1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[sugestie]Betalingen.

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door janizzz, 8 jul 2004.

1. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    dat klopt met de TPG dat heb ik ook wel eens gehad:)....maar er wordt veel gevraagd wat XBW eraan heeft......Rente....banken worden rijk door bedragen een paar dagen op hun rekening te laten staan en krijgen hierdoor rente...daarom duurt het ook altijd een paar dagen voordat geld is overgemaakt.....XBW maakt dan ook winst door het op hun bankrekening te laten staan...ze moeten dan wel een bedrijf of vereniging worden....
    Maar wat Tommy zegt is zeker waar...

2. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Alsof XBW daar verantwoordelijk voor is en alsof dat de hoogste prioriteit voor ze heeft. XBW bied slechts de gelegenheid om op eigen risico deals te maken op XBW. Maar als jij graag veiligheid bij het dealen wilt kan dat, maar het gaat je geld kosten: bijv. versturen via rembours of via PayPal tranacties maken of Tripple-deal.

Voor niets gaat alleen de zon op ;)

Laatst bewerkt: 8 jul 2004
  3. Exige

Exige PS3: Miqe

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me ook wel een strak plan! :) Misschien moet je hier een poll van maken, want dat is overzichtelijker. ;)

4. Let op:

1 Er ontstaat een deal op Xbazar
    2 De koper stuurt het geld naar XBW
    3 XBW geeft de verkoper een seintje dat hij het spel kan opsturen
    4 De koper geeft een sein als hij het spel heeft ontvangen
    5 XBW stuurt het geld naar de verkoper

Edit:
    W8 even want ik weet nou niet zeker of het helemaal waterdicht is dit plan. Ik vind het altijd lastig zulke dingen.

Laatst bewerkt door een moderator: 8 jul 2004
  5. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Denk nou eens na zoals jij het wilt:

Jij betaald de ander stuurt je het spel en dan zeg je dat je het niet gehad hebt...en dan krijg je je geld weer terug :confused: (of denk ik nu heel erg slecht?)

Dan moet je het systeem dus ff afmaken:

Verkoper: Stuurt het spel op naar XBW
    Koper: Maakt geld over naar XBW

Als beide in orde zijn, stuurt XBW de game op naar de koper en maakt het geld over aan de verkoper.

En ze zouden bijvoorbeeld 10% kunnen rekenen over het totaalbedrag. Of als ze teveel van de service gebruikt maakt dat je dan extra moet gaan betalen ofzo....

6. Ik heb er een tekening van gemaakt dat is wat makkelijker maar weet iemand hoe ik die moet uploaden naar deze site?

edit:
    ik zie nu dat er een grote denkfout is gemaakt! dit plan is niets. XBW zou met dit plan alleen maar problemen op de hals halen.

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    maj dit gaat echt niet werken... ik zou niet de mod willen zijn die dit gaat handhaven ... waarom nemen jullie verkopende leden een paypal account .... dan kan je het geld ook parkeren ... een rekening openen kost geld en veel tijd ... er vinden binnen xbw vele transactie plaats ... en het is de verantwoordelijkheid van de koper en verkopende kant ... daar hoeft geen derde wagen tussen te zitten ...

geen enkele site werkt met dit systeem .. dus waarom zou xbw dit wel gaan doen?

8. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Op Ebay hebben ze wel zo een systeem maar dan kost het gewoon wat extra geld....

Edit\ Maar dit werkt volgens mij volgens het systeem dat je dus alsnog kan frauderen.... :eek:
    Opzich zou het kunnen werken maar je kan net zo goed zelf een bv of vereniging oprichten met een paar mede forum gebruikers met goede reputatie en dan bied je het ook gewoon aan voor meer sites en dergelijke...
    Dus als iemand wat wil ruilen op het web dan nemen ze contact met jullie op.

9. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Dan is nog de vraag of het te vertrouwen is. Diegene kan vooralsnog zeggen dat hij de game niet binnen heeft (wat hij wel heeft) en is het alsnog fraude gevoelig. Tevens gaat hier erg veel tijd en organisatie en te pas en worden we straks nog een commercieel bedrijf, als we al zouden beginnen met deze verkoop regelingen, terwijl het gaat om een site/forum over xbox en spellen, waarbij xbazar een leuke bijkomst is. Vind het nu ook goed uitgewerkt. Het is altijd vervelend als een deal mislukt, maar daar zal dit systeem niet veel verandering in kunnen brengen.

En ebey, dat is een verkoop/ruil community waarvan je het kan verwachten. Niet van een een vrijwillige gamesite als deze.

10. Financieel gezien zou XBW een goede slag kunnen slaan als je het zo bekijkt. Als je het nog iets beter bekijkt zie je dat er heel makkelijk fraude kan worden gepleegt. De koper hoeft namelijk alleen maar te zeggen dat hij het spel niet heeft ontvangen en hij heeft weer gratis een spelletje erbij. En wie is dan de dupe? Idd: XBW... Zij zouden namelijk zorgen voor een betrouwbare deal.

