1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Street Fighter IV [Deel 5]

Discussie in 'Games' gestart door SHiZ NL, 20 okt 2009.

1. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Focus is inderdaad 1 van de betere opties om met vuurballen om te gaan, alleen het gaat om de range van Ryu z'n cr.mk. Kan hier niet neutral jumpen want hij heeft betere lcuhtaanvallen waarvan target combo in de lucht in Ultra kan worden gecomboed.

Kan niet focus van die afstand gebruiken doordat hij cr.mk direct cancelled in fireball, hier kan ik mee omgaan door middel van een focus te doen na de cr.mk mij raakt op block, of bingo/zonk, of Ultra 2(véél te riskant). Ex ruffian gaat niet door projectiles in de eerste frames, dus werkt slecht dichtbij.

Maar moet opletten wat hij doet want de kansen zijn er zeker, het is dat ik ze vaak mis8)

Voeg me maar toe als je wat potjes wil doen!

2. Sasuke26

Sasuke26 Active Member

Leuk Bevonden:
    276
    Door het lezen van dit topic ga ik vandaag SFIV: AE weer oppakken. De trails maar weer eens proberen. Misschien ook even online.

3. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik wil dan wel tegen je spelen,:)

4. Sasuke26

Sasuke26 Active Member

Leuk Bevonden:
    276
    Is goed hoor maar ik ben niet echt een prof ofzo;)

5. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik ook niet

6. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Aight Fightstick is verzonden! Krijg 'm morgen/overmorgen dus binnen :D

7. Vato G

Vato G Ben Howard

Leuk Bevonden:
    0
    Hit me up voor een potje

8. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ga je geen spijt van krijgen. Welke heb je besteld?

9. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hori EX2 stick. Kostte me 35 euro :). Gewoon kijken of het bevalt, miss ga ik upgraden, miss switch ik terug naar pad.

Damn deze game begint weer wat luv te krijgen op het forum, zie ik :+. Add me als je wilt spelen (deze week wss geen tijd tho)

Laatst bewerkt: 2 jan 2012
  10. Sasuke26

Sasuke26 Active Member

Leuk Bevonden:
    276
    Ik voeg Silver92 en Vato G toe. Gisteren weer de trails opgepakt. Waarom lijkt het in MvsC3 dat je sneller punches kan combineren dan in SFIV?. Bv: Met een trail van Ryu moet je crouch M punch, crouch M punch en dan High Kick doen. In MvsC3 gaat dit me makkelijk af maar in SFIV niet. Is de input in MvsC3 sneller dan in SFIV?. Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel. Gaan jullie toevallig ook SF X tekken hallen?. Ik in ieder geval wel.

11. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Komt omdat in Street Fighter dit links zijn en geen chains/target combos. Als je bijvoorbeeld een character zoals Ibuki pakt die heeft behoorlijk wat target combos, je kan dan een reeks knoppen indrukken zonder enige echte timing. Links zijn erg timing intensief, vooral als je van een light kick/punch naar iets sterker wilt gaan zoals een medium punch.

Je moet met Links de volledige animatie laten gaan voordat je weer een move kan doen, bij chains/target combos cancel je het einde van een move in een andere move((U)MvC3 )

met Ryu kan je bijvoorbeeld cr.lp x3 doen zonder timing, dit is een chain. Zodra je een special attack wil toevoegen MOET je de laatste hit voor de special linken. Dus cr.lp x2 als chain en dan de 3e hit moet je wat later indrukken. het makkelijste om dit te doen is na de chain een andere knop te gebruiken imo, voelt natuurlijker aan.

Had persoonlijk een bloedhekel aan links, maar uiteindelijk toch naar toe gegroeid en vind het nu zelfs leuk om te doen8)

SFxT heeft veel meer target combos, vooral de tekken characters, maar links zitten er nogsteeds in. Haal de game zeker:D

Laatst bewerkt: 3 jan 2012
  12. Sasuke26

Sasuke26 Active Member

Leuk Bevonden:
    276
    Zal de trails met Ibuki eens proberen dan. Ik heb altijd fighting games gespeeld maar nooit echt diep gegaan zeg maar. Nu er trails in de game zitten wil ik dat wel, ook online aangezien er echt goeie gasten bij zitten. Ik vind zelf Oni een erg leuke character maar ik denk dat iedereen die cheap vind dus pak ik meestal een " moeilijke " character online zoals Zangief of iets dergelijks. De meeste characters die ik online tegen kom zijn Ryu, ken en akuma.

13. Vato G

Vato G Ben Howard

Leuk Bevonden:
    0
    Yeah, weer een SF vriendje in m'n lijst!

