1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Suggestie] DVD-ruilthread?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Dr Zoidberg, 14 apr 2005.

1. ...Magic_Man...

...Magic_Man... Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou er ABSOLUUT GEBRUIK VAN WILLEN MAKEN LIJKT ME HEELRIJK!!! een dvd ruil verkoop gezocht tread!!!

2. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    mwa een thread niet, wel als ze het zouden integreren bij x-bazaar.

Anders heeft het gewoon geen zin en word het een spam paradijs.

3. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    Mensen blijven wel fouten begaan ja maar dat is ong. 5 procent v.d. mensen die een nieuwe thread aanmaken.

4. Master Of Blades

Master Of Blades aka BonkMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben ook voor toestemming om dvd's te mogen ruilen, zoals het hier eerst ook was, maar echt erg zou ik het niet vinden als het niet doorging. Als ik DVD's wil ruilen, kom ik meestal wel aan mijn trekken op DVD.nl en dvdforum.nl, ze zijn niet zo groot als Xboxworld, maar het is gezeur als je beweert dat je daar niet fatsoenlijk kan ruilen, ik heb d'r al een mooi aantal deals afgehandeld.

Maar mijn redenen om voor dvd's op x-bazaar te stemmen zijn dat je eventueel deals kan sluiten waar zowel xbox-games als dvd's bij betrokken zijn. Je hebt zelf een breder aanbod en dus in principe meer kans op een leuke deal. Bovendien bereik je weer een ander publiek met je dvd's, allemaal voordelen voor de eventuele aanbieders.

Qua nadelen voor het beleid kan ik er eigelijk geen bedenken, want ik vind dvd's net zo xbox(world)-related als PS2/GC/GB(a)/DS/Etc.-games. DVD's kun je immers wel op je xbox afspelen, andere games niet, maar goed, deze discussie is al veel gevoerd. Dat dit het beleid en het modereren (als dat zo heet) belemmerd kan ik me niet indenken. Er zullen alleen meerdere/grotere threads komen, wat in theorie meer overtredingen kan veroorzaken en daarmee bedoel ik de 'normale' als spammen, 24 uurs-kicken, etc. Maar goed, er word een regel/limiet aan x-bazaar gesteld en dat is game-related en daar vallen dvd's dus niet onder, helaas, maar begrijpelijk.

5. ...Magic_Man...

Leuk Bevonden:
    0
    spam paradijs ??? dat voel ik n iet maar dat ze het onder xbazar zouden doen wel !!!

6. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    Ach mocht het niet doorgaan wacht ik wel tot volgend jaar maart de rommelmarkt weer komt ^^

Laatst bewerkt door een moderator: 17 apr 2005
  7. ...Magic_Man...

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraag zijn hier admin voor ??? of TEGEN ??? ik zou dat graag willen weten.

8. iRoy

iRoy Held op sokken

Leuk Bevonden:
    1
    Het idee is erg goed, maar ook erg fraude gevoelig. Het is tegenwoordig namelenlijk ERG makkelijk om aan zogenaamde illegale DVD's te komen. En het komt natuurlijk op een punt dat deze verhandeld gaan worden. Het idee vind ik erg goed want ik ben echt fan van DVD's, maar of ik ze snel 2e hands zou halen weet ik niet... Probeer het gewoon eens een maandje!

9. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Kijk anders eens op de 1e en 2e pagina. Of is het doornemen van die paar pagina's in een thread waar je op reageert echt zoveel moeite?

/edit: *zucht* verandert hij ineens weer van mening :)

Laatst bewerkt: 18 apr 2005
  10. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Een subforum voor dvd's gaat sowieso niet door.

We gaan kijken of we misschien dvd's weer toe kunnen laten in X-bazar.

11. Xboxmod

Xboxmod ^^That's me^^

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is ook goed natuurlijk _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
    Maar ik denk dat het wel een beetje een zooitje wordt met al die illigale shit, want bijna iedereen download ze gewoon of kopieeert ze. Als er goede regels voor komen, moet het wel haalbaar zijn lijkt me.

12. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Over die illegale 'shit': Zelf bezit ik ook het een en ander wat officieël gezien tegen de wet is aan DVD's. Sommige ben ik ook best zat en kijk ik nooit meer, maar op de een of andere manier heb ik nooit de neiging gehad om die ergens te ruil of te koop aan te bieden. Op de DVD-fora waar ik zit ben ik ook nog nooit illegale dvd's tegen gekomen. Maar voor die illegale dvd's geld gewoon het zelfde als voor illegale hardware (PS met chip, gemodde xbox) en illegale software. Daar draait alles toch ook vrij goed. Gewoon wanneer men merkt dat het om kopieën gaat, thread sluiten. Illegale games zijn net zo makkelijk te verkrijgen en te verhandelen als illegale dvd's. Ik denk zelfs dat er wereldwijd meer illegale games zijn dan illegale dvd's, maar daar hebben we hier niks aan. Gewoon de regel houden dat alleen orgineel mag. Verschilt in principe niks van de huidige regels, maar goed, dan moet er wel toestemming voor komen, anders helpt het nog niks.

