1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Street Fighter IV [Deel 1]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dark Miracle, 29 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shagoe

    Shagoe Active Member

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie niet zien kan, zal moeten voelen :p. Als je moet gaan solderen, dan wens ik je succes ;).
     
  2. Mr. Dekkers

    Mr. Dekkers Guest

    Inderdaad, wacht gewoon op de Mad Catz sticks!
     
  3. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    zo erg is het ook weer niet hoor met die hori sticks. het is meer een kwestie van ALS een knopje het begeeft ofzo, dan is het bij die madcatz te verhelpen.
     
  4. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik ben ook wel een beetje benieuwd naar deze stick. Hij is toch weer een fractie goedkoper en ik zie mezelf nog niet echt knoppen vervangen o.i.d.

    Ook ben ik van plan om nog een SF4 pad te kopen, aangezien ik niet altijd met die stick naar vrienden wil gaan slepen.

    Ik sta in twijfel toch wel ;P.
     
  5. Mr. Dekkers

    Mr. Dekkers Guest

    Je kan het altijd proberen. Als de stick je niet bevalt kan je 'm altijd nog verkopen.
     
  6. Shagoe

    Shagoe Active Member

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel aanslagen kan een sanwa knopje aan? 100 000 ofzo? Ik had het ergens gelezen op een site die ze verkocht maar weet het exacte getal niet meer. (gemiddeld genomen)

    Maar daar kan je uit afleiden dat sanwa ook niet altijd zal blijven meegaan, dus dan kan je er zeker van zijn dat de "onbekende" buttons minder lang zullen meegaan. Dus je zal ooit een nieuwe stick of nieuwe buttons moeten gaan halen. Dan geef ik liever 10 euro uit aan wat nieuwe knopjes dan 70 euro voor een nieuwe stick :b:. (waarom een nieuwe stick? solderen is niets voor mij)

    /edit kareem, check je PM :).
     
  7. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    das idd ook waarom ik tegen mensen zeg koop die van madcatz maar je hoeft niet gelijk een nieuwe stick te halen. het is simpel weg een HEEL gedoe om ze te vervangen.
    check die foto van die open stick. wat je letterlijk doet is kabeltje eraf trekken, knopje eruit klikken, knopje erin klikken, kabeltje erop drukken klaar.

    als je toch openstaat voor beide zou ik ALTIJD die van madcatz nemen.

    shagoe ik heb geen pm ... lol. stuur nog een keer ofzo.
     
  8. nindo

    nindo Active Member

    Berichten:
    163
    Leuk Bevonden:
    0
    www.gremlinsolutions.co.uk

    Goedkoper vanwege de lage pond.

    100.000 aanslagen? Uhhhh, ik denk niet dat er een aanslag meter op zit ofzo, maar die shit gaat langer mee des te minder hard je erop slaat. Sanwa's kunnen heus wel tegen een flinke stoot, daarvoor is het voor gemaakt.

    Tenzij je Tiger Knee's op de knoppen doet (heb het iemand zien doen) maarja, die van hem deden het nog steeds.
     
  9. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Yeah, maar ik ben nogal impulsief met zulke aankopen. Ik denk allen ergens dat de Hori stick ook wel een half jaartje intensief mee gaat toch? Waarom werden ze anders zo massaal verkocht voordat de SF4 stick aangekondigd werd? Maar nu verdedig ik iets wat ik misschien helemaal niet wil ;P. Ik zie mezelf alleen nog niet zo snel knoppen gaan kopen en wisselen, waardoor de garantie al vervalt.
     
  10. Shagoe

    Shagoe Active Member

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat hangt van de persoon zelf af, hoe je er mee omgaat :). Daarom, omdat het zo situatie gebonden is, is het toch voordeliger eentje te kopen die je makkelijk kan openmaken en vervangen.

    Als je nu échtécht niet kan wachten ;) , dan is die ex2 van Hori de betere keuze (als je een hoger budget hebt, zijn er ook nog de real arcade pro series.
     
  11. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    De Real Arcade Pro.EX word weer hoger ingeschat als de SF4 stick, in deze test.

    Kun je me dat misschien uitleggen?

    Deze stick zou nog net kunnen in mijn budget. Maar gezien de verzendkosten niet meer. Voor een instap-stick voor een aantal leuke zaterdagavonden en misschien eenmalig een tournooi'tje, vind ik het ook overkill, gok ik zelf. Misschien als dit een goede stick is, weet iemand nog een leuk Nederlands adres?
     
