Mensen.. Ik zag nergens een thread staan waarin het gaat over de studie die mensen volgen. Wel was er een draadje waar het gaat over de beste studentenstad maar niet over een studie zelf.
Ik was benieuwd wat de gemiddelde XBW bezoeker studeerd en op welk niveau en de hier mee gepaard gaande problemen/moeilijkheden.
Zelf studeer ik aan de Hogeschool van Amsterdam. Ik volg een studie Commerciele Sport Economie aan de Johan Cruyff University en ik zit in m'n 1ste jaar. Ben dus druk bezig om punten voor m'n P te verzamelen. Het vergaat me op dit moment wat minder dan in het begin. In het eerste kwartaal (jaar is opgedeeld in 4 kwartalen van 10 weken) had ik simpel mijn punten gehaald (het is of 15 punten of nix!!) maar nu loop ik toch echt tegen problemen op omdat ik m'n toets niet gehaald is omdat het stof is die'k op het MBO hiervoor niet gehad heb, in dit geval Economie onderdelen.
Wat vinden jullie van de overgang van MBO naar HBO? zelf heb ik een lange weg gevolgd om te komen waar ik nu ben. VBO 4 jr -> MBO 4 jr -> HBO. De kennis die de havisten hebben en/of vwo'rs is veel uitgebreider dan de kennis op MBO niveau. Echter heeft iemand van het MBO weer een voorsprong op het gebied van practisch inzicht etc door middel van stagés.
Ben benieuwd naar de discussies omtrent jullie (en mijn) studie en over het onderwijs in het algemeen.
Laatst bewerkt: 11 jan 2004