1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Street Fighter IV [Deel 5]

Discussie in 'Games' gestart door SHiZ NL, 20 okt 2009.

1. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Ik heb het een tijdje gevolgd maar niet allemaal gezien, wil ik de archives bekijken....moet je ervoor betalen...lame. Ga dus echt geen geld betalen ervoor.
    *Edit De live stream is gratis wanneer op 360p(goede kwaliteit), de archive is 720P, dus de mensen die hadden betaald en het er vol met lag wasop 720p kunnen nu wel de archive terugkijken in de goede kwaliteit. De matches worden ook op hun youtube kanaal geupload, dus achteraf gezien wel eerlijk, dacht al dat het bijna zo'n SBO actie was waar je alleen een DVD kan bekijken 8)

YT kanaal van Canada Cup

Laatst bewerkt: 6 nov 2011
  2. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Vandaag zo'n 800pp verloren, gaat weer lekker. Wanneer ik tegen spelers van 2000+PP speel dan heb ik het gevoel dat ik veel beter speel dan wanneer ik mensen met hetzelfde aantal PP speel. Ik verlies constant door random onzin, tja is het wel random als ik verlies?? hmmm...

Voorbeeldje, iemand doet een light shoryuken voor m'n neus, hij mist, ik wil punishen, doet die gek nog een shoryuken er direct achteraan. Je kan toch niet zoiets gebruiken als bait, dat is hartstikke unsafe, helemaal als je geen 2 meter hebt voor FADC. Crosssup EX tatsumaki, je vergooit meter voor iets wat je niet zeker weet of het raakt, en op block gooi je er maar weer een SRK uit, waarom niet. Jump in en even wachten...BOEM ULTRA!, wie de fock doet nou zoiets.

Zodra ik de moeilijkere combos probeer en de links mis, BOEM SRK, of ULTRA, waarom ook niet, gewoon mashen die shit. Zo kan ik er ook nog wel tientallen voorbeelden noemen, punt is ik verlies en leer er niets van, helemaal niets. Zo ik heb m'n zegje weer gedaan:+

En wederom, mensen mogen me toevoegen voor SSFIV(:AE)

3. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Online kun je toch niet serieus nemen, ik kan amper een combo eruit krijgen of hij registreert mijn moves verkeerd met die netcode.
    Ik zou gewoon voor de fun spelen en niet kijken naar je score.

4. powerslave666

powerslave666 Bakker Gijs

Leuk Bevonden:
    270
    Mee eens..
    Speel SF voor de lol en niet voor de punten;)

5. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Tuurlijk speel ik voor de lol, anders was ik nooit aan SF of welk andere game dan begonnen, maar zou toch graag iets van progressie wil zien in de vorm van stats of een "beloning" als ik ranked speel, of een verlies als leerervaring zien. Online is de enige manier waar tegen andere mensen kan spelen die een beetje verstand hebben van de game(neem deze laatste zin niet te letterlijk, bedoel dus verstand van de algemene gamemechanics, focus, blocken etc xD)

Sommige dingen waaraan ik heb gewerkt in trainingmode werken gewoon niet online en tegen bepaalde type spelers. Moet gewoon Ken mainen en alleen SRK, Hadouken,Tatsumaki en Ultra leren en klaar 8)

6. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Online Kens zijn zwaar irritant. Ik herinner me een franse flikker die alleen maar naar achteren springt en air tatsu's spamt. Verloor een paar keer tegen hem, werd er best pissig van :p. Meestal als je een paar matches tegen ze speelt kom je erachter dat het one trick ponies zijn en heb je ze snel door. Hij had een achterlijk patroon, 2 jumps naar achteren, jump naar voren HK tatsu over en over. En als ik stil stond ging die LP hadoukens spammen xD. Zijn jump in combo: jump in HK -> HK... En nog zo'n vage nederlander, die matches op 30 seconden instelt en de hele tijd naar achteren springt en je probeert te chippen met hadoukens. Fucking zielig. Vraag me af of deze mensen uberhaupt het spel leuk vinden of alleen maar lopen te trollen

Sowieso is het slecht om veel ranked te spelen. Daar zitten de grootste idioten, waarbij je overal mee weg kan komen dat unsafe is. Als ik tegen een vriend speel offline die wel redelijk is, merk ik hoevaak mijn jump ins worden afgestraft. Online kom ik er soms mee weg als ik de hele tijd op en neer spring :p. Player matches ben ik veel redelijk tot goede spelers tegengekomen en je leert ook meer van je matches als je vaker tegen diezelfde persoon speelt, zodat je kan experimenteren wat werkt en niet werkt.

Laatst bewerkt: 16 nov 2011
  7. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Over tegen vrienden en bekenden spelen gesproken, wanneer ga je weer eens SSFIV erin doen, heh, iedereen uit m'n lijst die FG speelt doet nu UMvC3 xD O-)

Zit daarom ook veel in endless, helaas heb ik geen zin om tegen gasten te spelen die ook véél te goed zijn waarbij ik helemaal geen schijn van kans maak, of moet wachten op 3 andere mensen tot ze klaar zijn. Wil direct spelen, en alleen maar Amerikanen vind die een endless lobby hebben aangemaakt en de connectie zuigt.

Dus ranked is vaak the best next thing, vind jammer dat er geen soort van "casual" quick match gedoe is, de quickmatch functie in SSFV stopt je met anderen in endless of ranked... daarom zoek ik andere spelers die me willen toevoegen haha.

8. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ik heb idd al een tijdje niet meer gespeeld :p. MW3 en MvC hebben mijn aandacht op het moment meer, alhoewel ik wel weer een beetje done ben met MW3. Grootste probleem op het moment is m'n controller though, die is helemaal fucked. De XYB knoppen zijn heel ongevoelig geworden waardoor ik niet weet of ik ze uberhaupt wel raak, en fucked mijn combo timing heeeel erg op. Met MvC geen last van gelukkig. Als ik m'n loon binnen krijg ga ik eens kijken of ik ergens een Arcade Stick kan hosselen voor <100 euro :p. Je merkt wel echt dat deze game een echte arcade game is, hoe meer je speelt.

9. Vato G

Vato G Ben Howard

Leuk Bevonden:
    0
    Mij mag je toevoegen Lockum, ben meestal wel te poren voor een potje.
    Main momenteel Chun, m'n eerste charge-character. Hiervoor eigenlijk grotendeels shoto's als main gehad. (gouken & ryu)

Laatst bewerkt: 17 nov 2011
  10. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  11. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Capcom en gratis updates:eek: :+
    Ik denk dat we inplaats van veel Yun, Yang en Fei's(Hong Kong Trio) we veel Sagat en vooral Akuma gaan zien. Overigens zijn de Hong Kong Trio generfed maar nogsteeds goede character, ze zijn niet meer "broken". Yang was het zwaarst geraakt door de nerfhammer, maar ze hebben hem een paar tools weer teruggegeven omdat ze inzagen dat het net iets te ver ging met het nerfen.

Ben benieuwd of ik met Cody z'n bad spray FADC kan gebruiken voor in crack kick, want no way dat ik die ultra er zo snel uit kan krijgen na een dash

12. Zer0ch@0s

Zer0ch@0s Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Fokking vette matches met Lokum gedaan vanavond. We deden een ft20 en het is letterlijk op de laatste game aangekomen. Ik heb uiteindelijk gewonnen ofcourse met mijn cheap tactics\o/. Anyway, nieuwe main opgepikt denk ik: Guy. Wat een vette character is dat zeg.

13. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    -_-;

Stond 14-6 voor komt het inderdaad aan tot de laatste ronde, moet kappen proberen op die rennende overhead te vissen en je eruit te slaan, ik trade of erger het is een counterhit wat je alle tijd van de wereld geeft voor een combo erna en damage is hoger...

