Studentenkamer Zoeken... pfff.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ninto, 22 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ninto

Ninto Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    December 2009: ik kom op het geweldige idee om toch maar weer een opleiding te gaan doen. Heb al twee scholen verslonden en vind het dit keer nodig serieus aan de slag te gaan. Hoewel een feestje hier en daar natuurlijk niet verkeerd is ;) Ontspanning is gezond. En als ik een paar liter naar binnen heb gewerkt, ben ik zeer ontspannen! Conclusie: alcohol is enorm gezond voor mij.

Nahja, genoeg onzin uitgekraamd. De laatste twee scholen waren Hogeschool Zeeland en Hogeschool Rotterdam. Ik woonde toen gewoon thuis en moest iedere schooldag vanuit Zierikzee met bus en trein naar die studiehel reizen. Zo'n anderhalf uur heen, anderhalf uur terug. Blijken die scholen belachelijk slecht geregeld te zijn. Veel dagen met 2 lesuurtjes... wat ik natuurlijk niet de 3 uur reizen met openbaar vervoer waard vind. Over op het alternatief dus, ik bleef thuis, uitslapen, en vervolgens kijken of er wat te doen valt op Xbox Live.

Dat is alweer zo'n 2.5 jaar geleden en nu wil ik dus echt een opleiding gaan afmaken. Ik ga niet opnieuw de fout maken door thuis te blijven wonen, ik wil niet weer uren reizen... opzoek naar een kamer dus. Nu ben ik waarschijnlijk enorm naïef, aangezien ik dacht dat je op internet even een kamer opzoekt die aan jouw eisen voldoet en je gaat er in wonen. Je betaalt er tenslotte voor. Niets is minder waar, de huidige bewoners willen alles van je weten. Bijna alles.

Vaak lees je: "Stuur een emailtje over jezelf en wellicht tot ziens." Nu dus de vraag.

Wat zou jij allemaal in zo'n mailtje zetten en hoe verkoop je jezelf?

Ik hoop dat jullie wat tips kunnen geven voordat ik mailtjes ga verzenden waar niemand op zit te wachten. Ik heb tenslotte een kamer nodig. In Eindhoven wel te verstaan ;) Alvast bedankt.

Tata,

Ninto

2. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    tsja wat willen studenten in een studentencomplex van je weten? Waarschijnlijk dat je zeer sociaal bent, van drinken houdt, behulpzaam bent enz, ik zou het iig niet te serieus nemen, gewoon kort maar interessant

3. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Dat schrijft iedereen. Je moet zorgen dat je bericht in ieder geval opvalt zodat je in ieder geval mag komen hospiteren. Dan moet je ook waarmaken dat je echt tof bent, zeg maar.

Ik had iets in de trend van 'ik ben echt een fantastische huisgenoot omdat ik geen postzegels verzamel, niet om 3 uur in de nacht trombone speel en blablabla.

Eigenlijk helemaal niet grappig, maar ik vond het 2 jaar terug wel leuk en het werkte. :)

4. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    als je maar niet schrijft dat je een xbox hebt :'-(

5. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Ligt aan de opleiding die in het studentenhuis overheerst :+

6. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Deze vraag hoort beter thuis in Het grote ik ga op kamers en nu? draadje. Ik kopieer je vraag daarheen en dan discussiëren we daar verder. :)

Als tip zou ik je meegeven om ook een fatsoenlijke, nette e-mail te schrijven. Internettaal, gebrek aan interpunctie e.d. geven nooit een goede indruk.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina