1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Street Fighter IV [Deel 1]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dark Miracle, 29 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RastafariMan

    RastafariMan NWO 4 LIFE

    Berichten:
    194
    Leuk Bevonden:
    4
    Hoi allen,

    Ik heb een vraag mbt de sticks en ik weet dat er al meerdere vragen over zijn geweest, maar ik probeer het zo goed mogelijk te onderbouwen.

    Ik vind streetfighter series echt geweldig, ook ik speelde het in scheveningen en had later de Snes versie thuis voor 250 gulden. Daarna Streetfighter 2 turbo en daarna Super Streetfighter 2.
    Later had ik op de ps streetfighter alpha/zero ed. maar toen ben ik afgehaakt.
    Voor de rest weinig fighting games gespeeld. (behalve de MK serie)

    Ik had vroeger ook een stick bij de Snes, de Topfighter. Klik voor foto
    Ik moet vertellen dat ik meer met de pad speelde dan met de stick. Vond dat iets fijner spelen.

    Maar nu ik allemaal filmpjes heb bekeken en alle info heb gelezen, begint dus nu ook een stick te kriebelen. ;)

    Ik ben geen pro streetfighter speler, dus zou je denken dat de budget stick voldoende zou zijn. Maar na allerlei filmpjes hebben gekeken, word ik ook wel warm voor de TE edition, alleen denk ik zelf dat het overkill is.
    Maar aan de andere kant als ik dalijk de budget stick heb gekocht en hij voelt niet fijn aan vind ik het ook weer zo jammer.

    Wat denken jullie?
    Is de budget stick goed genoeg voor mij?
    Ik zal er geen toernooien mee gaan spelen oid. maar wil wel beter gaan worden met streetfighter.

    Sommige mensen weten bv precies wat je tegen een hurricane kick kan doen, ik probeer vaak maar wat. Soms loop het goed af, soms niet.

    Weten jullie ook wat je precies tegen welke move het beste kan doen en zo ja hoe hebben jullie dat geleerd?? Trial and error of gewoon van andere mensen gehoord.

    Ik hoop dat jullie mij kunnen antwoorden!
     
  2. Shagoe

    Shagoe Active Member

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben zelf ook helemaal geen "pro" maar ik zal proberen je verder te helpen.
    Als geld geen probleem is dan zou ik sowieso voor de TE stick gaan, ook al ga je niet naar tournaments.
    Als je toch iets zou hebben van "ik koop toch liever die standaard stick en geef de 70 euro die ik uitspaar aan een andere game of nog aan een extra pad", dan juich ik dat alleen maar toe.
    Je kan hier eigelijk naar mijn mening niet echt spreken van overkill. Als iemand een Ferrari koopt, dan is dat toch ook overkill, je rijdt er nauwelijks mee omdat je schrik hebt dat ze hem gaan bekrassen of dat de lak gaat bleken onder de zon en je kan de volle 500+ pk nooit volledig benutten.
     
  3. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    die budget versie voldoet dan wel. Denk ook niet dat als je nu nog een TE besoeld dat je hem dan hebt met release, dan ga je moeten wachten op de volgende batch die rond maart april komt.
     
  4. The_Yakuza

    The_Yakuza Active Member

    Berichten:
    1.805
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit heb ik dus met Tekken 4 gedaan. Ik ga er vanuit dat mijn strategie voor elke game haalbaar is.

    Ik heb met elk character volop zitten te trainen, zodat ik elke move makkelijk en snel kon doen. Op deze manier leer je ook welke personage je lekker vindt spelen en welke minder. Als je eenmaal alle aanvallen en combo's van de characters kent, weet je tevens het zwakke punt van de move. Ook weet je exact hoe de move begint/instapt en welke ruimte je tegenstander er voor nodig heeft. Zo kun je snel anticiperen.

    Tadaa..

    Daarna ga je keihard verder trainen met 2-3 van je beste/lekkerste vechters. :)
     
  5. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    SF4 is redelijk nieuw voor de meesten dus dat komt met tijd. Een hele boel info kan je vinden op Shoryuken.com forums.

    Maar, je leert die dingen gewoon door te spelen, te experimenteren, vragen stellen,, en soms gewoon door ongelukjes. Oh shit dit wilde ik niet doen maar oh, het werkt, zoiets lol. Je moet dan ook de spacing en timing ervan leren. Kan vaak zo zijn dat afhankelijk van timing en spacing je verschillende antwooden hebt voor dezelfde move.

    Dit is opzich waar het omdraaid in zulke spellen, kunnen counteren wat je tegenstander doet, en soms zelfs voordat je tegenstander iets doet door het voorspeleln wat ie GAAT doen en daar iets tegen te doen.
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2009
  6. The_Yakuza

    The_Yakuza Active Member

    Berichten:
    1.805
    Leuk Bevonden:
    0
    Komt er trouwens een demo van deze? Nee toch?

    Vond vroeger op de Super Nes en Megadrive het een geweldige game. Later werd het naar mijn mening een stuk minder op de PS. Deze ziet er wel lekker oldschool uit. :)
     
  7. Mr. Dekkers

    Mr. Dekkers Guest

    Nope, er komt geen demo. :cool:
     
  8. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199

    Ik vind 3D fighters toch heel anders dan 2d fighters.