Ik verstijf nogsteeds als ik een focus zie, echt zo'n oh shit moment, moet gewoon empty jump en een throw doen, als je focus backdash doet direct een sweep erachter aan. Of beter direct een criminal upper of ultra.

Moet die unsafe slide van jou harder straffen, cr.lp,cr.lp, cr.lk xx Criminal upper doet lang niet genoeg damage voor hoeveel tijd ik heb. Die rennende overhead heb ik nog geen 1 keer gestraft terwijl die ook niet veilig is, volgende keer grrr:+

Anderen die bekend zijn met Cammy overigens, heb geen problemen met haar combos, behalve haar crossup lk in cr.lk of cr.lp. Ik krijg die NOOIT gelinked terwijl zoiets toch hartstikke makkelijk moet zijn

14. Zer0ch@0s

Zer0ch@0s Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Crossup lk is zeker niet makkelijk, zeker niet online. Je moet de lk op het laatste moment raken wil je een cr. lk er achter aan doen. De lk geeft namelijk heel weinig hitsun. Met Guy heb ik bijvoorbeeld het probleem dat de elbow best wel weinig hitstun geeft, kan ik ook lang niet altijd cr. lk achter aan doen.

Gewoon oefenen met heel laat doen. En niet teveel online proberen ivm uppercutmashers.

Ik zit trouwens even uit te zoeken of ik inderdaad die slide -> overhead met Guy kan comboen. Denk alleen op een counterhit idd.

15. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Wat dus constant gebeurde:+

16. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  17. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Evil Ryu heeft fucking veel buffs gekregen! Vind hem best een redelijke character nu

18. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Leuk dat Vega wat buffs krijgt maar vraag me af hoeveel je hier in de praktijk van gaat merken.
    Het is maar goed dat deze patch geen extra geld kost alhoewel ik zelf al ben gestopt met de komst van AE.

19. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Weet vrij weinig van Vega af, behalve dat hij ontzettend irritant kan zijn...:+
    Beetje rondgelezen en de buffs die heeft gekregen lijken me allemaal erg situatie gericht, oftewel hij is gewoon hetzelfde.

Cody heeft wel een paar leuke buffs gekregen, en al die buffs voor het gebruiken van z'n knife...zijn onzinnig, geeft teveel op door het op te pakken, nutteloos.

Cammy kan weer HP spiral arrow gebruiken zonder dat die onder iemand door gaat en heeft een paar goede setups die ze ermee kan opvolgen.

Ibuki, kan eindelijk 1 van haar meest nutteloze moves gebruiken, bonsho kick. Goed voor het vissen naar counterhits zodat ze het kan opvolgen met een combo.

Persoonlijk ben ik het meest blij met dat de tweeling zijn generfed en Feilong. Ik kan nu easy punishen als Feilong z'n rekkas blijvft spammen zonder te kijken of de eerste raakte, reken er maar op dat ik die onzin dik ga straffen.

Hoezo gestopt met de komst van AE, geen zin om die uitbreiding te betalen, of zat van SSFIV. SSFIV is alweer een aantal jaar oud dus kan wel begrijpen.

20. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had de disc versie gekocht voor weinig op de 360 maar ik vond dat er maar weinig toegevoegd was aan de game uiteindelijk.
    De tweeling voegde wel degelijk wat toe aan de game maar ik kon dat niet echt zeggen over Evil Ryu en Oni.
    Online merkte ik uiteindelijk niets aan al de veranderingen die toegevoegd waren want iedereen speelde alsnog met dezelfde personages uiteindelijk en daardoor had ik al vrij snel geen zin meer om te spelen en was de game ook weer snel de deur weer uit bij mij.

Laatst bewerkt: 14 dec 2011

Deel Deze Pagina