1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Street Fighter IV [Deel 5]

Discussie in 'Games' gestart door SHiZ NL, 20 okt 2009.

1. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Xbox. Die gamertag die onder m'n naam staat is niet m'n huidige gamertag :+

Maarja, merkte wel wat je al zei, dat ze een stuk lastiger was dan bijvoorbeeld Ken om mee te spelen. Ik kan minder goed met haar overweg dan met Chun-Li. Sowieso past Chun-Li meer bij mijn speelstijl, volgens mij. Meer een defensive character die kan punishen. Werkte verassend goed online. Ik ging m'n eerste potje in met de gedachte dat ik keihard geraped zou worden, maar dat viel reuze mee :+. M'n tegenstander was telkens aan het springen, wat redelijk makkelijk te counteren is en heel voorspelbaar is. Potje daarna werd ik wel keihard geraped door een C Viper speler die mij dikke combo's gaf (dat was de reden dat ik ook een beetje met haar was gaan spelen :+)

Vraagje nog, ik heb nu de eerste versie van Street Fighter IV, maar ik kan goedkoop Super Street Fighter kopen. Zal ik die kopen of de wat duurdere arcade edition?

2. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    Ik zou voor Super Street Fighter IV gaan. Die heb ik onlangs ook gekocht na lang met deel IV te hebben gespeeld en in de Arcade edition zitten maar vier extra characters. Wil je echt als een malle online gaan spelen dan zou ik die Arcade edition kopen. Speel je het casual dan zou ik voor SSF:IV gaan.

Street Fighter IV was trouwens ook mijn eerste fighting game en het inkomen was behoorlijk pittig. Ik zou beginnen met Ryu, die heeft moves waardoor je gelijk de basis kent van menig character. Als je met hem overweg kan dan ga je op zoek naar een ander character om je eventueel te onderscheiden. Ik heb de game onlangs weer opgepakt en ik kan nu best aardig overweg met Akuma (ik win de meeste fights tegen de CPU op hard) maar ik heb door een verhuizing nog geen internet dus ik heb geen idee of ik online ook maar een kans maak. Bovendien beheers ik de echte combo's helemaal niet maar ik kan wel de basic, super en ultra moves uit mijn controller krijgen als dat moet. Het is zeer pittig om te leren maar wel een van game ervaringen waar ik veel voldoening uit heb gehaald.

3. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Ik zou voor AE gaan mede omdat daar nu de meeste spelers zitten en je hebt 4 nieuwe characters en een ontzettend goede replay functie, plus nog wat andere dingetjes. Binnenkort komt er een balans patch uit GRATIS voor AE omdat niet iedereen tevreden is met bepaalde characters(Yun, Yang en Fei Long). Anyway sommige characters die niet zo geweldig waren in SSFIV zijn ietsje gebuffed, wat goed is, maar sommige characters hebben onnodige nerfs gekregen, hopelijk word het met de patch weer rechtgezet.

Ono san heeft gezegd dat hij AE met opzet het een beetje ongebalanceerd heeft gemaakt om competitie te promoten, dus echt diep in de game gaan om startegieën te bedenken tegen de tweeling in Fei pnder andere...slechte keus. Ik zeg wel ongebalanceerd, maar zelfs nu kan je AE spelen met elke character én goed doen, het verschil maakt alleen uit op het hoogste level, dus ik heb er geen last van.

Hier een paar matches van EVO:
    Daigo vs Poongo
    [yt]IIHGyencDQY[/yt]
    [yt]33MsjIei1kM[/yt]
    [yt]dC_X9OadYvs[/yt]
    [yt]z7m-EryctfE[/yt]
    [yt]nJj1VxdlSrw[/yt]
    Grand finals:
    [yt]8eCXXCXJCX0[/yt]

Persoonlijk had ik graag Poongko zien winnen, maar hij stijlt ontzettend, iets waarom hij zo leuk is om naar te kijken, maar het zorgt er ook soms voor dat het verkeerd afloopt. De grandfinals was leuk maar lang niet zo goed als de voorgaande matches, die waren stuk voor stuk geweldig.

4. Porunga NL

Porunga NL zo laat alweer?

Leuk Bevonden:
    17
    Wat een fantastische matches allemaal zeg.

vooral die seth vs Fei Long is geniaal, had geen idee dat Fei Long zo goed kan zijn:b:

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    blijft cool, misschien ssfIV toch eens echt oppakken

6. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben gisteren terug van vakantie gekomen. 't Was leuk, maar keek toch wel erg uit om weer thuis te komen om Street Fighter te spelen, haha. Vandaag de Arcade Edition gehaald. Hier kan ik me wel mee vermaken tot Gears 3, en daarna zeker ook nog.

