1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Suggestie] DVD-ruilthread?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Dr Zoidberg, 14 apr 2005.

1. Dr Zoidberg

Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

Leuk Bevonden:
    0
    DVDworld.nl heeft veel minder gebruikers op het forum. En als je op zo'n forum wat post dan kan je een week wachten voordat er gereageerd wordt. Ik denk dat de meeste gamers hier ook DVD's hebben. De community hier is groter.

Het zal moeten blijken of er veel animo voor is. Er zou een poll opgezet kunnen worden.

Verder zou er afgesproken kunnen worden dat er alleen DVD's aangeboden en gevraagd mogen worden. Wil je een Xbox spel ruilen tegen DVD's dan kan je dat via PM doen. Ik ben het er mee eens dat het anders een zooitje zou worden als je DVD's aanbiedt en Xbox spellen gaat vragen.

2. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    In de tijd dat dvd's nog mochten worden verhandeld op X-Bazar viel het aantal threads hiervoor anders ook wel weer mee hoor. Een eigen apart dvd gedeelte hiervoor, zoals je in het begin van deze thread opperde, is dus al overbodig. Tevens waren die threads over het algemeen ook niet echt zo succesvol te noemen. En de mensen die reageerden wilde deze dan ook eigenlijk alleen maar kopen en dan ook alleen maar voor een schijntje. De waarde van een nieuwe dvd daalt immers behoorlijk snel tegenwoordig.

Ik zie er verder dan ook niet echt de noodzaak van in om ze nu ineens weer toe te gaan laten.

3. Dr Zoidberg

Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap best dat het aantal threads wel meeviel in Xbazar, maar dat komt, denk ik, omdat het door elkaar heen liep met Xbox spellen. Daarnaast is de markt voor DVD's groter en groter geworden, de meeste mensen hebben steeds meer DVD's in huis en schaffen sneller een DVD aan dankzij de lage prijzen van tegenwoordig.

Een apart forum in het Non-Xbox gedeelte zou een test kunnen zijn. Het mooie van een forum is dat je altijd een onderwerp kan sluiten. Dus waarom niet? Misschien loopt het helemaal niet en heb ik ongelijk en misschien loopt het wel en dat is alleen maar mooi dan. Maar niemand wordt er iig slechter van.

4. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ik moet kennelijk mezelf gaan quoten:

Xboxworld is dus niet de plek om je dvd's te verhandelen. In xbazar is het al afgeschaft, een heel subforum komt er zeker niet.

5. Dr Zoidberg

Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

Leuk Bevonden:
    0
    Je hoeft jezelf niet te gaan quoten hoor. Zolang de thread open blijft staan mag er toch over gediscussieerd worden?

Het kan namelijk zo zijn dat de wens/behoefte bestaat bij veel gebruikers om DVD's te ruilen. Dan zou je er iig over na kunnen denken om een subforum te starten.

Maar ik begrijp uit je reactie dat je er niet voor open staat. Dat is jammer!

Er zijn trouwens veel overeenkomsten tussen Xbox en DVD :D

- DVD kan je afspelen op de Xbox
    - Er is speciaal een afstandsbediening voor de Xbox uitgebracht zodat je DVD's kan afspelen (Microsoft heeft dit bewust in hun marketingplan verwerkt)
    - DVD doosjes zijn hetzelfde als Xbox doosjes en staan vaak bij mensen in hetzelfde opbergkastje (zie Foto's van je Stekkie Sub-forum).
    - Er worden veel spellen van films gemaakt en een aantal films van spellen

Er is meer samenhang dan je denkt, ook al zijn sommige wat verder gezocht ;).

Laatst bewerkt: 15 apr 2005
  6. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Het is anders nog maar net een jaartje geleden dat dvd's niet meer werden toegestaan op X-Bazar. En laten we alsjeblieft nu niet net gaan lopen doen alsof in de tijd van die aankondiging en nu de dvdmarkt zo enorm explosief is toegenomen dat dit nu jou voorstel rechtvaardigt. Die lagere prijzen en vele acties overal had je daarvoor ook al en zoals ik eerder al aangaf was de animo voor het dealen in dvd's destijds toch ook weer niet zo groot. Veel verschil met nu zal er dan dus ook niet zijn.

7. Dr Zoidberg

Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

Leuk Bevonden:
    0
    De DVD verkopen zijn in de afgelopen 2 jaar exsplosief toegenomen. De meeste mensen hebben het afgelopen jaar meer DVD's aangeschaft dan in dezelfde periode daarvoor. De mensen hebben zowieso meer DVD's in huis als een jaar geleden.

8. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Tuurlijk zijn de verkopen wel gestegen, maar jij gebruikte het als argument voor je voorstel waar dit verder gewoon niet van toepassing is. Of je nu ineens twee of drie keer zoveel dvd's tot je beschikking hebt om hier te gaan lopen aanbieden, als je uit eerdere ervaringen toch al weet dat je ze hier toch niet aan de straatstenen kwijtraakt (tenzij je ze graag voor een habbekrats wil verkopen) schiet je er verder vrij weinig mee op.

9. Dr Zoidberg

Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk wel dat het scheelt of je 3 keer zoveel DVD's hebt. Je hebt meer aan te bieden. Als je 30 Xbox spellen hebt of 10 Xbox spellen, met 30 spellen wil je wel sneller wat weg doen, spellen die je echt niet meer speelt. Hetzelfde geld voor DVD's.

Er is nu ook meer gereleased dus zijn er ook meer DVD's die je zou willen hebben.

Ik heb in het verleden 2 DVD's voor een Xbox spel geruild. Ikzelf heb ongeveer 30 DVD's (allemaal toptitels) aan te bieden. Je kan mij niet vertellen dat niemand daarin geinteresseerd is. En ik doe met gemak 2 of 3 DVD's ruilen tegen eentje die ik graag wil.

10. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    ok, gedaan, en ik kwam uit bij marktplaats en 2dehands.nl Dat zijn zeer oplicht-gevoelige sites. Heb ik ervaring mee... :{ Daarom kan je beter hier bij xbw zijn, hoevaak hoor je hier dat iets mis gaat. Ik zelf heb nog geen mislukte deal gehad in de 2 jaar dat ik hier zit en ong 70 deals heb gemaakt. Ik stem ervoor in om DVD's weer toe te staan in Xbazar! Zelf heb ik ook veel dvd's, ik ben er ook zeker van dat veel andere mensen hier dvd's hebben en die willen kopen/verkopen/ruilen. En tja, ik vind toch echt als je het wil verbieden dat je de PS2/PC/NGC games moet afschaffen.

11. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Misschien DVD's in combinatie met games aanbieden. Zo blijft het aanbieden van games, maar kun je ook DVD's aanbieden.
    Dus dat je DVD's alleen mag aanbieden in een thread waar je ook games aanbied.
    Oplossing? Of zijn de Admins/Mods ook niet voor te vangen?

12. Dr Zoidberg

Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het dan een zooitje wordt en dat mensen dan ook DVD's gaan bieden voor een spel. Ik denk niet dat dat de bedoeling is.

13. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dus je bedoelt dat men dan DVD gaat aanbieden met een of andere game die toch niemand koopt ofzo.

Kan ja.

14. Dr Zoidberg

Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoel dat er mensen zijn die Xbox spellen en DVD's aanbieden, maar dat dan vervolgens in andere threads mensen DVD's gaan bieden tegen (goede) spellen.

Dan moet iedereen er weer bij gaan zetten dat je alleen Xbox spellen wil en geen DVD's voor je aangeboden spel.

Een apart sub-forum in Non-Xbox Topics lijkt mij beter.

15. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    Tsja, maar dat zei darkwing dat 't helemaal al niet kwam.

16. Hermaniak

Hermaniak Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Lijkt me goed id zo'n dvd ruilthread...

17. Xboxmod

Xboxmod ^^That's me^^

Leuk Bevonden:
    0
    Tja als de moderaters het er niet mee eens zijn gaat het niet door, maar ik vind het wel een goed idee.

18. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nou ik denk dat dat eigenlijk het minst goede is. Één thread voor het ruilen/(ver)kopen, dan loopt iedereen maar wat te blaten dat ze iets willen ruilen/verkopen...

Als er iets zou moeten komen voor DVD's dan zou het een sub-forum moeten zijn (misschien dat je dat ook bedoelt;)), maar het moet nou eenmaal niet van de Admin/Mods.

19. maXiman

maXiman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat met strikte regels in het overige gamesdeel één DVD-ruilthread best kan volstaan. Ik heb (nu) geen DVD's in huis en ik ben ook niet pro of tegen, maar ik denk dat 1 centrale dvdruilthread best zou kunnen, mits strikte regels.

20. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Aan strikte regels heb je niet altijd wat. Zo zie je dat ook bij X-Bazar;
    er zijn strikte regels, maar er blijven mensen fouten begaan.

Het houd dan ook weer in dat die thread in de gaten moet worden door een Moderator en dat vergt veel werk, en dat zal ook de een reden zijn dat het niet gebeurt.

Deel Deze Pagina