13. ...Magic_Man...

Leuk Bevonden:
    0
    masg er nou dvd aangeboden gezocht en geruilt worden?

14. Feodor

Feodor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij niet, maar het lijkt me wel een goed idee om daar een aparte board voor te maken, er liggen hier namelijk wel een paar DVD's stof te happen. ;)

15. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Ze hebben ook andere dingen te doen en vergeten ook wel eens wat, bovendien kun je gemakkelijk van dvd's afkomen via dvd.nl/dvdforum.nl/marktplaats.nl mocht het hier niet doorgaan, dat vind ik dan gewoon gezeur, sorry, maar zo kijk ik er tegen aan. Ik sta nog steeds achter het idee, maar het hoeft voor niemand een ramp te zijn.

16. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Ik vind het persoonlijk niet zo een goed idee om dvd’s weer toe te staan op x-bazar.Het wordt dan heel snel te vol op x-bazar en mensen die hun games aanbieden (waar het naar mijn idee om gaat bij een xbox site) zien hun threads al heel sneller op de 2de pagina staan ofzo.

MoB gaf als een paar sites waar je je dvd’s kunt ruilen/verkopen, dus waarom je dvd’s op een xbox site aanbieden als je bij een dvd site meer kans hebt om te slagen :)

Dus naar mijn menig helemaal geen dvd's en als het dan toch moet een apart subforum voor dvd's :)

17. styliciouz

styliciouz grasshoppert

Leuk Bevonden:
    0
    Opzich heeft MoB wel gelijk, er zijn wel een paar sites waar je dvd's kan ruilen en verkopen. Het enige probleem is dat daar zulke die hard fans zitten die echt alles al gehad hebben. Dus grabbelbakdvds kun je daar sowieso niet kwijt, terwijl iedereen daar wel wat van heeft. En aangezien dvd's toch niet de "main" hobby is van de meeste mensen hier, vinden hier denk ik veel leukere/meer ruilingen plaats.

Vroeger vond ik de dvd's in x-bazar trouwens absoluut niet storend. Als iedereen zich maar aan de regels houd en alles overzichtelijk aanbied. Uiteraard ook niets illegaals aanbieden of vragen, maar dat geld nu natuurlijk ook al.

18. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Tsja, daar heb je aan de ene kant wel weer een punt, maar dan kom je weer op de discussie uit dat een PS2-spel net zo veel (of weinig) te maken heeft met de xbox, dan dvd's. DVD's kun je zelfs wel met de xbox afspelen (weliswaar met DVD-kit), terwijl een PS2-game dat niet kan.

Als het te snel vol word, dat weet ik zo niet. Ik denk dat bijna alle members de dvd's gewoon bij de games-thread inzetten en in de titel zetten [TK/TR]Xbox-games en DVD's, of iets in die richting. Het apart aanmaken van zowel een dvd-thread als een games-thread zal niet toegestaan zijn, zoals momenteel ook al niet is toegestaan om zomaar meerdere threads te hebben. Als iemand dat toch doet, kan hij er op gewezen worden, dat het anders moet. Er zal een enkele thread te vinden zijn, met alleen dvd's, maar dat zullen er niet veel zijn.

Misschien zul je wel denken, eerst zegt hij dat het geen ramp is en dat ze maar naar een andere sit moeten gaan en dan loopt hij argumenten te geven voor dvd's op x-bazar, maar dat komt doordat ik wel achter het idee sta, lijkt me gewoon wat makkelijker en je kan deals mooier maken.

Wat betreft de budget-bak dvd's. Mocht je er echt niet afkomen, verkoop ze dan gewoon als pakket op marktplaats. Heb ik laatst ook gedaan met 25 van die budget-dvd's. Binnen 24 uur had ik al een aantal boden en was er vanaf (sorry als dit onder spam valt, lijkt me niet, maar goed)

19. Dark-Link

Dark-Link Oude naam: (EXG)LINK

Leuk Bevonden:
    0
    Nog even over die fraude gevoeligheid van gecopieerde dvd`s waar jullie het over hebben...er zijn toch ook al zat gecopieerde xbox- en ps2 games, maar die worden ook niet aangeboden op xbazar. Wat het idee betreft, klinkt goed en ook het tegenargument dat xbazar dan te vol zou raken kun je oplossen met bijv. een dvdbazar.
    Maar ondanks dat ik voor het idee ben geef ik de mods toch gelijk in het feit dat dvd`s op een xbox forum niet zo thuishoren, gamecube en ps2 games des te meer want het zijn allemaal games.

20. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Tsja, 't is maar hoe je x-bazar bekijkt. Als het als een xbox-handels-forum ziet, dan horen dvd's wel thuis en Sony/Nintendo/Sega/ETC. games niet, als je het als een games-handelsforum ziet, dan horen dvd's niet thuis en andere games weer wel. Ik denk dat als er dvd's verhandeld mogen worden, ze toestaan binnen X-bazar makkelijker is in het modereren dan een apart DVD-handelsforum. Bovendien vind ik persoonlijk een apart forum ook behoorlijk nutteloos en overdreven.

Deel Deze Pagina