    Bij 3D fighters heeft iedere character een hele boel combo's. Door een serie vsan sla en trap knoppen te gebruiken voert hij een heel andere combo uit.

    voorbeeld ->YYXX->B of YYYX en dit soort combinaties.

    Zijn er heel veel die je moet leren. Vaak gaat het dan om timing en om hoe lang de eerste hit duurt voor hij eruit komt.

    Bij Street fighter kun je sneller afstand nemen van je tegenstander of dichterbij komen dan in 3d fighters. Daar zijn de aanvallen heel anders. Iedere persoon heeft 6 basis aanvallen. 3 trappen en 3 stoten (op een uitzondering van een boxer na) van licht naar medium en zware trap/stoot.

    Ook heeft iedereen 1 of meerdere grepen.

    Daarnaast heb je de special moves die een speciale input vereisen hiermee doe je niet een combo vaak zoals in een Tekken of Soul Calibur maar schiet je projectielen, vliegt je poppetje al trappend door het scherm of doet hij een supergreep.

    Je kunt wel combo's doen, maar de animaties blijven welke combinatie je doet hetzelfde. Als ik lichte klap, lichte klap, harde trap doe, dan zie je geen verschil al zou ik deze moves los uitvoeren. Bij een soul calibur herkent het spel een sequence van moves en doet je character een aparte combo.

    Wat je eigenlijk bij streetfighter leert is welke aanvallen kan ik na elkaar doen waarmee ik de tegenstander continue raakt zonder dat hij kan blokken.

    Dit leer je door te oefenen en door te kijken wat mensen tegen je gebruiken.

    Er zit ook een challenge mode in. In de mode moet je moves en combo's uitvoeren van makkelijk naar heel moeilijk. Hierdoor zie je gelijk welke combo's er zijn.
     
  9. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    nee peter, er komt geen demo;)
    ga je de game ook halen dan?:9
     
  10. The_Yakuza

    The_Yakuza Active Member

    Berichten:
    1.805
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat ben ik helemaal met je eens :)

    Gijs! Kom op de 360 dan! Nu! :p
     
  11. RastafariMan

    RastafariMan NWO 4 LIFE

    Berichten:
    194
    Leuk Bevonden:
    4
    Oke bedankt allemaal!

    Ik denk dat ik dan toch voor de budget stick ga.
    En voor de rest veel oefenen :)
     
  12. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb Soulcaliber IV gespeeld (nu te koop aangeboden in mijn TK thread, zie signature) en dat vond ik écht geen reet aan.
    Maar DIT ziet er zalig uit mensen!!! :D Wellicht dat ik deze aanschaf.
     
  13. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    je hoeft geen grote combo lijst te oefenen bij Sf vergeleken met 3d fighters. Dat is echt een grote plus.
     
  14. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Lol, ik vond aan SC IV ook geen hol aan. Maar aan Street Fighter II Turbo HD Remix juist wel. Dus aan Street Fighter IV zeker !
     
  15. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Dat is zeker een reden waarom ik nu een poging ga wagen met Street Fighter. Ik heb met Dead Or Alive echt uren zitten oefenen in de Training mode. Met pen en papier de beste combo's opschrijven. Met DOA heb ik daarom altijd leuk kunnen meekomen online. Tegenwoordig switch ik vaak tussen de A- en A rank. Dus niet top, maar goed genoeg om veel plezier uit het spel te halen. Want van te vaak verliezen houd ik niet ;) Maar met 3D fighters is het inderdaad een drempel om een ander character te kiezen, want het kost veel moeite wil je een beetje uit de voeten kunnen met een character. Street Fighter heeft relatief gezien veel minder combo's dan de 3D fighters. Zo is het aantrekkelijker om met meerdere characters te spelen/oefenen. Er zit natuurlijk genoeg diepgang in Street Fighter, maar de basis is snel te leren van ieder character.
     
  16. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Jeeuhh ik heb 20 februari vrij :D Hele dag om Street Fighter te speln dus !
     
  17. RastafariMan

    RastafariMan NWO 4 LIFE

    Berichten:
    194
    Leuk Bevonden:
    4
    Iemand een idee waar ik het beste de budget stick kan bestellen/halen?

    Zal hij bijvoorbeeld ook bij de FRS komen te liggen?
     
  18. Shagoe

    Shagoe Active Member

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb FRS en game mania (belgië) een maand geleden al gemailed maar nog altijd niets terug gekregen. Op de site van FRS vindt je trouwens ook alleen maar accessoires van demon terug.
    Waar je nog kan proberen is:

    Gametown - http://www.gametown.be/madcatz-street-fighter-iv-arcade-fighting-stick-xbox-360-p-19591.html

    GC shop - http://www.gcshop.nl/product.php?id=10399

    Bol - http://www.bol.com/nl/p/games/street-fighter-iv-arcade-fighting-stick/1004004006474469/index.html

    In andere woorden: je zal het via internet moeten bestellen.
     
  19. RastafariMan

    RastafariMan NWO 4 LIFE

    Berichten:
    194
    Leuk Bevonden:
    4
    Oke dank je !!!

    Gaan we doen!
     
  20. Mr. Dekkers

    Mr. Dekkers Guest

    Ben benieuwd voor hoeveel de TE's op eBay komen te staan. :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 feb 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina