1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Suggestie Xbazar

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door mvdstam, 29 okt 2003.

1. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    **Haalt Gogeta van mogelijke tussenpersoonlijstje** ;)

Daar hebben we internet voor, duh! Wel eens van PM of E-mail gehoord?
    En dat geld wordt gewoon overschreven d.m.v. een kaart (van tevoren dan)

2. Ravage

Ravage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat snap ik, maar dan heb je erg snel je PM inbox vol en dan kan er niets meer worden gestuurd, verder kijk ik nie zo vaak op m'n mail en ik zou dan ook al die adressen weer moeten opschrijven of uitprinten met wat waarheen moet, dan lijkt het me toch iets handiger als diegenen dat er ff bijdoen(kan ik ook meteen naar het postkantoor)
    Kaart?, bedoel je gewoon een overschrijvingsformulier of iets anders?

3. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    ik kan een aparte emailadres openen hoor... (wat ik nu gebruik, loopt al vol met email notfications...)

4. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Op die manier hou je wellicht niet veel kandidaten over volgens mij. Zeker niet als je ook nog rekening moet houden met beschikbaarheid.

Maar ben je dan ook verplicht om het op die manier te doen? Zelf heb ik bijv. nog geen slechte deals gehad omdat ik o.a. de mensen met wie ik een deal heb altijd vantevoren heb gescreend, geen deals doe met newbies of gasten die zich op een of andere manier raar gedragen en ook ga ik ook niet zomaar in op iedere deal die (te) goed lijkt. Verder doe ik tegenwoordig alleen maar zaken met mensen met wie ik eerder goede deals heb gehad. En stel je bent verplicht om met een tussenpersoon te werken kun je dan ook bepalen met wie, als er tenminste meerdere mensen zijn? Iemand kan namelijk wel het vertrouwen hebben gekregen om dit werk te doen, maar dat betekend nog niet dat ik of iemand anders wel met die persoon te maken wil hebben.

Het idee opzich is wel aardig gevonden moet ik zeggen.

Laatst bewerkt: 29 okt 2003
  5. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Lijkt me niet echt een haalbare optie als je kijkt naar het aantal deals wat hier wordt gedaan zou die persoon er een volledige dagtaak aan hebben. Bovendien hou ik het liever zelf in de hand omdat ik de enige ben die ik echt kan vertrouwen (meestal :) )

6. Badkiller

Leuk Bevonden:
    19

er moeten wel meerdere mensen tussenpersonen zijn.. want ik denk niet dat iemand het in zn eentje haalt...
    /edit: zoals blaauw al zei...

7. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Snap ik natuurlijk ook wel he. :) Ik twijfel echter alleen aan de haalbaarheid van genoeg geschikte kanditaten hiervoor.

8. Badkiller

Leuk Bevonden:
    19
    de tijd zal het leren...
    is iig wel de beste oplossing tot nu toe... of komt er nog wat samen met v3?? (ik hoef geen antwoord hoor.. zijn mijn gedachtes....)

9. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ik vind het maar dikke onzin. Als je zorgvuldig bent en persoonsgegevens en dergelijke goed bijhoudt als je een deal maakt kan er weinig misgaan. Tuurlijk, risico houd je altijd, maar als je dat wil voorkomen moet je je spellen maar in de winkel kopen.

Hartstikke leuk idee hoor, die tussenpersonen, maar in de praktijk gaat dit niet werken. Ik denk dat de meesten onderschatten hoeveel werk het is.

Als jullie maar weten dat als jullie dit gaan doen, dit niet vanuit xbw zelf ondersteunt wordt. Kortom: dit gaat geheel op eigen risico, en jullie zullen het ook zelf moeten regelen.

10. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Klinkt leuk maar de bank ziet zoiets ook.
    Zou wel heel vaag zijn als je opeens misschien wel 100-den euro's op je rekening krijgt en dat het dan ook weer snel eraf is. Komt verdacht over...

Van zoiets worden ook MELDINGEN gemaakt. Ik heb bij ABN AMRO gewerkt dus weet er alles van.

Dus het zijn niet alleen maar voordelen...

Daarbij is het EXTREEM veel werk. Iedereen onderschat het.

11. Badkiller

Leuk Bevonden:
    19
    ík onderschat het absoluut niet...
    ik zou het alleen doen met 10 tot 15 anderen...

maar dat van die meldingen is dan wel een probleem jah...

