1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Suggesties] Wat vind jij van de XBW frontpage?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Mike, 18 jan 2005.

?

Welk eindoordeel krijgt Xboxworld van jou?

  1. 10

    24 stem(men)
    6,0%
  2. 9

    99 stem(men)
    24,6%
  3. 8

    130 stem(men)
    32,3%
  4. 7

    68 stem(men)
    16,9%
  5. 6

    27 stem(men)
    6,7%
  6. 5

    13 stem(men)
    3,2%
  7. 4

    10 stem(men)
    2,5%
  8. 3

    5 stem(men)
    1,2%
  9. 2

    5 stem(men)
    1,2%
  10. 1

    23 stem(men)
    5,7%
  11. 0

    0 stem(men)
    0,0%
  1. High 5

    High 5 _/_/_/

    Berichten:
    172
    Leuk Bevonden:
    1
    Een 7.
    Het forum wordt te veel beheerst door mods.
    het snoeien in draden die volgens de regels niet kunnen (zoals aangepaste Xboxen) is 1 ding maar als elke post die niet voldoet aan de morele, intelectuele, inhoudelijke of stilistische eisen van een willekeurige mod zomaar wordt gesloten dan lopen me soms de censuur-rillingen over de rug.
     
  2. Mike

    Mike Curaçao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik krijg gewoon kippenvel van het hoge percentage members wat schijnbaar moeite heeft met lezen. Nu staat er in grote rode koeienletters dat forumsuggesties elders geplaatst moeten worden en nog lezen mensen daar overheen...
     
  3. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Zucht...

    Is nog maar 3 keer eerder gezegd...
     
  4. Amras

    Amras Active Member

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat de meesten hier noemen is niet meer dan een korte uitleg over hun punt. Niks mis mee in mijn ogen.

    *edit, nevermind. Klikte vanuit de frontpage op deze thread. Zag daarbij niet dat het alleen over de frontpage ging |:-
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2005
  5. loode

    loode Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Als een van de weinige blijkbaar - heb ik een eerder laag cijfer gegeven (een 3 voor de geïnteresseerden).

    Waarom?

    Volgens mij zijn dit de 2 grootste gemissen:

    - De V3 is in mijn ogen echt een misstap geweest. Aardig dat een site na x aantal jaar in een nieuw jasje wordt gestoken, maar doe het dan liefst wel zo dat de site er zelf ook echt baat aan heeft. Dat ik de layout lelijk vind is vast een kwestie van smaak (al heb ik in verschijdene - oudere - threads toch gelezen dat mijn mening - ook door vele oudere leden - gedeeld wordt), maar zelf vind ik hem nog onpraktisch op de koop toe. Een goed voorbeeld hier van is bijvoorbeeld het feit dat er geen apparte reviews/previews/artikelen gedeelte is, maar enkel een groot artikelen gedeelte. Waar niet eens eenvoudig door te navigeren is. Toegeven, wanneer je een specefiek tekstje zoekt (als het dan al aanwezig is), is het rap gevonden, maar toch...
    Ook een heel aantal maanden op voorhand hypen naar de launch van de V3 helpt in mijn ogen niet echt (vrij ironisch trouwens, te zien hoe de hype van Halo 2 nu in zo 'n slecht daglicht wordt gezet ;)).
    Dan vergeet ik trouwens het ergste nog even te vermelden. De mainpage ziet er niet uit in Opera (dit hebben jullie vast wel al meer gehoord). Waarom ik Opera gebruik is mijn eigen zaak, en met loze argumenten als 'Gebruik toch Internet Explorer, iedereen doet het toch' of 'Ik zie het voordeel van Opera - of eender welk ander type exotische browser - gebruiken niet in, gebruik toch een navigator waarin XBW wel werkt!' raak ik enkel nog meer opgenaaid. Wanneer je een site bouwt die hoogstwaarschijnlijk door duizenden mensen per dag wordt geladen, kun je volgens mij toch ook wel rekening houden met die luttele 2-3%. Doe je dat niet verlies je volgens mij toch aardig wat bezoekers (2-3% van enkele duizenden is volgens mij nog steeds vrij veel), al heb ik natuurlijk geen inzien in de website stats.