Ik ben trouwens ook op zoek naar een Fightpad, want ik vind de normale controller zwaar irritant. Iemand een goede plek om er een aan te schaffen?

7. Camo81

Camo81 Dood en Verderf

Leuk Bevonden:
    0
    Als je hier kijkt bij de bazar verkopen sommige mensen nog fightpads of ruilen.

net wat je wilt,,,.

http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=158279 14 euro

Zie er nog wel goedkopere bij staan maar moet je even kijken met de zoek functie bij te koop en ruilen en verkopen op fightpad.

Laatst bewerkt: 11 aug 2011
  8. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Alright, thanks voor de link. 14 euro is een koopje.

9. AssasinOfDeath

AssasinOfDeath Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is deze game het kopen waard, spelen veel mensen nog online sinds mortal kombat uit is :)?

ps: vond tekken 6 niks door rare singleplayer, onduidelijke menu's en te veel onzin.
    Vond super mario bros brawl dan wel weer erg leuk :+

10. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Er spelen zeker genoeg mensen online(meer dan zat), SSFIV(AE) heeft een hele hechte community, het is niet zo als er een andere vechter uitkomt dat mensen dan overstappen, bijvoorbeeld naar MK. Als je Tekken 6 niets vond door de SP dan zal SSFIV ook niks zijn, je koopt deze game en vechters in het algemeen ook niet voor de SP, menu's en de mini games(SSB is een uitzondering maar dat is meer een party game imo), maar voor de MP.

Ik zeg koop gewoon, mede omdat je de game erg goedkoop kan krijgen:+

11. AssasinOfDeath

Leuk Bevonden:
    0
    Wil gewoon makkelijk een gevecht/ challenge kunnen selecteren, en dan beginnen met vechten:D
    Hoorde dat super street fighter IV leuke challenges heeft in die millenium toren:thumbs:

12. AssasinOfDeath

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is het verschil tussen super street fighter IV en jullie topic: street fighter IV ?:D
    En is de collectors edition het waard?
    Voor die 2 euro extra wss wel :)

13. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    SSF IV heeft o.a. een groter roster van characters...

14. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Millenium toren?8)

Je hebt arcade mode waar je tegen verschillende CPU's achter elkaar vecht, dit is in feite de "story mode", je komt ook 2 bonus stages tegen, Barrel Buster en Car Crusher.

Versus Mode, hier kan je tegen een CPU naar keuze vechten, maar ook tegen vrienden, je kan ook de 2 CPU's tegen elkaar laten gaan, is altijd geinig.

XBox Live Battle, dit bestaat uit:
    -Ranked Match: Je speelt voor punten en je positie op de leaderboards.
    -Endless Battle: Een lobby waar je met meerdere personen bent en afwisselend tegen elkaar gaat, de winnaar blijft. Als je nog niet aan de beurt bent bekijk je hun matches.
    -Team Battle: Je hebt een teammaatje.
    -Replay Channel:Hier kan je replays kijken van andere mensen, in Arcade Edition is dit een stuk uitgebreider.
    -Leaderboards:Vanzelfsprekend.

Match Searc/Creation:
    -Quick Match: Zoekt tegenstander zonder enige conditie.
    -Custom Match:Zoekt tegenstander met bepaalde condities.
    -Create a match: Je stelt je eigen condities in.

Tournament Mode:
    Je speelt in een tournooi.

Challenge Mode:
    Hier kan je de bonus stages spelen, en de trials doen.
    De trials gaan van 1-24 per character en worden steeds moeilijker, je moet bepaalde moves en combo's doen om het te voltooien. Hier raak je het meest bekend met de game mechanics.

Als je geen enkele versie van SFIV hebt ga dan direct voor de Arcade Edition en sla SFIV en SSFIV over. Grootse verschil tussen SSFIV(AE) en SFIV is dat het véél meer characters heeft en actiever online is en die word nog door Capcom ondersteund met updates(gratis balans update komt eraan)

Maar ja, geen Collector's edtion voor Arcade Edition...

Trouwens nog een leuk filmpje waar een spammende Honda speler op z'n plek word gezet 8)_O_
    [yt]-CSZnzI2B8o[/yt]

Laatst bewerkt: 12 aug 2011
  15. AssasinOfDeath

Leuk Bevonden:
    0
    Oeps wss vergist dan met ander spel:9(sorry:))
    Dus SSFIV is gewoon een grote uitbreiding van SFIV.
    Die arcade editie bevat dus meer gebalanceerde spelers en 4 extra spelers en nog uitgebreidere replay channel?;)
    Meteen voor de arcade editie van SSFIV gaan bedoel je :D

Heel erg bedankt LocKuM:thumbs:

Ontopic:

Laatst bewerkt: 13 aug 2011
  16. Vato G

Vato G Ben Howard

Leuk Bevonden:
    0
    Ben het met ieder woord van Lockum eens. SSF4 Arcade Edition moet je nemen, anders krijg je er later spijt van ben ik bang. Dan mis je toch bepaalde dingen. Ik bedoel, dan zie je characters op het roster staan die je niet kan spelen.

Onbegrijpelijk trouwens dat die Honda nog zoveel BP heeft, die Cody is wel nice, vooral 2de ronde. Heb een beetje haat/liefde relatie met Cody. Vind het een onwijs vet character, maar op de 1 of andere manier mist tie iets.

17. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Ik ben de laatste tijd veel bezig met Cody, en wat hij mist is een goede Reversal, als iemand op je af rushed kan je alleen maar blokken. Z'n Bad spray is erg onveilig tijdens block, en EX zonk kan je niet eruit mashen, tijdens een blockstring moet je het precies kunnen timen en bij voorbaat al hebben besloten die aanval te gebruiken, je moet het namelijk 2 seconden chargen... Oh en z'n backdash, tja die ziet er nogal zielig uit lol.

Overigens als ik een combo probeer en het word geblocked kan je er gewoon met bepaalde reversals er doorheen mashen, dus zelfs als ik alles goed time met z'n links laat ik op block nog steeds gaten achter. Dus ik moet z'n combo vroeg stoppen om een reversal te lokken, en om eerlijk te zijn ben ik ben ik nog echt niet bezig met die "mindgames"8)

Vind het overigens wel tof als een Cody helemaal in de aanval gaat, ziet er gewoon erg leuk uit.
    Als ik met Cody win heb ik vaak wel het gevoel dat ik...geluk had, kan het moeilijk uitleggen, hij voelt soms een beetje random aan.

Laatst bewerkt: 13 aug 2011
  18. Redje

Redje Mafketel 1ste klas

Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraag, ik dacht ik ga even SSF4 spelen maar ik kom geen hond tegen (buiten een paar franzosen met slechte ping).

Ik mag aannemen dan ik zonder AE gewoon net zoveel spelers online zou moeten zien als met AE. De upgrade kit heb ik gedownload.

Of speelt men MvC / SF4 of MK?

edit:
    De arcade upgrade kit was blijkbaar niet goed gedownload/geïnstalleerd. Nu krijg je ook een extra menu item vond het al raar dat er niks anders was :)
    Zie nu meer spelers :D

Laatst bewerkt: 23 aug 2011
  19. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vandaag voor het eerst ranked gespeeld. Dat viel me reuze mee, eigenlijk. Ik dacht, ik laat ranked maar voor wat het is, want dat klinkt alsof alleen serieuze spelers het spelen. Krijg met ranked matches toch veel meer wins dan met endless battles. Merk ook dat je meer groeit als je tegen mensen speelt rond hetzelfde skill niveau, dan wanneer je tegen iemand speelt die je alle hoeken van het veld laat zien :+.

Overigens, iets wat ik heel irritant vind, is dat als ik online speel mijn cursor standaard op Hakan staat, for some reason. Als het ff lekker gaat dan mash ik soms op A vlak voor de match, en dan kan ik een match met onze turkse vriend spelen :+. Kun je dit nergens instellen ofzo?

Laatst bewerkt: 18 sep 2011
  20. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    @Silver
    Standaard staan de cursors op het meest linker en rechter spot van het roster, kan je niet veranderen.
    Maar waarom mashen, het laden gaat dan niet sneller:+ Als je rematch doet in bijvoorbeeld endless blijft het wel op de plek van je de character die je in de laatste match had gekozen.

Daigo vs Poongko exhibition:
    [yt]6kyWxfhwqRg[/yt]

Twee van de beste SSFIV spelers in de wereld, en beide zijn ontzettend tof om te zien spelen, vooral Poongko.

Laatst bewerkt: 18 sep 2011

Deel Deze Pagina