1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Street Fighter IV [Deel 1]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dark Miracle, 29 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nindo

    nindo Active Member

    Berichten:
    163
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik speelde vroeger ook pad en het is echt wennen hoor. Er zijn mensen die zich heel snel aanpassen, (met dat bedoel ik zelfs als dat ze een arcade stick in de klauwen krijgen precies hoe ze het moeten spelen) maar dat kan aan vele dingen liggen. (Je 'fighting game experience', hou je de stick handig vast, etc)

    Ik raad wel een stick aan, want dat is gewoon de juiste manier om SF te spelen.
     
  2. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    @ FFC The Legend en Sharkdawg, bedankt!
    Ik dacht dat ik nog kon meekomen met termen in fighters zoals:
    -Tier
    -Frame data
    -Juggles
    -Combos
    -Counters
    -Launchers
    -Techrolls

    Valt toch vies tegen 8)
    Fighters vind ik leuk om te doen, alleen merk ik wel dat wanneer je het op een hoog niveau wilt spelen je erg toegewijd moet zijn, dus het is vaak niet een genre wat je kan beschouwen als "pick up and play" games. Ben er dus ook nooit aan toegekomen om DOA4 of SCIV uit te spelen.

    2D fighters trekken mij wat meer, dus misschien is dit iets om te proberen...
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2009
  3. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    Nah dat begrijp je verkeerd. Ze reageren niet in 1 frame, maar om zon False Roman Cancel uit te voeren moet je iets timen op 1 frame precies, en die timing hebben ze aangeleerd. Dat is muscle memory. Die gast die het niet wilde geloven is wel een arrogante lul.

    Mijn ervaring met frame dat ais vooral in VF5, waar het ook veel belangrijker is dan in 2d games. Hier had ik mijn character (Goh) en wist van bijna elke move wat alle properties waren, startup frames, frame advantage/disadvatnage on hit, frame advantage/disadvantage on block etc. Als ik na zijn elbow op counterhit 7 frames advantage heb, betekend dat echter niet dat ik reageer in 7 frames. Die 7 frames advantage komen pas na je eigen recovery, dus na dat je ziet dat de elbow raakt heb je nog een eventjes de tijd om het te verwerken. Als ie wordt geblockd heb ik 5 frames disadvantage en is mijn beste optie een verdedigende actie, de recovery tijd van de move geeft me de tijd om het te verwerken en het juiste te doen. Dat is hit checken.

    Hitchecken gaat wel om reactie tijd. Hierbij let je op of de move raakt of niet en doet daarna de juiste actie. As je hier slecht in bent kan je hier veel gepakt op worden, als je goed bent is het voor je tegenstander heel moeilijk om openingen te vinden. Dit gebruik je in alle fighters maar in 3d (VF en Tekken iig) is frame data een belangrijk onderdeel hiervan, in 2d een stuk minder.
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2009
  4. Mr. Dekkers

    Mr. Dekkers Guest

    Gaat het echt zo diep? Damn, dat wordt heel wat oefenen voor mij.
     
  5. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    Maak je geen zorgen, Street Fighter ga je gewoon kunnen spelen zonder iets te weten over frame data. Vraag Nindo, hij haat frame data lol. VF is naar mijn mening de meest technical fighter die er is en heeft een compleet ander systeem, frame data is daar gewoon een must om te weten wat je opties zijn in verschillende situaties.

    Hitchecken is wel belangrijk in Street Fighter maar waar dat op neerkomt is gewoon goed reageren of iets raakt of geblockt wordt.
     
  6. Mr. Dekkers

    Mr. Dekkers Guest

    Oké dan, maar op zich wil ik me er best in verdiepen. Dat maakt een game alleen maar leuker.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jan 2009
  7. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    goed zo, haha.
     
  8. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Ow ok vond het ook wat lastig te verstaan dus....
    Maar die kerel was idd een eikel zeg snapt hij fightinggames wel...
     
  9. Edge

    Edge Hardcore Gamer

    Berichten:
    676
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is leuk om te lezen. Ik ben altijd 'pad player' geweest. Ik heb vroeger ook een paar keer meegedaan aan tournaments en een ranking battle van Drakenslag en heb altijd pad gespeeld.

    Het zal interessant zijn om te zien of het me lukt om te switchen naar arcade stick en te zien welke dingen ik gemakelijker kan doen of dat het juist tegenvalt.

    Nice match 1
    Ryu vs Guile "Goeie guile" :cool:
    http://www.youtube.com/watch?v=Fxa5A3vT80o


    Nice match 2
    Sagat vs Ken "Whiffed grab" naar "Ultra"?
    http://www.youtube.com/watch?v=BPLl-75D-0c
     
  10. [-FREEZER-]

    [-FREEZER-] Active Member

    Berichten:
    220
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik het dus goed begrijp zal de Street Fighter IV Collector's Edition niet verkocht worden in de Nederlandse gameshops?
     
  11. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Laatst bewerkt: 18 jan 2009
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.600
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Digifan in Haarlem heeft m staan op de lijst, heb m dan ook gereserveerd.

    @ sharkdawg: Dat is de US versie. De EU versie krijgt bij elke versie beide beeldjes.
     
  13. Boxmeer

    Boxmeer El Vatso

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    23
    Google een beetje en je zult zien dat die ook gewoon uit komt bij ons.
     
  14. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Ok ja ach scheelt me 20+ euro dan maar een beeldje minder ;)
     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.600
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Mij gaat het juist om Ryu, dus dan maar wat meer betalen. Heb toch een paar financiele meevallers, dit jaar :)
     
  16. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ga zeker die arcade stick aanschaffen , die tournament stick vind ik wat teveel van het goeie , maar die "normale" stick lijkt me echt de moeite waard !

    ik was nooit van de fighting games , maar sinds Street fighter HD ,ben ik weer helemaal verslaafd en helemaal toen ik online aantal goeie fights wist te winnen.

    Je zou het niet denken , maar street fighter gaat echt diep qua vechten/blokken/counteren/timen

    Kan niet wachten
     
  17. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.600
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Hoezo? De EU is juist hetzelfde als US + Ryu beeldje... :confused: Alleen met een andere doos.
     
  19. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Volgens mij is de inhoud juist anders:

    US versie:
    [​IMG]

    EU versie:

    [​IMG]
     
  20. Nugget Leg

    Nugget Leg Goedendag!

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 18 jan 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina