Je houding is zielig, heeft niks met jou als persoon te maken buiten fighting games.
Één grote fout hier. Ja het is een vechtspel, maar niet elke character vecht van dichtbij. Akuma bv, heeft leuke tools voor dichtbij, Maar zijn runaway tools zijn 1000x beter. Daarnaast is hij dood als hij 1 fout maakt van dichtbij door zijn lage health points (minste health op seth na).
En dit "neemt dan wel een beetje het idee van sf weg, een vechtspel, geen schietspel." slaat nergens op. Fireball zoning is eigen aan SF. Sterker nog de fireball fireball uppercut game IS sf.
Een skilled speler zou niet naar jou springen als jiji ff wacht, hij zou de hele dag lekker in hoekje zitten om jou te dwingen om te komen. Of winnen met een timeout.
Ik snap je speelt player matches voor de lol, maar veel spelen om te leren, ook in player matches. Incl. ik. Ik snap dat het soms leuk is gewoon naar elkaar te rushen maar zo werken bepaalde matchups gewoon niet.
bv, ik speel Abel, hij heeft het moeilijk tegen Sagat. Sagat kan hem heel goed weghouden met fireball zoning en antiairs en ja het is heel irritant maar zo werkt de matchup gewoon. In deze matchup ben ik degene die initiatief moet tonen. Dat is het spelletje.
Laatst bewerkt: 21 mrt 2009