  12. nindo

    nindo Active Member

    Berichten:
    163
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 2 jaar geleden een Hori DOA4 stick gekocht (bijna zelfde als een EX2) en die doet het nu nog steeds prima. Speel er ook heel erg veel mee (...bijna elke dag is niet veel?) op m'n PC. (Street Fighter 3 op GGPO voornamelijk) Dus een goedkope stick hoeft niet bepaald slecht te zijn.

    Ik heb er zeker weten meer dan 100.000 keer op gedrukt. :p
     
  13. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    *edit*

    geen grap.

    als je geld hebt koop je een TE stick.
    als je het niet hebt of het niet er voor over hebt (veel geld namelijk) koop een standard madcatz stick.

    echt waar, dit zijn de beste opties nu. daarnaast maakt de mogelijkheid voor iedereen om alles te upgraden alle andere opties irrelevant.
     
    Laatst bewerkt: 31 jan 2009
  14. Shagoe

    Shagoe Active Member

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    :confused: Ok, laatste keer :9 De Hori stick zal wel niet slecht zijn (heb hem zelf niet), maar als je kan kiezen tussen een stick waar alles aan vast gesoldeerd is of een stick die je makkelijk uit elkaar kan halen en makkelijk de buttons ervan kan wisselen, welke pak je dan?

    Voor mij is het: degene waarvan de buttons makkelijk te wisselen zijn. Waarom? Ik ben niet van plan direct alles te vervangen met sanwa maar als het moest gebeuren dat één van de componenten stuk is, dan wil ik de mogelijkheid wel hebben alles makkelijk te vervangen.

    Ypuh, na wat zoekwerk heb ik hetvolgende gevonden over de stick:
    [​IMG]
    Maar ik weet niet of je hem makkelijk kunt open krijgen.

    *edit*
    Ik ben aan het twijfelen of ik het wel voor 360 zou kopen.
    Je kan met de PC versie cross-platform ook spelen met mensen op xboxlive, zonder gold te hebben (als ik het verkeerd heb, verbeter me dan aub :))
    Zou wel mooi uitkomen aangezien de pc specs (van de cabs) toch wel onder de specs van mijn laptopje zijn.
    ~imagine: shagoe in de trein, laptop op het zitje voor hem en goed hard rammen op die arcade stick. :+
     
    Laatst bewerkt: 31 jan 2009
  15. Mr. Dekkers

    Mr. Dekkers Guest

    Is de gehele game cross-platform? Dat wist ik niet eens.
     
  16. nindo

    nindo Active Member

    Berichten:
    163
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik reageer ook op Ypuh's post, en wat mijn ervaring is met een Xbox 360 stick. Wat betreft knoppen wisselen enzo, daar ga ik em niet voor gebruiken, aangezien hij toch niet stuk is. (ook al na 2 jaar) Ik heb een eigen stick in de maak met Seimitsu stick + Sanwa buttons en die ga ik dus gebruiken voor de komende tijd. Ik ben ook goedkoper uit dan de MadCatz fighting stick (minder dan 75 euro ja), maarja dat heb je met contacten.

    Die HRAP EX is makkelijk open te maken, makkelijk te modden. (de knoppen althans) Zwaar en groot als een m'fucker hoor. Als je iets kleins en handigs wilt, ga voor de MadCatz fighting stick/Hori EX2. Ohja, die HRAP EX krijg je echt niet makkelijk in Nederland. Hij is nergens normaal te koop, je zal em moeten importeren (the only way? yep)

    PC versie spelen tegen Xbox mensen is niet confirmed. Het ging bij Shadowrun, maar verder zie je geen games die dat doen.
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2009
  17. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    source?
     
  18. Shagoe

    Shagoe Active Member

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    Shoryuken doet het momenteel niet bij mij maar ik dacht dat het stond bij het Street fighter 4 forum en dan een thread titel in de aard van "who's getting SF4 for PC".
    Het zullen speculaties blijven maar moest het zo zijn, dan moet ik het toch nog overwegen. PC games komen vaak goedkoper uit en mijn laptop geeft alleen maar blauwe en oranje lampjes, geen rode :9.
     
  19. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Cross platform is nog niet bekend en de PC versie komt later uit dan de console versie dus moet je nog langer wachten.

    En ff SF4 spelen met je stick in de trein is lekker handig wou je zeggen? :p
     
  20. nindo

    nindo Active Member

    Berichten:
    163
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja en de ander zegt weer dit.

    Reken er maar gewoon niet op ook al zou het mooi zijn. Je weet dat het ook een PS3 titel word, waar ze al helemaal geen cross-platform mee zouden doen? Shadowrun had dit niet, dat was gewoon Windows/360. Maar ik zie het echt niet zitten met SF4.

    PC Games komen goedkoper uit ja, maarja dankzij de exclusiviteit (wanneer komt die PC versie nou?) is het toch de volle prijs waard.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina