1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Street Fighter IV [Deel 5]

Discussie in 'Games' gestart door SHiZ NL, 20 okt 2009.

1. Zer0ch@0s

Zer0ch@0s Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Die backthrow -> u1 van Gouken vond ik eerst ook ongelofelijk cheap. Tot ik er achter kwam dat die backthrow een ongelofelijk grote tech-window heeft. Heel makkelijk te techen, als Gouken je al vast heeft kan het nog namelijk.

Vanmiddag na 2 weken pauze weer even lekker lang gespeeld. Kijk echt uit naar x tekken, nieuwe frisse start. Ik ga niet meer beter worden in deze game. Ook geen zin in eigenlijk, weet genoeg en speel op een mooi niveau nu. Vind het nu geinig om af en toe te spelen en kan dan nog steeds meekomen. Maar echt veel beter worden kan ik niet vanwege tijdsgebrek.

2. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Ik denk dat ik zelfs na SFxT SSFIV nog wel blijf spelen, heb ook absoluut niet het gevoel dat ik niet beter kan worden, probeer constant nieuwe dingen. Veel op het gebied van combos, zit nu bijvoorbeeld op counterhit(CH) specifieke combos te oefenen, kan ze redelijk goed in training maar tijdens een match is het een ander verhaal hoewel ik ze steeds vaker raak.

Ik gebruik m'n Ultra 2 nog steeds te weinig, het doet vaker z'n werk als chip damage dan de volledige animatie. Paar manieren om hem vaker te landen is via options selects, wederom counterhits en pure reactie(meer anticpatie in mijn geval:+8)(oftewel random haha)) De CH setup is behoorlijk goed te doen, de HP van Cody geeft je meer dan zat tijd om te zien of hij raakt of niet...nu nog opletten of het CH is.

Heb Ultra 1 helemaal opgegeven, is een FADC Ultra, nutteloos ding.

Merk van mezelf doordat Cody nogsteeds niet een snelle loopsnelheid heeft(ondanks buff) ik graag crack kick en dashes gebruik om naar voren te komen, word dus onnodig vaak geraakt omdat niet meteen kan blocken.

De Backthrow U1 kan je inderdaad makkelijk techen, kwam erachter nadat ik die post had geplaatst, dashen wanneer Gouken z'n demon flip throw komt werkt echt goed...

/blog:+

3. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    lol @ blog. achja, je houdt het topic tenminste alive, dit spel is dood hier :+.

kreeg gisteren een mail... fightstick krijg ik pas volgende week naar me toe verzonden door kerstdrukte :mad:.

4. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Fighting games leven niet zo op XBW. Jammer want zou graag met meer vrienden spelen van mijn niveau.

5. Camo81

Camo81 Dood en Verderf

Leuk Bevonden:
    0
    Alleen die taal al, ik begrijp totaal niet waar het over gaat.

En heb het toch kapot gespeeld.

Maar idd, fighting games leven hier vrij kort een paar weken en dan ist over.

6. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Wel gek eigenlijk. Bij release veel poststukken, dus mensen tellen wel tussen de 50 en 60 euro neer. Maar dan na paar weken hoor je er niks meer van, terwijl fighting games relatief snel in prijs dalen.

7. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Komt omdat een vechtgame moeilijker is om te leren en frustrerender, helemaal wanneer je vaak verliest. CoD word je gedood, ach kon je niks aan doen, je dood toch zo weer een andere ontwetende speler die naast je spawned, tegenstelling tot een vechtgame waar je veel harder ervoor moet werken. Het is niet pick up en play en kost al snel weken voordat je echt beter word

De taal die ik gebruik zijn gewoon termen uit de game...behalve option selects dan, zal voortaan wat terughoudender erin zijn :+

Krijg nu wel die combo van Cammy voor elkaar, moest gewoon ontzettend diep moet inspringen.

8. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Wat zijn optioneel selects dan: ik ken redelijk wat termen, maar die niet

9. Camo81

Camo81 Dood en Verderf

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga wel weer aan de slag met sf x tekken.

Kan eigenlijk niet wachten, me games liggen in me nieuwe woning dus kan nu toch geen ssf ff spelen.
    Heb het ook wel een beetje gezien eerlijk gezegd, die arcade editie voegt eigenlijk niks toe.

