1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Suggesties] Wat vind jij van de XBW frontpage?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Mike, 18 jan 2005.

?

Welk eindoordeel krijgt Xboxworld van jou?

  1. 10

    24 stem(men)
    6,0%
  2. 9

    99 stem(men)
    24,6%
  3. 8

    130 stem(men)
    32,3%
  4. 7

    68 stem(men)
    16,9%
  5. 6

    27 stem(men)
    6,7%
  6. 5

    13 stem(men)
    3,2%
  7. 4

    10 stem(men)
    2,5%
  8. 3

    5 stem(men)
    1,2%
  9. 2

    5 stem(men)
    1,2%
  10. 1

    23 stem(men)
    5,7%
  11. 0

    0 stem(men)
    0,0%
  1. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Bwhaha ff serieus. Een slechte Xbox site? Je mist exclusives???????? Kijkt je OOIT op de frontpage of niet? We hebben zoveel exclusives gehad of dingen gemeld die andere pas weken later vonden. Maarja als je de frontpage nooit checked kun je het nooit weten. IGN en Gamespot krijgen vaker 'gratis' dingen toegestopt omdat ze nou eenmaal de grootste sites van de wereld zijn. Wij moeten bijna 99% zelf vinden en dan nog hebben we vaak nieuws eerder dan hun, zoals de EA game line-up voor 2005-2006.

    Met geruchten zijn we duidelijk. We posten geen geruchten die op niks zijn gebaseerd. Alleen uit officiële bronnen posten wij dingen, zo werken we niet meer aan achterlijke geruchten en hypes zoals Halo 1.5 en 2.5.

    Maar goed als je de frontpage regelmatig leest zou je weten dat wij voor een nederlandse site van deze omvang zeer veel nieuws eerder, of als enige hebben dan soms de grote jongen, die natuurlijk ook veel dingen eerder hebben, maar meestal screenshots die zei exclusief krijgen toegestopt. Als je voorbeelden wilt kun je kijken naar Mechassault 2, waarvan wij de eerste screenshots en het logo hadden, Rallisport 2, waarvan wij de eerste trialer hadden. Bloodrayne 2, waarvan wij de eerste screenshots hadden. Het nieuws dat de Xbox 2 niet op de CES is, wat wij een week geleden ofzo hadden. Wij hadden trouwens ook Forza als eerst.

    Dat je liever naar IGN en Gamespot gaat, be my guest, maar een slechte Xbox website, daar maak je me gewoon kwaad mee. Hou eerst maar eens het nieuws bij, zodat je ook daadwerkelijk weet wat wij hebben en wanneer, voordat je conclusies gaat lopen trekken.
     
  2. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Hallo, rustig Hordo, dat is nou eenmaal zijn mening. Ik vind het een beetje vreemd dat je gelijk in de aanval gaat. Accepteer zijn mening. Niet iedereen vindt xbw even goed.
     
  3. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Hi,

    Ik respecteer je mening, maar verschil wel van mening met je. Wij zitten er natuurlijk met onze neus boven op en anderen misschien niet, maar wij hebben juist heel erg veel exclusives. Laatst hadden we nog een nieuwtje over EA Xbox 2 games, dat op IGN en vele andere sites vermeld werd met ons als bronvermelding. Zulke dingen hebben we in het verleden vaker gehad. Verder hebben we het meeste nieuws dat niet simpelweg door press releases of exclusief aan een IGN of Gamespot gegeven hebben, ook eerder. Waarom? Omdat wij actief er mee bezig zijn, IGN die krijgt vrijwel al zijn nieuws op een schotel aangereikt, niks mis mee, maar dat hebben wij en alle andere kleine sites in vergelijking met hun niet.

    Neem bijvoorbeeld het Carmageddon next-gen nieuws. Hier te vinden bij ons http://archief.xboxworld.nl/news/4765/ op 11 februari.

    Eén maand later op IGN en alle andere sites: http://xbox.ign.com/articles/498/498188p1.html

    Aangezien daar honderde voorbeelden voor zijn, vind ik het bijzonder onoplettend van jou om te zeggen dat wij geen exclusieve nieuwtjes hebben of snel nieuws leveren. Als IGN een eclusief nieuwtje heeft, dan weet iedereen 't om dat die site zo veel bekender is. Als wij een exclusief nieuwtje hebben (bijvoorbeeld gister waren wij de eerste die Kingdom Under Fire 2 berichtte, en de nieuwe Capcom games) dan weten weinig mensen het omdat weinig mensen ons in vergelijking bezoeken, plus de taalbarriere. Iedereen kan IGN bezoeken, iedereen praat engels, wij praten allemaal nederlands, en dan kan een engelsman niet uit ons nieuwtje halen wat er nou precies zo nieuw is.

    Nog voorbeelden zijn Retribution, wij hadden de eerste info en eerste screenshots. The Conspiracy (wat daarna direct door worthplaying van ons gejat werd. etc.)

    Dat gebeurt veel, en veel vaker dan je denkt.

