1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Strenger optreden tegen edit-hoeren

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Ruud, 16 feb 2005.

1. Master Of Blades

Master Of Blades aka BonkMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Hoe weet je al die informatie :D, haha, nee maakt niks uit, maar zo kun je idd er van maken wat je wilt. Maar hoe zit het eigelijk als iemand bijvoorbeeld dit bericht zou typen:

Hou je bek, vieze [te erg voor woorden]

Ik zou het volkomen terecht reporten, de poster edit zijn post in iets wat wel acceptabel is en dan pas neemt een Mod een kijkje. Kunnen ze dan helemaal nie meer zien wat er eerst stond?

2. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Nee, dat kan niet. Een mod kan ook alleen maar lezen wat er op dat moment staat, niet wat er stond.

3. StealthViper

StealthViper a.k.a. SlashBite

Leuk Bevonden:
    0
    nope, alleen als jij: "Hou je bek, vieze [te erg voor woorden]" in je eigen post quote, maar aangezien de mods ook niet kunnen zien wat de originele quote was, kan je dus alles er neerzetten wat je maar wilt... en dan kom je dus bij mijn punt uit... misbruik van de strenge toezicht op edits...

4. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    owja, dus d'r is idd weinig(lees: zo goed als niets) aan te doen als er iets ergs gepost is. Ik moet toegeven dat ik het zelf ook een keer heb gehad onlangs, maar het is idd verwarrend en het zal dus gewoon een kwestie van manieren zijn, wil er wat aan gebeuren.

Het zal een goed punt zijn dat er sterk tegen de zogenaamde "edit-hoeren" opgetreden word, maar het zal denk ik moeilijk gaan. Ik kan bijvoorbeeld iemand in deze post eerst helemaal zwart maken, vervolgens alles omgooien in een serieuze post en als reden aangeven dat ik iets moest aanvullen of spellingfoutjes weg moest werken. Dan kan ik beweren als iemand mij gequote heeft, dat het verzonnen is en kan er niet tegen opgetreden worden.

Ik weet zelf dat ik af en toe wel eens onder het kopje "edit-hoer" val, maar ik zal d'r voortaan wel beter op letten. Het zal dus gewoon een questie van vertrouwen, lef en eerlijkheid worden, zonder dat er wat tegen gedaan kan worden, maar dat is hier al vaker gemeld

5. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    Juist. En daar kunnen we nu nog wel eindeloos over doorblaten, maar dat is gewoon de conclusie van deze semi-discussie en de bedoeling van deze thread. Alles is opgenoemd en 10 keer herhaald (overdrijven maakt de zaak duidelijk) en ik denk dat er maar 1 conclusie voor is:

Het gaat hier om vertrouwen en als die er niet is, dan zal dit probleem ook niet opgelost worden...

dus mensen, wees sociaal, dan zijn andere dat ook voor jou.

case closed :+

6. Ruud

Ruud Guest

O? Kan me om heel eerlijk te zijn niet herinneren dat jij ook maar één van die dingen bepaald.

Ben ik trouwens de enige die het opvalt dat er users zijn die nu wel heel hard spartelen ineens en zich angstvallig netjes aan 'de edit regels' houden?

7. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Met de komst van dit topic word duidelijker gemaakt dat het irritant kan zijn om in het wilde weg te editten en voor veel members (waaronder ik) is hiermee een probleem in beeld gebracht met een oplossing. De enige oplossing gebruik ik nu, dus vandaar dat ik me nu beter aan de edit-regels houdt.

Dat was ook een doel van dit topic en nu is het doel (gedeeltelijk) bereikt, dus je hebt een kleine reden om blij te zijn en dan is het aan jou of je er ook daadwerkelijk blij om bent :)

8. Amras

Amras Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De meeste die hier posten behoren toch tot de actieve members. Van deze members heb ik de indruk dat ze allemaal op een nette manier meedoen. De echte 'edit-hoeren' zie je in deze threads amper voorbij komen.

9. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    en daar heb je weer dat botte gedrag... *zught*

Ik bepaal zoiets ook niet, anders had ik wel gezegd dat dit topic gesloten kon worden. |:-

Zoals ook al zo vaak hier gepost is: Doe eens rustig aan man. Ik weet niet hoe druk, stressvol en turbulent jou leven eruit ziet maar als je constant zo opgefokt bent, wacht dan even met posten en ga daarna weer verder op dit forum. Dat je van andere mensen geirriteerd wordt, geeft je nog niet het recht om maar botte reacties op alles te geven (en overhaast te handelen *kuch* peent-toernooi *kuch* ).

en nu moet ik een off topic post hier plaatsen en waarvoor?? Helemaal nergens voor. Ga zelf ook niet off topic en post maar weer als al die haat en woede weer gezakt is... of zoek een forum waar ze dat wel leuk vinden...

Laatst bewerkt: 17 feb 2005
  10. Ruud

Ruud Guest

Het is dat je 't zelf zegt.