    - De content. Content is in mijn ogen nog steeds het belangrijkste. En dat er in de title-tags trots verkondigd wordt dat Xboxworld.nl de grootste Xbox site van Nederland is, maakt deze niet automatisch geweldig. De nieuwsberichtjes - als ik dus al de moeite neem de tekst oftewel naar elders te kopiëren, oftewel IE te openen - staan vaak bomvol met de meest logische schrijffouten. Ook de tekstjes zijn niet altijd van de hoogste kwaliteit (naar mijn beschijden mening). Hetzelfde voor de (p)reviews, als ze dan al - vaak een hele periode na de release (in het geval van reviews, inderdaad ;)) - op de site worden geplaatst moet ik mij vaak dwingen om de tekst door te lezen (als ik tijd heb), omdat ik ze niet altijd even interessant geschreven vind. Ook verschijnt er zelden of nooit een artikel over bijvoorbeeld een uitstap die door de crew gemaakt is. Uiteraard worden de grotere events volledig gecovered, maar de kleinere dingen worden volgens mij vaak vergeten, terwijl ik deze zelf juist het meest interessante vind. Hierbij denk ik bijvoorbeeld ook aan kleinere lan-parties die door vaste leden georganisseerd worden, ...




    (En dan wordt mij nog uitdrukkelijk gevraagd mijn mening over het forum te geven, daar heb ik namelijk ook een hele hoop dingen op aan te merken ;))



    Dit is trouwens - uiteraard - niet bedoeld als provocatie van eender welke soort dan ook...
     
  6. Mike

    Mike Curaçao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    Bedankt voor je uitgebreide feedback. :)
     
  7. Cees

    Cees Active Member

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    0
    miss wat info geven over de downloads vor live O-)
     
  8. Shammo

    Shammo Ik in dat pak

    Berichten:
    165
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gaf een 9 omdat de perfectie niet bestaat :p
     
  9. jellejelle

    jellejelle PSP Only

    Berichten:
    696
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb XBW een 6 gegeven, zonder daarin het forum mee te nemen :p.

    Ik vind dat wat jullie doen dat dat goed gedaan wordt. Het nieuws is actueel en de reviews zijn altijd goed leesbaar, alhoewel ze af en toe best laat zijn (PES4 en Fable review zijn al maanden 'beloofd'). Natuurlijk begrijp ik dat jullie ook afhankelijk zijn waar jullie reviewexemplaren van krijgen en wat de mensen die reviews maken kopen aan games. Maar ik durf te wedden dat minimaal 1 redactielid wel Fable en PES 4 in zijn collectie heeft en aangezien dit grote titels zijn geven dit soort reviews aanzien aan een website.

    Ik kom op meerdere Xbox/game sites en lees ook redelijk veel xbox bladen en dan mis ik hier toch wel af en toe iets.
    Previews zijn bijvoorbeeld erg schaars en met zoveel goede Xbox-games voor de deur kunnen jullie bepalend zijn wat iemand aanschaft door middel van het schrijven van previews. Daarnaast kunnen previews mensen ook attenderen op games waar ze anders overheen gekeken hadden.
    Ook andere artikelen mis ik een beetje, als voorbeeld neem ik hier even TeamXbox. De grootste Xbox fansite wereldwijd, deze mensen runnen de site full-time, en dat is er bij XBW maar één, maar bij TXB hebben ze toch veel goede artikelen. Bijvoorbeeld een artikel over de monsters en demonen in Jade Empire en de martelwerktuigen van The Punisher. Het vergt even een uurtje (of meer) werk en je hebt toch een heel mooi artikel. Daarnaast is het erg jammer dat de maandelijkse vooruitblik is verdwenen.

    Op de FP staan ook nog twee knoppen verleidelijk naar je te loeren. Dit zijn de Hardware en Xbox Live onderdelen van de site.

    Om maar even bij de laatste te beginnen. Bijna 10% van de Xbox bezitters heeft tegenwoordig Xbox Live. In Nederland zullen dit er zelfs wel meer zijn, aangezien niet alle landen waar de Xbox verkocht wordt ook Live hebben. Het is dan erg zonde om te zien dat er hier niks mee gedaan wordt.

    Ook de hardware sectie is erg mager, een paar kabeltjes en controllers en dan houdt het wel op. Er komen tegenwoordig heel veel verschillende stuurtjes en surround sets op de markt en je ziet ook steeds meer verschillende headsets. Wat info hierover zou leuk zijn.

    Dat was mijn c&c, voor de rest ga zo door.

    Owja, het forum is een stuk gezelliger sinds Darkwing een My Little Pony avatar heeft genomen, maar daar mocht ik niks over zeggen :+
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2005
  10. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik geef het een 9, ik blijf van alles op de hoogte en het forum is ontzettend gezellig.

    Suggesties....hmmmm. Ik heb geen klachten. Ik kom niet vaak op de frontpage, ik lees altijd het nieuws en kijk wel eens in het gamesdatabase, maar daar blijft het bij. Iets wat mijn complimenten verdient is de E3-report van 2003. Elke dag ontzettend veel nieuwsberichten, met screenshots. En zelfs meteen al de Halo 2 trailer van toen. Ik vond het in 2004 wat minder goed aangepakt. Naar mijn mening mogen die events zoals X02/X03/X04/enz. en de E3 wat meer aandacht krijgen. Want dat vind ik erg interessant. Verder vind ik het een top site.
     