    Als je het hebt over interviews, tja, dan moet je je bedenken hoeveel werk h et is om een interview van een paar pagina's te vertalen van engels naar nederlands en dan nog te formateren zodat het leuk leest. Engelsen hoeven alleen te formateren. Daarbij komt dat Nederlandse bedrijven niet altijd die mogelijkheid hebben/willen aanbieden. Maar is vooral veel werk voor ons.

    Anywyas, ik hoop dat je hierdoor wat meer respect voor ons harde werk krijgt. :) Want wij werken echt wel hard en wij zien duidelijk resultaat, aangezien wij heel erg veel sneller hebben, of zelfs helemaal exclusief. Screenshots hebben we vaak ook meer dan anderen, maarja, zoals ik zeg. De groter je engelse site, hoe logishcer dan je meer exclusieve nieuwtjes krijgt van ontwikkelaars en utigevers. Daar doe je niks aan, en wij gaan die niet van hun afpakken, we doen alleen nieuws dat we zelf vinden, we jatten niks van anderen, dat is hun content en dit is de onze content. Wij zijn daar erg trots op! :)

    Beetje insight in onze wereld helpt altijd! :)

    UPDATE: Over speculatie, ja helaas doen we daar niet aan mee. Waarom? Omdat er mensen zijn die niet in staat zijn speculatie en feiten uit elkaar te houden. Wat krijg je dan? Dan ben jij verantwoordelijk voor veel mensen die je bericht verkeerd begrijpen en dan gaan denken dat het feit is en dan overal gaan rondbazuinen wat weer te hoge verwachtingen genereerd of weet ik welke nare bijgevolgen, en dan moet je dat weer ontkrachten etc. etc. etc.

    Daar doen we simpelweg niet aan mee. Speculatie is speculatie, en zo blijft het, dat is te bespreken op fora etc. Soms zullen we vermelden dat er speculatie gaande is, maar over algemeen zullen we NOOIT geruchten posten die echt alleen maar gebaseerd zijn op niks. Verder hebben wij zat Xbox 2 nieuws, en hebben wij 't ook wederom meestal als eerste als het werkelijk iets inhoud. :) Moet je wel opletten of course!

    Fable hebben we voor zo ver ik weer geen review van beloofd, dat was in een perdiode dat het voor ons allemaal even iets te veel werd en we met 100 dingen bezig waren, helaas kan dat gebeuren, en dat is jammer. Verder wil ik je wijzen op wat ik hier boven schreef. :) We zijn niet laat met nieuws, juist snel, allene exclusieve nieuwtjes van IGN en etc. vallen natuurlijk meer op omdat iedereen 't daar opeens over heeft, en wij die niet afpakken, dus lijkt 't alsof wij niks hebben. Maar tegendeel is waar natuurlijk.

    Dank voor je commentaar over de kwaliteit, daar zijn we ook erg trots op dat we goede solide content hebben waar je altijd iets van leert over een spel. Over het algemeen lekker objectief, en wel degelijk heel erg snel. Maarja, het valt mensen wederom alleen op als ze iets interessant vinden. :eek:) En de aller interessantste dingen gaan naar de grootste site, of course.

    We zijn constant bezig ons te verbeteren en het zal alleen maar beter worden! :)
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2005
  4. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Sure als hij zijn mening onderbouwt met feiten, hij baseerd het gewoon op leugens en daar kan ik niet tegen. Hij zegt XBW is slecht omdat... en dan geeft ie argumenten die leugens zijn.. beetje raar.
     
  5. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Qua nieuws en content vind ik het ook wel goed zitten op XBW. Ze hebben niet altijd de laatste reviews, maar daar kan ik mee leven. En nieuws zoeken is niet eenvoudig, zeker niet als het om exclusief nieuws gaat. Dat is geen makkelijke taak, en als ik kijk naar de kwaliteit tov van een beginnende gamesite (bijv. die van mij), dan merk je gewoon dat het hard werken is en dat het niet meevalt. Qualitatief gezien vind ik ze dan ook erg goed en dat zeg ik niet alleen vanuit gamelinie, maar ook vanuit een eerdere beginnende site waar ik zat. Ik kan niets anders zeggen dan: "Keep up the good work!"
     
  6. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    IGN hoeft niet te zoeken, die krijgen al hun exclu nieuws al aangeleverd door pubs etc. :) Die 'nemen' trouwens ook veel 'gewoon' nieuws 'over' van andere sites.

    Artikelen inderdaad, zijn we niet altijd up to date, maar kijk nu naar de frontpage, wel een hands on van cold fear en wat andere shitznitz!!
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2005
  7. jellejelle

    jellejelle PSP Only

    Berichten:
    696
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik snap niet helemaal waarom je zo fel van leer moet trekken. Ik geef toe, hij had het beter kunnen onderbouwen, maar op het moment dat je zo'n topic start geef je de mensen de kans hun eigen mening te geven over XBW. Dat deze verschilt met die van jou, daar moet je mee kunnen leven.

    En jullie hameren maar op die exclusieve nieuwtjes (die er idd best vaak zijn), maar ik denk dat Shcaap exclusives bedoeld in de vorm van reviews/previews/hands-on.
    Deze zie je idd meer op IGN en Gamespot e.d. omdat zij nou eenmaal een veel groter publiek trekken. Dat is iets wat jullie moeilijk kunnen beïnvloeden, maar het is wel een gegeven dat zij er meer hebben en ik denk dat zijn opmerking daarover ging.
     
