1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[suggestie] vertrouwbare lijst *bad idee?*

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Darko, 29 apr 2003.

1. Mike

Mike CuraƧao

Leuk Bevonden:
    3
    TheOne2000 gaat daar tegenwoordig over, maar volgens mij heeft hij het druk de laatste tijd... :eek:

2. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik geld verstuur via de post dan doe ik het nooit los in envelloppe. Ik doe het altijd in een kaart die je kan dichtklappen. Want als je het verstuurt in envelloppe zonder kaart heb je ook nog kans dat het door de postbode eruit wordt gejat.

3. Halo-Ed

Halo-Ed 1 + 1 = geen 3

Leuk Bevonden:
    0
    Je krijgt sowieso geen straf, een vermoedelijke uitspraak zal zijn dat de klant de risico's van online bestellen willensweten heeft aanvaard en zodoende accepteert dat een postpakket niet aankomt.
    Echter, de betere online shops houden een verzendregister bij (Nedgame, FRS, GCshop etc), zij kunnen dus laten zien als het er uiteindelijk op neer komt dat een pakket verstuurd is. Als het onder rembours wordt verstuurd lijkt mij dit al helemaal duidelijk.

Ga je echter een overeenkomst aan met 1 persoon, een mondelinge of schriftelijke, dan is die verkoper gewoon verantwoordelijk voor de levering. Je hebt geen Algemene Voorwaarden gezien als koper, dus ga je er vanuit dat het aankomt.
    Wie er gelijk krijgt is moeilijk te zeggen, beide partijen kunnen de boel flessen, de verkoper kan daadwerkelijk wel iets verstuurd hebben, de koper kan zeggen dat hij niets ontvangen heeft.

Gezien het aantal "oplichtingen" via e-bay en andere zaken ben ik bang dat de koper aan het korte eind trekt,

4. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    t gaat idd om een 1 op 1 deal....

tsja...dan zal ik de plaatstelijke knokploeg maar bij elkaar moeten gaan zoeken ;) (met dank aan Rolling-ego)

5. Ricardovic

Ricardovic Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dan wel nog niets geruild op xbazar. Maar ik heb best veel ervaring met kopen/ruilen online.

Oke het aller domste wat je kunt doen is geld opsturen. Das echt zow stom. De andere hoeft alleen maar te zeggen dat het geld niet is aangekomen en je hebt dan al geen poot meer om op te staan.

Maak altijd je geld over op de verkoper zijn rekening, zo heb je altijd bewijs dat je het geld over hebt gemaakt.

En verder voel je zelf wel of iets goed zit of niet. Als iemand heel vaag doet en bijvoorbeeld alleen wil dat je geld opstuurt is het vaak een oplichter.

Maar uiteindelijk blijft het een vertrouwensquestie. En ik vind zo'n lijst die ze hier hebben erg handig.

6. northernlight

northernlight PSV!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je wel aan wat de persoon heeft gepost enzo je een beetje kan zien of hij te vertrouwen is. Toen ik net deze thread door heb doorgelezen, en de berichten las van xbox-neut (ofzo in ieder geval die gast die wat problemen had met dioga), wist ik eigelijk zeker dat dioga wel te vertrouwen is. Zo zijn er meerdere hier op dit forum, waar ik blind mee in zee zou durven gaan.

Wat de thread-starter trouwens aankaart, dat je jezelf op de vertrouwenslijst kan zetten, heb ik eens geprobeerd voor de fun, en het werkte. Ik heb een oud profiel van mezelf op de vertrouwenslijst gezet. Inderdaad is dit niet veilig. Misschien moet degene die de lijst update even kijken of er ook werkelijk een deal bestaat tussen de twee personen. (even kijken in het xbazar forum), en kijken of bijde profielen nog wel actief deelnemen aan het forum.

7. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Leuk hoor, dit was precies wat ik laatst aan iemand voorstelde....:D
    Vandaar dat hij niet akkoord ging.

Maar ja, ik kijk bij twijfel wel op die lijst, maar ik sta er zelf na meerdere ruilen en verkopen niet op dus 100% correct is die ook weer niet... Ik denk dat ik eerder op naamsbekendheid van iemand af ga dan die lijst te checken...

Deel Deze Pagina