Stress met Avanced scart kable

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Usual Suspect, 12 jun 2003.

1. northernlight

northernlight PSV!

Leuk Bevonden:
    0
    klopt niet.
    Als je een gedecodeerd dolby signaal hebt, heb je gewoon 6 verschillende signalen (bij bij 5.1 dan).
    Je hebt pas een 'dolby digital'-signaal als het gecodeerd is.

je hebt echter ook dolby digital 6.1 en volgens mij ook al 7.1, maar dat weet ik niet zeker

2. elwin

elwin Elwin

Leuk Bevonden:
    0
    zelfs al 9.1 schijnt

3. Joris Springer

Joris Springer Tjilper

Leuk Bevonden:
    1
    Ja okay maar ik denk dat men wel snapt wat ik ongeveer bedoel, je moet bij de xbox dus geloof ik nog een reciever/versterker aan koppelen die het signaal kan decoderen.

4. northernlight

northernlight PSV!

Leuk Bevonden:
    0
    ja klopt.

weet er iemand al waarom die het dan bij sommige niet doet?

Het kan zijn dat je in de versterker moet instellen of je gebruik maakt van een coaxiale of een optische verbinding. De meeste dolby receivers hebben namelijk meer dan 1 digitale ingang.

maar ja aangezien hij zegt dat de instellingen van zijn versterker, en van zijn xbox kloppen :confused: .
    Dan heb je:
    - of iets verkeerd ingesteld
    - of een Kapotte kabel.
    - of een kapotte versterker. (Dig. in kapot)

Laatst bewerkt: 13 jun 2003
  5. kontkommer

kontkommer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    scheelt zo'n kabel veel qua beeldkwaliteit bij films en games?
    mijn philips widescreen heeft rgb support..

6. Joris Springer

Joris Springer Tjilper

Leuk Bevonden:
    1
    het werkt bij mij, andere kabel gekocht, met coaxiale aansluiting en het werkt nu als een trein
    Wowzers wat een ervaring om zo te gamen :D

7. TheWalrus

TheWalrus Guest

De Xbox kabel zend het signaal uit naar je versterker en die zorgt ervoor dat het geluid uit alle boxen komt. De geluids instellingen van de box zijn ook van belang. Je moet het geluid op surround zetten en zowel DTS als Dolby Digital inschakelen.

Sommige spellen gebruiken overigens geen 5.1 surround sound. Ook het dashboard niet.

De standaard voor films en games is Dolby Digital 2.1 Dat is dus tweekanaals geluid. Een goede versterker kan hier door middel van dolby pro logic 2 een redelijk surround beeld mee creeren.

Probeer een spel als Halo, dat is volledig in Dolby Digital 5.1. Ook castle of Wolfenstein is goed gedecodeerd. Alle kanalen worden benut.

Ook gebruiken sommige spellen het center kanaal niet. Vaak wordt de center in multiplayer genegeerd omdat het geluidsbeeld dan onoverzichtelijk wordt. Een spel met mooi 4.1 geluid is Metropolis street racer.

Dolby digital 5.1 is de standaard in bioscopen, vaak hebben grotere zalen ook nog een 6e kanaal achter in de zaal. Andere variaties zijn mogelijk, de 5.1 staat slechts voor het aantal kanalen. Elke box krijgt een apart signaal binnen.

1.Center speaker
    2.Rechter front speaker
    3.Linker front Speaker
    4.Rechter Rear Speaker
    5.Linker Rear Speaker

De .1 staat voor de subwoofer, die geen apart kanaal vormt maar de lage tonen voor zijn rekening neemt. Iemand met goede boekenplank speakers in een kleine kan best zonder omdat deze vaak ook al goed de lage tonen weer kunnen geven. Wil je echter het complete effect bereiken en de bassen in je buik voelen moet er meestal een subwoofer aan te pas komen.

Met kleine satelietspeakers is het een ander verhaal, die kunnen geen lage tonen weergeven en moeten de subwoofer als ondersteuning hebben voor het laag. Het menselijk gehoor kan de plaats waar het lage geluid vandaan komt niet goed bepalen. Satelietspeakers klinken heel ruimtelijk, voor muziek kun je beter gewone boxen nemen.

Je kunt het aantal kanalen uitbreiden. 6.1 bevat ook een speaker recht achter de luisteraar. 9.1 Heeft gewoon nog meer kanalen. In een gewone woonkamer is vijf speakers genoeg. De code van een 6.1 suround mix wordt namelijk zo in de twee rear speakers verwerkt dat je geen verschil hoort.

8. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk ik heb op mijn eigen televisie alleen 2 scart aansluitingen dus niet van die drie stekkertjes moet ik dan persee zon stomme kabel kopen van 30 euro's ?

9. TheWalrus

TheWalrus Guest

Zeker weten. Waarom ?

-De Scart Kabel is een RGB kabel dat staat voor de primaire kleuren Rood, Groen en blauw. Ieder kleur wordt met een RGB kabel apart doorgegeven aan je TV. Bijd e standaard kabel wordt alles door 1 kabeltje geperst wat zorgt voor een minder helder, onscherp beeld.
    -Scart Kabels bevatten veelal de nodige afscherming die voor een nog beter beeld zorgen.

Het is een verschil van dag en nacht. Een scartkabel zorgt voor een veel betere kleurscheiding (zonder overlopende kleuren) op je scherm. Vraag zoiets niet aan onwetenden. Probeer een scartkabel en je kan niet meer zonder. Denk er wel om dat het een RGB kabel is, dat is de officiele Xboxkabel zowieso, daarnaast heb je third party kabels waarvan die van Sun heel goed is (maar geen optische aansluiting voor dolby digital bevat).

10. TheWalrus

TheWalrus Guest

Oh wacht eens, je hoeft niet zo'n kabel te kopen want bij je Xbox zit een verloopstekker waarmee je dat gewone rood, geel, wit kabeltje kan gebruiken op een scartaansluiting.

Je doet jezelf echter wel tekort als je het niet doet. Het beeld is namelijk een stuk beter met zo'n kabel.

Deel Deze Pagina