Persoonlijk vind ik het knapper als iemand Oni goed kan spelen dan Zangief. Maar je moet gewoon zorgen dat je met een character speelt wat je ligt, waar je een goed gevoel aan over houdt. Niet wat mensen ervan vinden. De balans tussen alle characters is goed. Ieder character is in staat om van ieder character te winnen, 'cheap' bestaat niet, hooguit 'lame'. (turtle-style guile bijvoorbeeld)

14. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oni is niet cheap! Oni is badass, vind hem alleen niet fijn spelen. Ik vind alleen blanka en zangief cheap :p. Maarja als je hem fijn vind gewoon gebruiken en schijt hebben wat anderen zeggen :+

15. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Akuma is badass, Oni is overbodig net zoals Evil Ryu.

16. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Absoluut mee eens, Oni en E.Ryu zijn echt ongeïnspireerd en compleet overbodig...

@ Sasuke (uchiha) Ik weet niet hoeveel je al SFIV hebt gespeeld, maar het leren van een grappler in het begin lijkt me niet de beste keuze, althans niet meteen, zangief leert je niet echt fundamentele dingen die toch nodig hebt in dit spel, helemaal als je later een andere character wil kiezen.

Kan wel zeggen leer eerst Ryu of Ken, maar dat deed ikzelf ook niet ondanks dat velen dit tegen mij zeiden:+ Gelukkig ook compleet op Cody overgestapt. Dingen zoals Hitconfirmen, combos, FADC leer je niet met Zangief want hij heeft dit niet echt nodig.

Ibuki heeft schijt normals en nog een boel andere problemen, had dus ook immense problemen(nogsteeds) om binnen te komen bij spelers die me konden buiten houden met hun normals, anti airs en projectielen. Constant risico's nemen en vertrouwen op gimmicky kunai bullshit. Hiernaast nog lage Stun en Health...niet iets wat goed was voor een beginner.

Maar inderdaad gewoon een character kiezen die je leuk lijkt, en het kan wat lastiger zijn dan wanneer je een meer standaard character kiest zoals Ryu, zolang je maar plezier hebt toch:)

17. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Heb echt moeite met die links.

18. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Komt vanzelf, dacht eerst ook wat een onmogelijke taak maar je krijgt een moment waar het klikt. De wat makkelijkere links waar alleen light en medium aanvallen worden gebuikt heb je in een paar dagen als je er even goed voor zit. Meeste van Cammy haar links kunnen behoorlijk snel worden gedaan, weet niet of je bij haar blijft, maar dit zijn haar meest basic links:

xx = cancel *dus je doet een special vanuit een normal.
    _ = underscore geeft de link aan die je moet linken

Cr.lk>cr.lp>cr.lk xx spiral arrow
    Cr.lk>cr.lp>cr.mp xx spiral arrow
    Cr.lk>cr.lp>st.lp xx spiral arrow
    Cr.lk>cr.lp>st.lp>cr.mk xx spiral arrow
    Cr.lk>cr.lp(x2 optie)>cr.mk xx spiral arrow
    *Kunnen worden gedaan vanuit elke jump in aanval.
    *Cr.mk link kan erg snel worden gedaan, bijna een chain.

St.hp xx spiral arrow/cannon spike (punish combo)
    *Jump kan met j.hp, j.hk en EX cannon strike onder andere worden gedaan.

Combo's worden een stuk uitgebreider wanneer je meer links en fadc's toevoegd. Even doorzetten:+

19. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Dit maakt het een stuk overzichtelijker. Zeker nu ik weet dar xx cancel betekent. Kom je online namelijk regelmatig tegen. Heb nog niet besloten welke character mijn main gaat worden. Even online wat tutorials kijken en in training mode oefenen met de characters, dan 1 kiezen en in arcade mode combo's tegen CPU testen.

20. Sasuke26

Sasuke26 Active Member

Leuk Bevonden:
    276
    Gisteren online geweest. Kon echt moeilijk potjes vinden maar de potjes die ik vond verloor ik ook drastisch:p. Ik wilde jullie gisteravond trouwens joinen maar dat lukte niet?. Moet ik gewoon de party dan in ofzo?. 1 "probleem" is dat ik in de avond de mic niet open kan zetten aangezien mijn vriendin ook thuis is en tv kijkt en vaak vriendinnen over de vloer heeft:p. Geluid gaat via mijn koptelefoon.

Wat wel duidelijk is is dat ik nog veel moet oefenen om potten te breken online. Misschien gaat dat gebeuren met SFXTekken aangezien dan iedereen " overnieuw " moet beginnen.

Deel Deze Pagina