  11. MassHyponotic

    MassHyponotic Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    6
    Een 9.

    Redenen:
    - Ziet er netjes uit
    - Is overzichtelijk
    - Genoeg nieuws om de dag mee door te komen
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2005
  12. Jorrit

    Jorrit Server admin XBW.nl ICT

    Berichten:
    5.537
    Leuk Bevonden:
    9
    Niks mis mee, die optie staat er niet voor niets.

    Het is binnen het artikelen gedeelte mogelijk de lijst te filteren, waardoor er als het ware meerdere lijsten ontstaan. Zie het als de mogelijkheid om de artikelen ook gecombineerd te zien, in plaats van alleen in gescheiden lijsten.

    Het is bescheiden. Zou ik normaal niet opmerken, maar nu je er zelf over begint :)

    Dan vraag ik me af: waarom lees je ze? Het hoeft niet hoor ...

    Wij coveren alle evenementen waar we heen gaan, en dat zijn er eenvoudig weg niet zo veel. Xbox lans zijn altijd al een wens geweest, en we zullen altijd zoeken naar mogelijkheden om zulke evenementen te organiseren.

    Verder: je hebt heel veel dingen aan te merken: op de layout, de content en het forum. Toch moet er iets zijn wat je trekt aan deze site, al vraag ik me af wat dat is.
     
  13. loode

    loode Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, dat wist ik, maar ik vrees dat ik mezelf hier iets te onduidelijk heb uitgedrukt. Het is inderdaad mogelijk de soorten te scheiden, maar nog steeds is er een gebrek aan een soort van navigatie volgens mij, als je bijvoorbeeld een review van een spel zoekt, heb je het nog steeds niet gevonden door de reviews van de andere artikels te scheiden (omdat enkel de nieuwste op een pagina staan), en steeds op 'volgende' klikken als je een review van een van de eerste Xboxspellen zoekt is nu eenmaal niet de eenvoudigste methode ;)

    Gnignigni, die is foei :eek:

    Helemaal waar trouwens, maar ik dit komt dan ook niet op de frontpage hé ;). Ik weet trouwens ook wel dat dit voor vele erg onbelangrijk is, maar ik hecht er toch wel belang aan (ook al doe ik het zelf niet altijd vlekkeloos). XBW is nu eenmaal ook niet zomaar een site hé, jullie zullen dit zelf ook wel beseffen, en dan verwacht ik nu eenmaal teksten die op z'n minst vrij correct geschreven zijn :)

    Nou - ik ga er van uit dat wanneer zoiets gepubliceert wordt op het internet, jullie er helemaal geen problemen mee hebben dat het ook daadwerkelijk gelezen wordt. Ook ben ik graag op de hoogte van games, en lees ik graag meerdere reviews voor ik een spel koop, zélfs die überslechte teksten vanop XBW wring ik er dan wel eens door (:{). In dit topic wordt trouwens naar mijn mening gevraagd, en als ik dan een 3 geef, staaf ik die graag.

    Ha, ik weet natuurlijk niet hoeveel en hoevaak jullie er op uit trekken, ik merkte het vooral op omdat ik op (vaak kleinere) sites meer artikels en uitstappen zie verschijnen. Toch blijf ik er bij dat meer van zulke artikels de site geen slecht zouden doen ;).

    Welja, jullie zijn nu eenmaal de grootste, en dat wekt nu eenmaal interesse.Ook voor het (exclusieve) nieuws kom ik geregeld naar hier (ook al staan er wat foutjes in). Hetzelfde voor de grote afzetmarkt die het verkoops/-ruilforum bied. Toen ik vanmiddag toevallig deze topic zag staan op de mainpage kon ik het dan ook niet laten mijn mening eens neer te typen, in de hoop - natuurlijk - dat jullie er iets mee kunnen zijn. Niet om jullie op eender welke manier dan ook, te beledigen of te provoceren (als ik eerder al zei).

    Toch lijd ik uit jouw antwoord niet af dat kritiek hier al te graag met open armen ontvangen wordt (hoewel iedereen er beter van wordt, en uit kan leren volgens mij)... Maarja, over het forum werd uitdrukkelijk gevraagd niet mijn mening te geven.
     
  14. Michael_T

    Michael_T XLink KaI: Michael_T

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    0
    Van mij krijgen Jullie een dikke 8 ! _O_
    Keep up the gooed work !!! _O_
     
  15. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Een site draait voornamelijk om de inhoud. Een leuke community, veel informatie wat prettig is om te lezen en het moet er natuurlijk goed uit zien.

    Xbw heeft zeker weten een leuke community, al is het af en toe een gesloten groep (waar dat is een andere discussie, ja ik heb de openingspost gelezen).

    Ook ziet alles er strak en verzorgd uit, het is in ieder geval duidelijk dat er veel tijd in gestoken is.