Door me verhuizing geen geld voor games anders had ik die KoF 13 nog wel geprobeerd.

Speel tot die tijd wel gears en bf.

Laatst bewerkt: 30 dec 2011
  10. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Option selects zijn dat je een move buffered tijdens een andere move, wat er uiteindelijk uitkomt hangt af van wat de tegenstander doet.

Voorbeeld: cr.lp en cr.lk(throwtech) tegelijk indrukken bij elke aanval van de tegenstander. Als ik block en hij doet een blockstring(reeks aanvallen), als hij gaten ertussen laat dan komt mijn cr.lk eruit en kan ik door in de aanval en/ofheb z'n aanvallen gestopt. Als hij besluit om te gaan gooien tech ik die poging.Je kan niet gooien terwijl je crouched, maar wel techen, vandaar dat de cr.lk eruit komt. Als je staand dit gaat doen bestaat de kans dat je door een low attack word geraakt, maar wat ik sinds kort heb geleerd(vato thanks!) is dat de "window" dan veel groter is, en zelfs de tegenstander kan gooien uit z'n aanvallen als die niet dicht genoeg op elkaar zitten.

Als ze staand techen, kan je een aanval gebruiken die je buiten zijn range drukt en zodra je hem de lucht ziet grijpen, afstraffen!

Dit is niet gegarandeerd overigens, want als ze weten dat ik dit doe kunnen ze andere aanvallen gebruiken om een counterhit te krijgen...iets wat ik veel bij anderen doe overigens. Vaak is alsnog de beste optie om gewoon te blocken of focus backdash doen zodra je de kans ziet.

Voorbeeld:Ik doe een cr.lp en buffer deze met een special attack, alleen de cr.lp komt eruit als deze niet raakt, wanneer ik iemand raak komt de special eruit. Handig om te doen net buiten het gebied van de tegenstander z'n aanvallen want wanneer hij een handje uitsteekt raak ik hem en krijg ik m'n special.

Voorbeeld:Dit laatste is een beetje "cheap", wanneer ik inspring of een niet cancellable(dus mogelijk om een normale aanval in een special te doen) move doe wanneer diegene op de grond ligt buffer ik een andere aanval. In dit geval een Ultra.

Als hij backdashed of een reversal doet en ik mijn eerste aanval niet raak komt m'n ultra eruit. Op basis wat de mogelijkheden zijn van de tegenstander verander je jouw option selects zodat je "altijd" wint. Ryu kan bijvoorbeeld een Tatsumaki(tornado kick) doen tegen backdashen of teleports(dhalsimn akuma, bison etc) Als je een reversal verwacht, kan je bijvoorbeeld een ex Shoryuken bufferen wat misschien een andere wakeup optie verslaat.

Dit alles is niet gegarandeerd want je moet het wel allemaal handmatig invoeren en timen en de tegenstander gaat niet altijd backdashen of een reversal doen. Dus meteen nadat je jouw option select hebt geprobeerd ga je gewoon door met je aanvallen alsof er niets is gebeurt.

Wat je hiertegen kan doen is een Focus backdash, hierbij gebeuren de option selects niet want je eerste aanval word geabsorbeerd.

Deze man kan het veel beter uitleggen:
    [yt]NfAIOVnejdc[/yt]
    Part 2
    Part 3

Dit gaat allemaal behoorlijk diep en hoef je zeker niet te leren om met anderen mee te kunnen komen kwa niveau, leuk als je het kan maar geen vereiste ofzo. Enige welke handig is om te weten omdat dit universeel is, is de crouchtech option select, dit is overigens niet simpelweg die 2 knoppen mashen tijdens iemand anders zijn aanvallen. Alleen wanneer diegene in throwrange is. Vaak zie je dit wel aankomen.

Als ik me niet vergis hebben ander vechtgames ook soortgelijke "systemen", in Marvel bijvoorbeeld is een goede optie om een aanval in te drukken in de lucht met throw wanneer diegene in je gezicht is. Je teched throw als hij je wilt gooien, en anders heb je een starter aanval voor een combo. Dit alles zal ongetwijfeld ook in SFxT zitten.

Dit werkt omdat de game je bewegingen die je invoert een tijdje onthoud.