Kijk, je kunt telkens vallen over mijn duidelijke manier van uiten wat ik ergens van vind, of je respecteert mijn mening en gaat klagen bij een mod als ik je beledig.
    De manier waarop jij je uit tegenover mij komt namelijk neerbuigend over, alsof je de kennis allemaal wel in pacht hebt. Dat heb je (net als ik) niet, dus kom niet met opmerkingen dat ik overhaast handel, dat iets DE conclusie is van een topic, dat ik wel een heel turbulent leven moet hebben want ik ben zo ofgefokt, dat ik vol met haat en woede zit, noem maar op. Dat is namelijk stuk voor stuk reinste bullshit.

11. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    Dat allemaal is niet mijn mening, het is mijn conclusie die ik trek uit jou posts die ik heb gelezen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind jou als persoon ok, maar af en toe mogen de beledigingen en botte opmerkingen iets minder. Ik heb af en toe ook wel eens een pestbui, maar dan zorg ik er ook voor dat andere mensen niet de dupe daarvan worden. Nou zeg ik ook niet dat dat bij jou het geval is, maar dat komt zo op mij over, wanneer ik jou posts, reacties daarop en jou reactie daar weer op lees. Ook een voorbeeld hiervan is dat mensen worden uitgemaakt voor josti's en voor hoeren... Dat hoeft toch allemaal niet zo bot? Het wordt er alleen maar erger door, totdat een mod moet ingrijpen, wat helemaal niet nodig is.

...en ik bij een mod klagen omdat je mij beledigt? Nee bedankt, ik red mezelf wel ;)

12. Ross

Ross The Father

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom reageer je dat zo?? ik bedoel dit apsoluut niet om je aan te vallen ofzo maar gewoon een vraagje. En waarom reageert stealthviper zo?? misschien wel omdat je een beetje heel erg zo overkomt?? het eerste wat ik d8 toen ik alles op dit forum had gelezen is: Doe eens rustig aan man. Ik weet niet hoe druk, stressvol en turbulent jou leven eruit ziet maar als je constant zo opgefokt bent, wacht dan even met posten en ga daarna weer verder op dit forum. Dat je van andere mensen geirriteerd wordt, geeft je nog niet het recht om maar botte reacties op alles te geven (en overhaast te handelen *kuch* peent-toernooi *kuch* ).
    En dat is denk ik wat meer mensen hier denken.
    Misschien zou je zelf eens moeten na gaan hoe je hier over komt op anderen want blijkbaar is het zo. (wijzent naar de tekst hier boven)
    En we weten allemaal dat je ook heeeeeel lief kunt zijn :9 ( en dit was dus sarcasties bedoelt dus niet boos worden)

Edit// stealthviper was me net voor een dubbel post dus niet erg??

13. Ruud

Ruud Guest

* mompelt wat over offtopic en zonde van topic om over door te gaan.

Goed, fijn om te horen dat er iig een paar mensen (al is het maar even) op letten dat ze nadenken voordat ze posten.
    Je zou namelijk eens voor de gein één dag je gesprekken moeten voeren irl zoals ze hier gaan, dan kom je d'r achter hoe debiel dat eigenlijk is.

14. Ross

Ross The Father

Leuk Bevonden:
    0
    Het spijt me zeer maar ik zit nu 40 sec te staren naar je post maar ik vat hem niet helemaal.... ( en weer zeg ik dat ik je hier niet mee probeer aan te vallen)

15. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Er worden goede punten gegeven hier in deze thread(Y). Mooi! Ik was al bang dat het weer op een flame-war zou uitdraaien...

Mijn mening (zowel on- als offtopic denk ik :eek: ):

Ik vind dat mensen best hier en daar mogen zeggen wat ze denken. Ik doel op Stealthvipers comment over Josti's en hoeren. Ik vind het wel leuk om te lezen zelfs. Maar ik begrijp dondersgoed dat deze mening door de meerderheid niet gedeelt zal worden...
    Als ik sommige topics lees irriteer ik me ook wel eens mateloos aan het suffe gedrag in posts, en dan doel ik vooral op zeuren, en het niet snappen wat iemand bedoelt en dan toch maar met een blaat reageren.

Boeie man, ga dan op dat stukje niet in:)

Hier wil ik even bij zeggen dat het toernooi door een aantal zakken stront werd verpest. En dan zou ik ook pissed reageren. Was een mooi topic! ;) Plus vind ik ook hier dat mensen te veel zeiken. Ik vind het fantastisch om te zien als er paints worden gemaakt om elkaar "aan te vallen" d.m.v. het gebruik van de avatars van gebruikers. Dat zijn imo vaak de leukste paints..

Voor de rest wil ik hier even bij zeggen dat het zeker niks tegen Stealthviper is, maar ik gebruikte zijn woorden om mijn post even te onderbouwen. Stealth, you rock! en dan ook vooral omdat je me wilde helpen om m'n xdoos te casemodden ;) (K) O-)

Ik weet dat dit topic over editten gaat, maar ik wilde het toch even zeggen. Kort samengevat dus: Mensen maak je niet zo druk om alles!

