[Studie] een product importeren

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door MetalSonic, 12 feb 2010.

1. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Beste mede Xboxworld studenten,

Voor mijn studie (International Management) moet mijn project groep een product importeren dat rendabel is om hier te verkopen. Het product mag uit elk land komen en het hoeft niet uniek te zijn.

De voorlopige keuze is een Pillendispenser uit China waarbij verschillende soorten pillen kunnen worden bewaard. De gebruiker kan echter alleen de ingestelde pillen gebruiken op de ingestelde tijden. Dit voorkomt dus dat er een verkeerd pilletje wordt geslikt. Ondanks dat er hier ook al Pillendispensers op de markt zijn heeft die van ons ook een slotje op pillen die niet mogen worden gebruikt in combinatie van een alarm etc voor het moment dat een pil moet worden gebruikt.

Ik ben echter nog steeds verder aan het zoeken naar andere producten die het hier goed zouden kunnen doen. Let wel, het moet wel een non-food product zijn. Een exclusieve kaas uit Frankrijk of heerlijk Italiaans ijs is helaas dus niet mogelijk.

Ik ben benieuwd of jullie nog wat weten!
    Bij voorbaat dank :thumbs:

2. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Gadgets mogen dus ook? Maar moeten jullie het dan ook echt gaan inporteren en verkopen? Anders hou ik een enquete op school naar wat mensen handig of mooi lijkt, vervolgens probeer je dat voorwerp te zoeken. Dan heb je direct ook iets wat mensen willen.

3. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    We moeten onderzoek uitvoeren voor een product dat wordt geïmporteerd en vervolgens verkocht. We stoppen één stap voordat we daadwerkelijk aan de slag gaan met de verkoop. Er moet uiteindelijk ook gekeken worden wat de leveranciers zijn, wat concurrerende producten zijn etc.

Het hoeft geen uniek product te zijn zolang het maar niet in Nederland wordt verkocht en een kans van slagen heeft.

4. Octagon_Prince

Octagon_Prince Active Member

Leuk Bevonden:
    0

betaalbare rolls royce phantom kloon uit china :p

5. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien die rare gadgets uit china, van dealextreme etc. Kan je hier met winst verkopen :p

6. Atmaxar

Atmaxar Banned

Leuk Bevonden:
    2
    Ik zou hier in de winkel wel een Astro a40 headset willen kopen :)

7. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    @Atmaxar: die worden in Nederland niet verkocht?
    @Octagon prince heb je misschien nog meer info over het product? Ik denk trouwens niet dat zo'n kloon mag ivm copy rights etc.
    @Typspolir: nog ideën voor gadgets, veel worden al in Nederland verkocht!

Ik heb tot nu toe zelf vooral gekeken op Alibaba.com (hier kunnen producten groot worden ingekocht) een b2b site

Bedankt voor alle comments sofar, zal ze allemaal onderzoeken :b:

8. Atmaxar

Atmaxar Banned

Leuk Bevonden:
    2
    nee, die moet je als ik me niet vergis uit uk of usa inporteren

9. Octagon_Prince

Octagon_Prince Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  10. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Wat dacht je van een Zune? Word niet verkocht in NL.

11. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Ik zou best de Dazzle DVC 170 Capture card willen zien, maar dat is denk ik niet rendable genoeg.
    Maar moet het een product zijn of mag het ook een dienst zijn?

12. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Mag ook een dienst zijn :)

13. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Nou, ik heb best interesse in zuid amerikaanse vrouwen.

Deel Deze Pagina