Anyway gewoon spelen die game zonder je druk te maken om dit soort shit, maar het is goed om te weten dat het bestaat...zodat je zelf niet erdoor word gepakt.

11. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik snap nu wat je bedoelt maar de timing is zeker erg strict? En hebben alle characters deze opties met een special?

12. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Timing is om eerlijk te zijn helemaal niet strict, de moeilijkere bewegingen kan lastiger zijn, dus een ultra als option select, maar als je het snel doet dan is er niets aan de hand.

Wat ik dus doe is een staande lk gebruiken of een hk jump in. Ik doe de eerste kwart cirkel en druk dan de aanval in, daarna nog een kwart cirkel plus alle 3 de knoppen. Als hij blocked...gewoon verder in de aanval of hem gooien.

Deze manier moet ik met een move doen die niet special cancellable is, anders kan het makkelijker mis gaan(oftewel anders NOG sneller doen)

Crouch techen gewoon net nadat je animatie ziet indrukken, te vroeg je word gecounterhit, te laat block je gewoon of word je gegooid. Maar dit is redelijk simpel.

13. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik zal dat filmpje dat je poste eens kijken voor de tutorial

14. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Haha heb nu alle tutorials van die gast bekeken behalve de option select tutorial. Die kijk ik later. Wordt dit spel nog veel gespeeld online. Begint nu toch te jeuken om de dlc binnnen te halen

15. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Elke keer als ik online stap heb ik geen problemen om tegenstanders te vinden, dus ja word meer dan genoeg gespeeld, die tutorials waren echt een uitkomst toen ik voor het eerst met SSFIV begon, zoveel van geleerd.

Gister met een clubje endless lobby gedaan, speel niet vaak met wat grotere lobbies aangezien ik zo snel mogelijk met het volgende potje wil beginnen, maar heb me toch gelachen bij sommige matches. En bij sommige wou ik me stick tegen de muur gooien hahaha :'-( Met name de potjes die ik tegen Silver speelde, op 1 of andere manier erg veel moeite met je Ryu en werd mindfucked door Cammy, crossup of niet...

In de eerste instantie miste ik ontzettend vaak de kans om haar spiral arrow te straffen op block, die dingen zijn zo onveilig, maar 1 of andere manier kon je aldoor op tijd blocken. Later kreeg ik wel constant de volle punish.

Bleef uiteindeljk gewoon liggen bij elke knockdown want geen zin om te kiezen welke kant je zou landen, "crossup of niet?". Nog niet geprobeerd, maar denk dat focusdash een goede optie is om te ontsnappen tegen cammy. Verbaasde me overigens wel dat je HK spiral arrow soms deed omdat die het minst veilig is, merke dit omdat het m'n focus kapot maakte.

Point being: je Cammy is eng haha.

Laatst bewerkt: 31 dec 2011
  16. Vato G

Vato G Ben Howard

Leuk Bevonden:
    0
    Was idd wel ff leuk gisteravond. Dit is de enige game die me momenteel van Skyrim af kan houden

17. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Zal morgen of van de week mijn stick onder het stof uithalen. Daarna weer oefenen met Guy en T Hawk ;)

18. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt veel moeite met m'n Ryu omdat ik hem lame speel xD. Cody moet in de aanval, en Ryu is lastig om aan te vallen. Merkte wel echt dat ik geen 2 characters kan spelen, want ik fuckte iedere combo met Ryu op en vergat de timing totaal.. En vice versa, als ik met Ryu een paar matches speel, fuck ik de timing van de enige combo die ik tot nu toe ken met Cammy op :+.

Mja Cammy is echt super leuk om mee te spelen. Werd eergisteren online gerapet door een Cammy speler en ben toen zelf gaan practicen. Tot m'n verbazing deed ik het zonder echt geoefend te hebben niet slecht met haar. Ben wel nog te random en moet meer leren pressuren. Als ik bijvoorbeeld naar jouw Cody kijk en de zieke pressure die jij kan geven, dan weet ik dat ik nog veel werk aan de winkel heb :p. Cammy heeft zeker weten ook de tools ervoor.

19. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Kun je Ryu niet goed aanvallen met focus attack dash forward forward tegen zijn vuurbal?

Laatst bewerkt: 1 jan 2012
  20. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ben nu AE aan het downloaden. Gaat wel sloom :'-(

Deel Deze Pagina