    Een groot minpunt is toch wel wat een steunpunt van een site moet zijn, de informatie. Vaak is het achterhaald, komt het gewoon niet of is het niet aantrekkelijk om te lezen. Daar hoort een site op te steunen, maar jammer genoeg laat belangrijk nieuws toch vaak te lang op zich wachten, vooral vergeleken met andere sites. Het inmiddels uitgemolken onderwerp 'Fable' komt dan weer naar voren. Het is beloofd en nog eens beloofd, maar uiteindelijk komt de Review, een review van een game waarvan ik graag de mening van Xbw had gehoord niet. Ook andere games duren laten vaak (te) lang op zich wachten en tegen die tijd is waarde van een dergelijke review al gedaald, omdat vele users de review dan al ergens anders hebben gelezen.

    Maar, wat er wordt neergezet is vaak wel van hoge kwaliteit. Alle reviews zijn goed onderbouwd en goed om te lezen en dat is beter dan snelle news post waar niets toch weinig van klopt. Spelfouten vallen niet op, behalve als je ernaar op zoek gaat en zinnen zijn niet te lang of te kort.

    Beoordeling - Goed (Ik geef geen cijfer :+, voelt oude discussie opkomen)
    Gewoon een goede site, alleen jammer van het af en toe ontbreken van de nodige informatie.
     
  16. Joeri71

    Joeri71 Keep an open mind...

    Berichten:
    732
    Leuk Bevonden:
    1
    Hier geef ik je volkomen gelijk in. Ik snap niet hoe Spleasure zo bot kan reageren. Ze vragen om hulp bij het veradneren ed en argumenten, die geef je om ze te helpen en dan gaat ie je af lopen blaffen..beetje vreemd :confused: .

    Ik ben het ook grotendeels eens met je argumenten.
     
  17. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Hoe kom je erbij dat Spleasure ook maar iemand afblaft? X Kombat komt met wat argumenten voor zijn lage cijfer, Spleasure geeft tegenargumenten. Dat is toch geen afblaffen? Zoiets heet discussiëren.
     
  18. Jorrit

    Jorrit Server admin XBW.nl ICT

    Berichten:
    5.537
    Leuk Bevonden:
    9
    Voor de duidelijkheid: het was niet mijn bedoeling wie dan ook af te blaffen.

    Ik constateer alleen dat iemand zegt door artikelen heen te moeten worstelen. Dat vind ik raar, want ik associeer "door een artikel heen worstelen" als iets onplezierigs, en een artikelen op Xboxworld lezen is voor je eigen plezier, dus waarom zou je door een artikel heen worstelen?
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2005
  19. Ruud

    Ruud Guest

    Ik vind 'm te ontoverzichtelijk om aandacht aan te besteden of om ook maar iets te gaan lezen als ik heel eerlijk ben. Té druk en de structuur is niet na één of twee oogopslaggen (jaja) duidelijk.

    //edit: toch maar toelichten want het lijkt nu wel heel makkelijk zeiken: neem nu bijvoorbeeld het dozijn aan verschillende groenen dat gebruikt wordt. En de achtergrond die tussen de verschillende 'kaders' met info heen krioelt. Binnen die kaders heb je dan veel drukke plaatjes met werkelijk alle kleuren, door je hele scherm heen. Drukdrukdruk.
    De site heeft geen begin of einde, geen borders om de buitenste tekst heen. En die achtergrondstructuur loopt achter de tekst heen.
    Links heb je twee keer een kop voor artikelen terwijl 't bij de rest maar één keer voor komt, dat soort dingetjes. En dan (het is tijdelijk en voor 'n goed doel, maar toch) die gruwelijk irritante banner voor 555 die tactloos de hele site nog eens in tweeen splijt.
    De tekst van releases is fucked up, weet niet of het door Firefox komt maar 't deel dat met die browser hier komt wordt steeds groter, dus dat zou niet fout mogen gaan.
    Nu heb ik moeie ogen ;)

    Ik wil niemand hier mee aanvallen en heb geen bovenstaande reacties gelezen, maar dit is wat mij zo 1, 2, 3 opvalt als 'argeloze' bezoekert...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jan 2005
  20. Joeri71

    Joeri71 Keep an open mind...

    Berichten:
    732
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik snap best dat tegenargumenten geven leidt tot discusieren, vond alleen de ondertoon in zijn tegenantwoorden wat vijandig. Zo van hoe kan je dat nou zeggen...

    En ik geef toe afblaffen was een foute woordkeuze, maar kon ff niet op een betere benaming komen. Zoals ook hierboven staat vond het gewoon wat vijandig overkomen, terwijl ik het idee had dat hij het alleen echt opmerkte om jullie te helpen.
     

Deel Deze Pagina