En dan kun je ook zeggen dat ruud zich niet zo druk moet maken om wat edits, fair enough... Maar er zit wel een beetje waarheid in vind ik. Het is ook een beetje truttengedrag. Sorry trouwens als mensen zich beledigd voelen het het begruik van het woord truttengedrag. ;)

Trouwens, wat ik ook altijd leuk vind om te lezen zijn die discussies over politieke en maatschappelijke dingen. Daarin zie ik vaak mensen met een meer rechtse instelling vs. mensen met een meer linkse instelling tegen elkaar tekeer gaan. Heelijk om te lezen imo. Daar vind ik het ook jammer, als mensen gaan lopen blaten, en daarna hun posts stompzinnig gaan zitten editten.

16. Ruud

Ruud Guest

Staren? Misschien moet je lezen? ;)

Ik bedoel dus dat je eens een gesprek of discussie met mensen moet starten. Daarna kom je vlak nadat zij hun zegje hebben gedaan terug op wat je daarvoor zei en pas je dat aan. Vervolgens loop je naar een agent en zeg je tegen 'm dat iemand je 'n josti noemt (nofi Stealth }:] ) en ga je op straat een superlelijke krijttekening van die agent maken.
    Wat 'n stel debielen zijn we eigenlijk!

17. mark145

mark145 maffiamaffia.nl

Leuk Bevonden:
    0
    maar nu dat iemand het er over heeft vind ik wel dat je gelijk hebt.
    als ik editte dacht ik er verder niet over na om erbij te zetten waarom.
    ik erger me de verder niet aan,maar zal erwel rekening mee houden nu ik het weet.

18. Casperge

Casperge Guest

Editters-zijn inderdaad best irritant,behalve als ze een goede reden hebben,bevoorbeeld foute informatie,update van een x-bazar topic,enz.

Ik erger me vooral aan die mensen die in bijna ieder hok wel eem bitchfight hebben :{

19. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    ik geef ook ff mn mening :) :

ten eerste vindt ik dat dit een beetje een zeiktopic is. (zoals de meeste discussietopics hier). maar dat doet er ff niet toe.

ruud had wel een goed punt (hoewel het mogelijk iets genuanceerder gebracht had kunnen worden) maar ik denkt dat er doorgaans niet zoveel misbruik van gemaakt wordt. de meeste mensen op dit forum hebben toch wel enig gevoel voor waardes en normen. ik ben het wel eens met anderen dat er vaak inhoudsloze posts worden gepost. en dat darkwing hier harder tegen gaat optreden is alleen maar goed. dus ik zie verder het probleem niet :confused:

20. twi

twi Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Je hebt een punt Ruud, maar zo heeft ieder z'n meuk. Er zijn mensen die gewoon niet goed zijn in discussieren, niet graag er dom uit willen zien ten opzichte van anderen of gewoon mensen die simpelweg soms dingen vergeten te zeggen en waarbij een paar minuten later een lampje gaat branden dat ze toch nog iets extra's zouden willen hebben gemeld om het punt duidelijk te maken. Een edit om de post compleet te maken heeft dan meer krachtige resultaten dan een extra post plaatsen.Meestal is het laatste typen mensen niet het ergste.

Mensen die domme opmerkingen van zichzelf verwijderen, omdat ze er na een paar minuten achter kwamen hoe dom het wel niet was. Of inderdaad mensen die een hele post herschrijven. Daar heb je last van.

Ik zeg, daar kan je niks tegen doen. Simpelweg omdat ik me al dood irriteer aan al die zieltjes (zowel crew als non-crew) die gelijk beginnen te miepen wanneer je juist een keertje NIET de edit-knop beroert en binnen 10 minuten 2 posts plaatst. Dit topic en de instemming van de jouw-gezinden zou er dan weer voor kunnen gaan zorgen dat je weer niet teveel mag editten, waardoor je een nieuwe reactie moet plaatsen. Dan krijg je dus een regel die luidt: Je mag niet binnen een bepaade je reactie wijzigen, omdat dit storend kan zijn voor de discussie. Daarnaast krijg je de regel dat je moet editten om te voorkomen dat je te snel teveel posts plaatst. Die zijn m.i. wat tegenstrijdig.

Ik zeg, post gewoon normaal zonder al die achterlijke regeltjes die ze hier af en toe hanteren, en evalueer per situatie wat je ertegen moet doen. Is er een sukkel die zijn post wijzigt en hierdoor de discussie negatief beinvloedt, spreek 'm daarop - op een normale manier - aan en wie weet bedenkt 'ie zich in het vervolg wel. En post iemand meer dan 2 keer onder elkaar, spreek 'm daar dan ook - op een normale manier - op aan.

Want al die onvriendelijkheid en botheid leidt tot niets, behalve het zichzelf op de schouder kloppen omdat je jezelf zo duidelijk en oprecht vindt.

Deel Deze Pagina