1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[sugestie]Betalingen.

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door janizzz, 8 jul 2004.

1. RoBu

RoBu Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Van bovenstaand komen toch alleen maar extra kosten van?

Dit plan gaat gewoon niet werken.

Nog een nadeel, sommige mensen willen het spel snel hebben, als je dan tussen bank en giro moet overschrijven dan zit er al 4 dagen tussen. Komt er dan nog een 3e partij tussen dan moet je helemaal lang wachten todat je het spel krijgt.

Ik ben meer voor een trader systeem, zoals dat bijvoorbeeld gehanteerd wordt op www.dvdforum.nl

Traderlist, van goeie en slechte traders:
    http://www.dvdforum.nl/tradelist/

Topic, waarin stemmen gegeven kunnen worden:
    http://www.dvdforum.nl/forum/viewtopic.php?t=25999

Dit moet alleen wel door iemand verwerkt worden.

Oplichting hou je toch niet tegen, je kunt alleen wel maatregelen nemen om het zo veel mogelijk in te perken/dammen.

2. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar dat is al eens geprobeerd dacht ik, maar dan krijg je vriendjes politiek enzo... En de oplichters voten gewoon elkaar positief enz enz (of maken 2e account aan)

3. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Zo een lijst hebben we ook gehad, maar is niet betrouwebaar. Er kan makkelijk van iemand gezegd worden dat hij goed of niet goed dealt, of dat hij zelf aangeeft dat hij/zij een goede deal heeft gehad om er op te komen.

4. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Het is te doen maar niet door XBW denk ik zij zouden hoogstens bijvoorbeeld een link naar een site van zo een bedrijf kunnen neerzetten in X-Bazaar....

5. Jorrit

Jorrit Server admin XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    9
    Het is niet waterdicht. Wat als de koper zegt het spel niet ontvangen te hebben, en hij heeft het wel ontvangen?

6. Egamer

Egamer Je weet waarom

Leuk Bevonden:
    1
    Daar kun je zeker niet op rekenen.

7. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    dan lijkt een feedback forum gedeelte me een beter idee, of gewoon als je iets van iemand heb gekocht in zijn topic feedback achterlaten zodat toekomstige koper gewoon via de search alle deals van die persoon kunnen opzoeken en zo lezen hoe het een en ander gegaan is. Dit is uiteraard niet helemaal fraude gevoellig, maar als het meerendeel van de leden dat gewoon netjes en normaal doet zou het een nuttige aanvulling kunnen zijn?

8. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    In geval van mijn manier kan dat (haast) niet gebeuren :cool:
    En als hij alsnog beweerd het niet te hebben gehad dan is dat zijn probleem, de verantwoordelijkheid van TPG post ligt bij de koper en als de koper het zeker wil weten dan kan hij natuurlijk aangetekend later versturen... :D

9. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ja is goed, ik stop met werken en ga de hele dag geld overmaken!

Wel leuk bedacht alleen niet haalbaar.

10. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Het moet ook niet door mods gedaan worden maar gewoon door mensen die dit graag zouden willen doen en niet met het oog op winst... Dus mensen van een jaar of 16-18 die het er gewoon ff bij doen omdat zij dat leuk vinden...Maar wie is dat? :p

11. Rinus

Leuk Bevonden:
    4
    Sorry hoor, maar ik zou niet graag geld overmaken naar iemand die "het er leuk even bij doet", die ik niet ken of van wie ik bijna nooit wat heb gehoord?

12. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is natuurlijk zeker waar... Maar als het mensen zijn die al een goede reputatie hebben bijvoorbeeld op het XBW forum dan zijn mensen misschien bereidt.... Al zouden hun natuurlijk zelf ook prachtig kunnen oplichten :cool: Game + Geld :D En je zegt gewoon dat je niks hebt ontvangen :cool:

13. Egamer

Egamer Je weet waarom

Leuk Bevonden:
    1
    Jullie kunnen toch andere mensen gebruiken? die nog niet voor XBW werken??

14. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Dit gaat echt niet werken. Ik zie niemand vrijwillig zijn of haar vrije tijd opgeven om heel de dag te gaan bankieren.
    Dit systeem is ook nog eens fraude gevoelig. Als de koper zegt dat hij het spel nog niet heeft binnengekregen terwijl dat wel zo is, zit je alsnog met een probleem.

Nee, kijk gewoon naar het aantal posts, goede deals en PM dan iemand van die goede deals en vraag naar zijn/haar ervaringen met de desbetreffende user. :)

15. Rinus

Leuk Bevonden:
    4
    Onder werken versta ik, iets doen en er geld voor krijgen!

Mods/admins en crew doen dit allemaal uit liefde voor het gamen en krijgen er dus geen geld voor.
    Als je echt een waterdicht systeem wilt moet je gewoon 1 op 1 gaan ruilen, ergens afspreken en het geld/spel uitwisselen.

16. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Waarom niet het systeem beschikbaar stellen en voor elke transactie een euro vragen bijvoorbeeld? Dan kunnen mensen nog steeds kiezen dit systeem wel/niet te gebruiken en zo ja, dan moeten ze er een klein bedrag voor betalen

17. CHAOZ LORD

CHAOZ LORD Xlife

Leuk Bevonden:
    0
    Dit zou enorm veel tijd/werk gaan kosten. Ik ken iig niemand die de hele dag maar bankieren kan en niks verder hoeft te doen. mensen houden nogal van een sociaal leven en dat is dan niet meer mogelijk als je de hele dag zit te bankieren. Vind het idee leuk alleen is het niet haalbaar voor een site die geen winst wil maken.

18. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Maar dan nog blijf je houden dat het even fraudegevoelig is als ervoor. Iemand kon nog steeds zeggen dat een game of het geld nog niet binnen is (terwijl dat wel het geval is).

19. CHAOZ LORD

CHAOZ LORD Xlife

Leuk Bevonden:
    0
    Niet asl XBW ook het tussen station is voor de games. maja dan is het alsnog niet haalbaar aangezien dit nog veel meer tijd-geld gaat kosten.

20. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Als XBW het tussenstation is voor de games moeten alle games aangetekend naar de eindgebruiker doorgestuurd worden omdat anders XBW het gelazer krijgt als een koper zegt dat ie zijn game niet heeft ontvangen.

Dan heb je dus voortaan TWEE verzendingen ipv EEN, en als je het waterdicht wil doen moet dat tweemaal aangetekend. Volgens mij hebben we het dan over ongeveer 15 euro verzendkosten per transactie. Een onzinnig hoog bedrag, dus.

De enige manier om veilig zaken te doen met elkaar is gewoon inde auto of trein stappen en naar elkaar toe rijden. Face to face handelen en klaar.

Dat betekent dus ook dat je geen games in Groningen kunt kopen als je in Maastricht woont. Such is life.

Ik heb tot nu toe een stuk of vier games 2e hands gekocht en alle keren ben ik er gewoon naartoe gereden. En zodra een verkoper daar ingewikkeld over doet haak ik af en gaat de deal niet door.

Deel Deze Pagina