12. DutchBastard

DutchBastard 360 addict

Leuk Bevonden:
    2
    Ik werk ook al een tijdje in het bankwezen en kan je verklappen dat het allemaal best wel meevalt. Een rekening wordt over het algemeen pas in de gaten gehouden als het om bedragen boven de 450.000 euro gaat... of er moeten echt hele grote aantallen boekingen over de rekening gaan (denk dan aan 10.000den). Daar komt bij dat er niks op tegen is. Je gebruikt je rekening niet zakelijk (je hebt geen winstoogmerk) dus kan de bank je ook niet ineens kosten in rekening gaan brengen.

Ik denk dat het idd wel reteveel werk is. Daarintegen als je het kan verdelen onder 10/20 man dan moet het te doen zijn, denk ik.

13. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    Maar wat houden die tussenpersonen er aan over? k denk niet dat die dat gratis gaan doen?
    :confused:

14. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Volgens mij mislukken de meeste ruilingen nog gewoon door falen van de TPG. Dus waarom zou je dan het aantal transacties via de TPG, en daarmee de kans op verloren pakketjes, verdubbelen?

Neen dit gaat écht niet werken.

15. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk niet dat het door de TPG komt. Als jij namelijk gewoon zeker wilt weten dat je pakketje aankomt dan verstuur je het aangetekend wat maar een paar euro meer komt. En ik heb wel een paar euro voor zekerheid over. Ik heb niet zo gek veel deals gehad, maar die zijn wel gewoon succesvol gesloten.

Ik denk dat de schuld gewoon te wijten valt aan het feit dat niet elke member direct z'n afspraken nakomt. In de tijd dat ik nog Xbazar mod was kreeg ik altijd verhalen te horen over anderen waar je geen touw aan kon vastknopen. Onlogische verhalen waaruit bleek dat er ergens iemand aan het liegen was. Helaas, het gebeurt gewoon, niet iedereen is even betrouwbaar. Zorg dus altijd dat je zoveel mogelijk gegevens van de ander in je bezit hebt en duidelijke afspraken hebt gemaakt, alvorens een deal succesvol af te ronden (verzending).

16. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Dus moet je nu 10 euro neerleggen om alsnog je beide transactie's verzekerd te zien. Neen dan is het hele voordeel van online kopen er al weer uit.

17. Badkiller

Leuk Bevonden:
    19
    hoe wil jij dan online kopen/ruilen??

rij je iedere keer zelf naar die persoon toe ofsow?
    of heb jij een systeem bedacht waarbij niemand elkaar kan foppen? want dan hoef je niet extra te betalen en dat is wat jij wilde...

Laatst bewerkt: 30 okt 2003
  18. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Zal wel gewoon per post, denk je niet? Is er zo'n storm aan slechte deals dan de laatste tijd? Ikzelf heb mijn laatste deal onhandig aangepakt, waardoor het lang duurde en desondanks is het toch geslaagd.

Nog nooit een mislukte deal gehad hier op xbw wat dat aangaat. Marktplaats is wat dat aangaat meer tricky.

Denk ook dat je in je achterhoofd moet houden dat de korting op de winkelprijs die je hier bedingt eigenlijk een soort risicokorting is, het kan een keertje misgaan.

19. Badkiller

Leuk Bevonden:
    19

jah maar het kan altijd nog gebeuren, die risico bestaat nou eenmaal.. en mensen willen dat wegwerken..
    maar wat ik bdoel.. is dat als je een game opstuurt van 60 euro voor 30 en je betaalt nog 4 euro ofsow aan verzendkosten inclusief aangetekend.. dan kom je op 34 euro.. dan kom je heus wel goedkoper uit hoor..
    dus daarom hoef je met de post (TPG) geen risco meer te nemen.. alleen de members nog...
    begrijp je me een beetje?

Laatst bewerkt: 30 okt 2003
  20. Enygm

Enygm Enygm

Leuk Bevonden:
    0
    Er is eigenlijk maar 1 echt veilige methode:
    "Ga zelf om het spel"

In plaats van 2 keer verzendingskosten ofzo te betalen, neem de auto (of trein of bus als je nog niet met de auto rijdt) en ga het zelf afhalen. Je bent zeker dat je het krijgt, je kan direct ook nagaan of het handboekje erin zit, of er niet teveel krassen opstaan, ...)

Ik woon in België en ik heb al naar Nederland gereden om een ruil te doen. (Ik weet wel niet meer goed met wie, maar iedereen was tevreden)

Het idee op zich is niet slecht, maar zoals herhaaldelijk gezegd: de haalbaarheid is nihil.
    Wat gaat er trouwens gebeuren als er een pakketje dat naar een tussenpersoon verstuurd hebt zoek geraakt ? Als dat toevallig 3x bij dezelfde tussenpersoon gebeurt, dan gaat niemand hem misschien nog vertrouwen en kan hij misschien zelf geen eerlijke ruils meer doen.

Deel Deze Pagina