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    het enige wat jullie kunnen doen "de verkopers" en de "kopers" het spel aangetekend versturen ... is ook niet helemaal save .... maar je hebt dan wel bewijs

12. Idd

Je kunt dan bewijzen dat jij je plicht hebt gedaan. Maar helaas moet het van twee kanten komen en dan kun je gillen als een meisje of hele boze brieven sturen ;) maar het geld zal er niet van komen als je met een oplichter te maken hebt.

Het is, wat je ook doet, een kwestie van iemand vertrouwen die geen gezicht heeft.

Best wel gek dat veel mensen het nog doen! Ik denk dat als ik een oplichter ben, dat ik zo veel gratis spelletjes kan ontvangen. Maar het is dan wel een risico dat ze ineens bij me voor de deur staan met een boos gezicht.

13. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    Ok, je maakt het geld over op de XBW bankrekening, ontvangt het spel, ontkent stellig dat je het spel hebt ontvangen, krijgt je geld terug. Daag mooi systeem....

14. jij hebt hem door!

15. janizzz

janizzz wazig persoon

Leuk Bevonden:
    0
    Dan maar een knok ploeg opstellen die bij de oplichters langs gaat :p

16. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Jammer genoeg zullen er altijd oplichters blijven bestaan.
    Zag laatst ook een oplichter, een licht gehandicapt persoon die radio's en dergelijke thuis repareerde. Leek lange tijd goed te gaan tot ie een pakketje openmaakte en de bom afging. Een persoon werd zijn oplichterij te veel en vond dat er een einde aan zijn leven moest komen. Een trieste wereld soms. Daarom hoop ik dat de mensen die hier op xbazar komen gewoonlijk wel normaal en beschaafd zijn, waardoor we samen tevreden klanten van elkaar zijn.

17. Lol :+

En dan nog...

Als jij zegt dat je het spel gewoon hebt opgestuurd kun je niets beginnen. Of je moet dan gewoon zijn Xbox in beslag nemen:D (maar je weet nooit OF hij daadwerkelijk het spel heeft opgestuurd of het spel uberhaupt had)

Nogmaals:
    Het is een dwaas plan. Ik ben er in mijn enthousiasme ook ingetuind (maar nu weet ik wel beter).

18. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Nee als je zo een systeem op wil richten moet het zo:

Je richt met een paar mede (betrouwbare) forum gebruikers een bv of vereniging op. Om het ff makelijk te houden houd ik het even op een bedrijf.

Je richt dus een bedrijf op met alles er op en eraan: Dus adres, rekening enz enz. En een goede site natuurlijk... ;)

Vervolgens laat je het ruilen zo verlopen:

Een verkoper en koper willen graag een object ruilen/ kopen enz enz.

Stap 1: De verkoper stuurt het object naar het bedrijfs adres.
    De koper maakt het geld over naar de rekening van het bedrijf (of stuurt eventueel zijn object(en) ook op naar het bedrijfs adres)

Stap 2: Het bedrijf kijkt of beide aan de overeenkomst hebben voldaan.

Stap 3a: Als dat het geval is verstuurd het bedrijf aan de verkoper het geld (of de ruil objecten) en aan de Koper het object.

Stap 3b: Als dit niet het geval is dan krijgen beide partijen hun eigen deel weer terug. ( dus de verkoper zijn object, en de koper zijn geld)

*Het bedrijf rekent voor elke transactie een bedrag bijvoorbeeld €5 (moet je even uit zoeken wat het kost aan verzend kosten en dergelijke om het product door te sturen)

* Als een transactie fout gaat dan moet de Verkoper (als hij het object terug wilt) de verzend kosten betalen en eventueel nog wat administratie kosten erbij betalen (zodat beide partijen (koper en verkoper) willen dat het goed verloopt)

* De risico's van het niet aankomen van objecten via TPG post zijn voor de Koper, maar er kan natuurlijk aangetekend verstuurd worden (tegen ook weer extra kosten)

Op deze manier kan het volgens mij redelijk succesvol zijn

19. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    BV'tje oprichten kost ook geld...... en je kan het niet zwart doen dus je moet belasting betalen alswel BTW over de transactie....

Edit: maar zulke soort bedrijven bestaan al,dus. Denk maar aan PayPall of Triple Deal.

20. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Ja daarom moeten ze ook kosten rekenen over de transacties om wel winst te maken... Maar aangezien het ook deels vrijwillegers werk is hoeft het nog steeds niet super duur te zijn, ze maken geen verlies ofzo. BTW is bepaald procent dus ze kunnen pas btw betalen als ze winst hebben....Je moet gewoon indd eventjes de Break-even omzet uitrekenen

Deel Deze Pagina