII.
    Bedoelen jullie met high tier chars dat zij overall beter zijn ofzo?
     
  9. Lukky NL

    Lukky NL Active Member

    Berichten:
    1.014
    Leuk Bevonden:
    0
    GOD TIER: Sagat
    HIGH TIER: Dictator (M. Bison), Ryu, Zangief
    MID TIER: Akuma, Boxer (Balrog), Rufus, Blanka, Chun Li, Ken, Abel, Guile
    LOW TIER: Dhalsim, Viper, Honda, Fuerte
    SHIT TIER: Claw (Vega)

    Is dit nog een beetje actueel? Ja toch? Ben benieuwd naar de console-only vechters. Shenlong schijnt toch wat te sterk te zijn.

    Edit: ik kies Ryu echt niet uit jeugdsentiment ofzo. Heb vroeger alles proberen te spelen, maar Ken of Ryu vind ik gewoon ook leuker/vetter spelen. Denk dat velen dat ook vinden anders waren ze niet zo populair.
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2009
  10. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk zelf ook dat de meeste ryu of ken nemen, omdat dat zo een beetje wel de ''bekenste'' personages zijn van street fighter. Zelf ga ik proberen het ook op 1 character te houden, en dat wordt Guile voor mij. Dat was mijn standaard poppetje vroeger op de snes, en dat zal nu ook weer zo worden denk ik.
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2009
  11. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik ben het niet met je eens. Alle 8 originele characters zijn het bekendste. Bijna niemand heeft street fighter 1 gespeeld neem ik aan, dus vanaf 2 moeten blanka, dhalsim en guile ook populair zijn wat betreft herkenbaarheid
     
  12. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    Bigsyke ik bedoelde meer bekendheid met de movelist.
    de volgorde is redelijk actueel maar de terminologie is complete onzin. SF4 is een van de meest gebalanceerde fighters die capcom heeft uitgebracht. Het verschil tussen Sagat en Claw is veeeeeeeeel minder dat het verschil tussen top en low tier in andere van hun games.

    God tier (ik haat deze term echt met een passie trouwens) betekend meestal een extreem overpowered character, waartegen de rest geen schijn van kans maakt. Akuma in de originele SF past in deze tier. Sagat is simpelweg gewoon een hele goede character met over het algemeen veel voordelige matchups, maar hij past echt niet in deze categorie.
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2009
  13. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Wat zeggen die tiers?
     
  14. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    van boven naar beneden de sterkste naar zwakste character. De volgorde klopt wel (iig volgens wat nu bekend is van het spel) maar de termen als god en shit tier zijn hier echt niet van toepassing. Verschillen zijn klein en elk character is competief.

    Zo'n tierlist is nu ook nutteloos. Er zijn veranderingen gemaakt voor de console versie (sagat's damage output is verminderd bv). En zulke lijsten veranderen met de tijd naarmate er meer bekend wordt. Deejay werd vroeg in het leven van Super Turbo als top tier gezien, oftewel het beste karakter. Nu is hij hoogstens high mid tier. Van Balrog (boxer) en Dhalsim dachten mensen in die tijd dat ze mid tier waren, nu staan ze altijd helemaal bovenaan het lijstje.
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2009
  15. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Volgens mij hoe sterk deze chars zijn. (balanced)

    Ik heb zelf jammer genoeg nog nooit een street fighter game gespeeld, ga waarschijnlijk street fighter IV voor de ps3 halen. Als ik hem voor de 360 haal koop ik er een extra controller bij. (zo'n madcats ding)
     
  16. JinKazama

    JinKazama Chunli's shoe-shiner

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Die tierlist zal nog wel 100x veranderen, evenals de tierlist van SSF2HDR.

    Daarbij ben ik van mening dat Capcom donders goed weet dat ze de fout van 3rd Strike niet nogmaals willen meemaken waar echt enkele ( 3 ) karakters kop en schouders boven de rest uitsteken.

    SF4 schijnt heel goed gebalanceerd te zijn, met name hierdoor zal de lijst vaak wijzigen.
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2009
  17. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Zal denk wel veel met Ken of Ryu gaan spelen omdat die meer mijn style zijn.
    Maar ga ook zeker Abel proberen want die bevalt me ook wel aan de filmpjes te zien :)

    Btw die tourney filmpjes zijn echt gruwelijk...die gasten kicken pas echt ass :p
     
  18. Lollindir

    Lollindir Active Member

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm Abel, ryu en guile lijken mij erg vet om weer mee te beginnen. Ik vind hun stijl,looks en moves gewoon vet. Trouwens C.Viper is een van de eerste vrouwelijke chars die me aanspreekt, die flame kick is heftig:D Fuerte wil ik ook wl ns probere
     
  19. Lukky NL

    Lukky NL Active Member

    Berichten:
    1.014
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah ik heb het ook niet verzonnen. Het is in ieder geval terminologie die iedereen begrijpt. ;)
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2009
  20. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    ik ga eerst beginnen met de oude garde zoals Ken,Chun li,Ryu en Guile en Cammy.
    en daarna pas de nieuwe Characters..
    hoewel C Viper me ertg tof lijkt.:b:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina