1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Suggestie Xbazar

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door mvdstam, 29 okt 2003.

1. dromped

dromped ZzZzZZzzZzZz

Leuk Bevonden:
    3
    Als ik dit zo lees, wat bereik je als je tussenpersoon bent? alleen maar respect van anderen? en je hebt alleen maar meer kans dat het fout kan gaan en de tussenpersoon het zaadje is.

en denken jullie dat nieuwe mensen die voor de eerste keer ruilen wel de tussenpersonen vertrouwen?

mij lijkt het me wel aardig om tussenpersoon te zijn maar dan moet het wel wat schuifen (2 euro's ofzo) want ik ga me niet uitslofen voor andere mensen.

2. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Wat beter werkt is dat als je een deal sluit je eerst ff alle gegevens van de ander na checkt. Zoek 't adres in 't telefoonboek op, vraag een telefoonnummer en bel die dan ook op. Als je alles nacheckt en 't klopt dan kun je er iig werk van maken wanneer een deal mislukt.

3. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    Je zou de mensen voor een keuze kunnen stellen als ze het willen doen met tussenpersonen dat jij bijvoorbeeld 10% van het bedrag krijgt ofzo. Maar al met al ik heb ongeveer 5 deals gesloten en ze zijn allemaal goed verlopen. Je moet gewoon kijken met wie je te maken hebt... Dan kan het eigelijk nooit fout gaan.

Ik zou zeggen ga eens kijken of er vraag naar tussen personen is... Succes!

Greetz, Pablow.

4. ID&T Rulez

ID&T Rulez DVD's ruilen? PM me!

Leuk Bevonden:
    0
    Opzich is het idee van tussenpersonen erg goed bedacht, maar ik denk niet dat het in de praktijk zal werken.. Misschien dat het je nu lukt om 10-20 man te vinden om dit karweitje op te knappen, maar ik gok dat cker de helft hiervan het binnen een maandje wel heeft gezien.. Het kost namelijk gewoon heel veel tijd..

Verder duurt het langer voordat je iets binnen krijgt en zijn er voor de tussenpersonen zelf eigenlijk alleen maar nadelen.. Niemand zal het leuk vinden als de tussenpersoon een dagje het spel gaat spelen dat voor iemand anders bedoeld is, dus dat zit er al niet in. De tussenpersoon verdient er niks aan en is alleen maar vrije tijd kwijt en als een pakketje 'kwijt' raakt door de TPG loopt de tussenpersoon het risico dat anderen hem/haar niet meer zullen vertrouwen (zoals Enygm ook al zei).

Ik denk dat als je je dealtjes gewoon goed aanpakt en kijkt met wie je zaken doet er niet zoveel mis kan gaan.. Gaat er wel iets mis heb je pech gehad.. Shit happens ;)

5. da_master_chief

da_master_chief Morrowind Master

Leuk Bevonden:
    0
    Op zich wel een goed idee, maar ik zou zelf geen tussenpersoon willen zijn. Als er dan iets fout gaat heb jij het weer gedaan. En het lijkt me ook ontzettend veel werk om de hele tijd spellen door te moeten sturen. Zeker als het ook nog gratis is.
    Maar aan de andere kant, je hoeft niet verplicht de tussenpersoon te gebruiken. Je zou dus een klein bedragje kunnen vragen hiervoor en dan is het aan de members om daar wel of niet gebruik van te maken.
    Ik houd het iig gewoon bij rechtstreeks sturen, als je een beetje oplet met wie je dealt en elkaar genoeg informatie geeft kan er bijna niks fout gaan.

6. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Als ik online koop wil ik dat kennelijk voor de lage prijs. Daar zit gewoon een risico aan verbonden. Je kan de prijs wel opkrikken door verzekerd te versturen, maar dan kom je tegen de winkelprijs aan, of kan je inderdaad beter gewoon ophalen bij iemand.

7. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Aangetekend versturen doe je al voor 3 a 4 euro... ;) Rembours versturen kost inderdaad rond de 12 euro.

8. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Ik dacht dat dat rond de 5 en halve euri kost. Misschien minder, maar dan nog zou je het twee keer moeten betalen omdat je het ook naar de tussenpersoon moet sturen wat dus al weer in 't totaal op zeker 8 euro komt.
    Is wel ff 18 gulden bijna om een spel "vetrouwelijk" op te sturen. Dat heb ik er dus niet voor over.

9. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb het niet over een tussenpersoon... :cool: Ik heb het er over dat het niet de schuld van de TPG is dat deals mislopen... Want daar gaf Wouter de schuld aan.

10. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Ik stuur altijd verzekerd op, ook al vraagt de persoon het niet. Dan ligt het niet aan mij als het mis gaat, de prijs was geloof ik iets meer dan 5 Euro. :)

Laatst bewerkt: 30 okt 2003
  11. masterChief88

masterChief88 sesamstraat!

Leuk Bevonden:
    0
    ik ruil/verkoop meestal via xboxworld, daar heb ik alleen nog maar goede ervaringen mee, marktplaats niet, ik had laatst een deal waar ik het aangetekend verzonden heb, is toch een extra zekerheid, als je 70 euro voor zo'n spel betaald hebt.

ik heb 1 keer gehad dat ik 2 spellen kocht, de jongen zei dat ie ze hed opgestuurd en ik ze nooit gekregen heb, kun je niks aan doen

met een beetje vertrouwen moet je je deals maar doen, via tuusen personen kost ook geld enz.

12. jazz

jazz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    *edit*
    (nvm mijn suggestie was in een ander topic al aan bod geweest door iemand anders)
    dus ik haal maar weg

Laatst bewerkt: 31 okt 2003
  13. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Als je vooral met mensen handelt die al wat langer hier op XBW rondzwerven verklein je je kans ook op een foute deal. Lullig voor de nieuwkomers, maar het gaat wel om een spel met een nieuw waarde van 60/70 Euro.

14. gerjan

gerjan Guest

Juist, en als je ruilt kan je bijvoorbeeld zeggen dat die nieuwe eerst zijn spel stuurd.

Bij betaling, dat hij/zij eerst betaald voor dat je opstuurd

15. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    maar dan kan de ontvanger v.h. geld nog steeds met het geld er vandoor gaan!

16. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    *denkt*

17. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ehh hoe definieer je wie nieuw is en wie niet.. Iedereen is in principe even betrouwbaar, behalve als je de persoon daadwerkelijk kent.

Betrouwbaarheid is gewoon het probleem als je goedkoop je shit wil hebben. Punt. Sim-pel. Finito. Daar moet je geen ingewikkelde constructie's voor bedenken, want de tijd die je er in steekt om ze te bedenken of de middelen die je uiteindelijk moet gebruiken kosten je meer dan wanneer je de games uiteindelijk gewoon nieuw in de winkel koopt...

18. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    damn, ik weet het allemaal ff niet meer :cool::'-(:{

Deel Deze Pagina