1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[suggestie] Embedden Viddler filmpjes

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Fardo, 7 aug 2008.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Kunnen we een [Viddler] Tag maken om onze ingame films te embedden. Vimeo kan helaas niet meer voor deze doel einde gebruikt worden (na 1 september). Sites als Kotaku, xbox360fanboy, joystiq, ps3fanboy, giantbomb maken ook gerbuik van Viddler
     
  2. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Wordt dat niet teveel dan? We hebben net een nieuwe, Vimeo geloof ik, die ook uitstekend werkt en er geen kwaliteitverlies laat zien.
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Met vimeo kan je straks geen in-game beelden meer posten .. wat mij betreft mag die dus weg... maar op zich maken de tags niet veel uit. Het is misschien wel handig om ergens een taglist bijte houden .. er zullen nog wel een aantal sites zijn welke de moeite waard zijn om te embedden.
     
  4. Aerschtuner

    Aerschtuner Active Member

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    0
    Viddler is de bom. Ik heb er ook een gallery en dat spul werkt perfect. Ook op het forum waar ik mod, wordt dat spul regelmatig embedded toegepast, maar onze brakke forum software staat HTML toe :X.
     
  5. SysanApse

    SysanApse Guest

    Cker een handige site ! :)
     
  6. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ik vind een ibProArcade ook wel wat voor XBW, want aangezien dit een games forum is lijkt me het wel tof om ook werkelijk games tegen elkaar te doen in een arcade hal. Ik heb hem in iedergeval in mijn vBulletin zitten, en werkt uitstekend! :)

    Maargoed dat heeft hier eigelijk niet veel mee te maken, wou gewoon geen nieuwe topic openen.
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Geen zin om een nieuwe thread te starten .. maar naast viddler is GameVee.com ook populair onder de gamers. Het voordeel van deze site is dat ze ook je halo films zonder capture card omzetten. :)

    http://www.gamevee.com/grab

    embeded code

    <object type="application/x-shockwave-flash" data="http://www.gamevee.com/public/gameveeplayer.swf?video_id=604356&embed=on&vidview=on" width="480" height="420"><param name="movie" value="http://www.gamevee.com/public/gameveeplayer.swf?video_id=604356&embed=on&vidview=on" /><param name="allowfullscreen" value="true"/><param name="bgcolor" value="#FFFFFF"/></object>
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2008
  8. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Zo kunnen we wel aan de gang blijven met tags toevoegen. De gewone member heeft al moeite met de youtube-tag. :eek: Gamespot en IGN worden ook al nauwelijks gebruikt.
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Wat Matrix zegt, laat iedereen eerst de gewone en meest gebruikte tags onder de knie krijgen. Het is verder wel een leuk idee maar ik weet ook niet of het dan actief gebruikt gaat worden. :)
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Tja .. maar die tags vreten geen capaciteit.. Vimeo wordt denk ik weinig gebruikt, omdat er geen game films gepost mogen worden. Viddler en GameVee zijn juist voor gaming gemaakt. Gamevee.com is juist handig voor Halo 3, omdat het handig is voor mensen zonder capture kaart. XBW is immers een gaming site, dus dan zijn dit soort sites handig :)

    Viddler en Gamevee hebben ook grotere upload mogelijkheden dan bijv. youtube of gametrailers. Ga eerst eens even kijken voor je een oordeel maakt. Had ik bij sommige post ook moeten doen :).

    Tags kan je natuurlijk ergens in een faq neerzetten en uitleggen hoe het werkt. Dan is dat probleem ook opgelost of kosten deze tags xbw bandbreedte, zodat het forum vastloopt?

    NB vimeo, gamespot worden niet zo vaak gebruikt dus die kunnen weg imho en er zijn veel mensen die hun halo 3 films willen posten nu kan het! Maar ja, als het bandbreedte kost of de codes lastig te implementeren is dan zou ik het niet doen. Misschien kan Jorrit helpen :)
     
    Laatst bewerkt: 18 aug 2008
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat is wel belangrijk of het niet teveel bandbreedte kost.
    En wat je zegt je kan uitleggen hoe de tags werken in een faq, alleen lijkt het wel beter als er een totaal nieuwe topic voor komt en die kan je ook qua post korter houden waardoor je sneller een nieuw deeltje hebt, en kan je het vorig deeltje wegdoen waardoor je weer wat bandbreedte bespaard.
     
    Laatst bewerkt: 18 aug 2008
  12. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Kost geen xbw bandbreedte omdat het vanaf de viddler/gamevee servers gestreamed wordt (extern ingeladen dus).

    Maar wel een beetje overkill allemaal denk ik. En ja de pagina's worden wel trager doordat de filmpjes aangeroepen en gestart moeten worden.
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    is inmiddels stilletjes ingevoerd ... Bedankt!
     
  14. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    :+ Hoe weet je dat?
     
  15. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    [viddler]http://www.viddler.com/player/8846e3b5/[/viddler]

    Alleen moet er nog een aankondiging voor komen en een symbool bovenin bij de replyopties :)
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hoe zit het met het embedden van XBW filmpjes? :+
    Nog steeds te tricky om uit te voeren?

    edit: En van deze weet ik dat het al gevraagd had, maar weet niet meer of er een antwoord op is gekomen.
    Zo ja; excuse me. ;)
    -> Een spoilertag knopje in de Quick Reply box.
    En misschien een manier om een onderwerp voor de spoiler in te voeren. Nu zeggen mensen vaak niet wat er in de spoiler staat waardoor je het alsnog moet openen om te kijken wat het is. Dat is niet waar de spoiler voor bedoeld is. 8)
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2008

Deel Deze Pagina