  8. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat Jordi quasi tekeer gaat is ook wel te begrijpen, wij werken immers best wel hard om toch dat wat wij hebben naar jullie te brengen zonder dat wij de ondersteuning genieten die grote sites hebben. :)

    Maar uiteraard, het was iets te fel, maar te begrijpen. ;)

    Laten we 't niet over hoe wij reageren hebben maar over wat er werkelijk besproken wordt!!! Hoe jullie XBW vinden en denken dat het kan verbeteren.
     
  9. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
  11. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
  12. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Om nog maar een paar exclusieve nieuwtjes van ons te belichten:

    http://archief.xboxworld.nl/news/6275/ (Allereerste Dogs of War gameplay details)

    http://archief.xboxworld.nl/news/6272/ (Activision conference call, paar uur geleden afgelopen, paar uur geleden gepost. Zal ook wel op andere websites staan, maar dat doen we toch maar effe, dat luisteren naar geldbeluste Amerikanen (wannabe EA) midden in de nacht. We hadden ook kunnen wachten tot later.)

    Tja, wederom een paar voorbeelden. Helaas moet ik de mensen die zeggen dat XBW langzaam is of nooit exclusief nieuws heeft, hiermee tekeurstellen! :) Zo kan ik hier bijna elke dag wel een paar nieuwtjes posten...
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2005
  13. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Helaas zijn sommige mensen egoistisch met nieuws zodat er niks voor anderen overblijft om te posten :mad: :'-(
     
  14. desert spider

    desert spider half life (2)

    Berichten:
    199
    Leuk Bevonden:
    0
    eigelijk vind ik de frontpage matig. geef het een 7.
    heb laast de html code gevonden van de v2 + een paar plaatjes , ik heb hier nog een paar plaatjes aan toegoevoegt(die miste) en miste gelijk de v2 weer.
    links = http://www.members.lycos.nl/sjoerdnefkensforum/xbw/
    met v3 achtergrond = http://www.members.lycos.nl/sjoerdnefkensforum/xbw/index2.htm

    ik beschouw dit niet als spam omdat er niks anders op die lycos server staat ,voorbeeld dus


    er zijn meer mensen die de v3 niet mooi vinden dus is er geen mogelijkheid om naar de lay-out van de 2v te schakelen (v3 met v2 layout dus).

    en als er een nieuwe game uitkomt komt er soms een tijdelijke layout voor.
    denk dat het ook gewaardeert word dat je naar die lay-out kan omschakelen als je dat wild.

    eigelijk het zelfte als bij het forum dat je tussen lay-outs kan schakelen. ;)
     
    Laatst bewerkt: 9 feb 2005
  15. Wendy

    Wendy Active Member

    Berichten:
    1.078
    Leuk Bevonden:
    9
    Ik moet toegeven dat ik op het begin echt zoiets had van: 'Bah'.
    Maar als ik het zo bekijk is het echt wel netjes gedaan. Tuurlijk, je kan niet álle mensen tevreden stellen met een design. Er zijn altijd wel wat kritiekpuntjes aan te wijzen maar overall is het een mooi design.

    Het enige minpunt nu is dat het geheel meer naar rechts toe staat door die reclameblokken. Dit is voor mij althans vrij 'irritant'. Zo heb ik het gevoel of ik echt naar rechts moet kijken. Als het helemaal in het midden zou zijn was dat veel prettiger (zo was het eerst ook)
    Ook zou ik het blokje 'XBW-artikelen' iets verlagen waardoor het meer in één lijn staat zeg maar. Of je maakt dat deel ook vast aan het middendeel waar alle nieuwtjes staan. Net zoals 'XBW-releases'

    Ik weet het. Het zijn van die puntjes die eigenlijk niet zo snel opvallen :eek:
     
  16. floris.sp

    floris.sp Active Member

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een 8 gegeven veel nieuws/goede layout.
     
  17. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Wat de frontpage beteft: het nieuws is prima verzorgd, de lay-out is op zich ook goed en heeft een herkenbare en uniforme stijl alleen het enige wat mij stoort is dat de banner rechts evenals het 'waarschuwinslogo voor het Xbox snoer' niet helemaal netjes op de pagina staat maar dat je moet scrollen om het helemaal te zien....
     
  18. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    ik vind het Forum er redelijk onaantrekkelijk uitzien. maar de frontpage is echt goed. maar wel jammer van steeds die special covers. daardoor raakt al het andere nieuws/reviews een beetje verstopt
     
  19. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    leuke frontpage, maar een beetje afwisseling kan geen kwaad *)
     
  20. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een 7 gegeven. Af en toe zijn jullie niet helemaal up-to-date, maarja, het is een vrijwilligerssite en dan kunnen jullie er niks aan doen, maar dat neemt niet weg dat andere sites, andere nieuwtjes eerder hebben dan jullie.
    Ook zou ik bij een review graag een cijfer willen en óók waarom m.b.v. cijfers voor graphics, sound, gameplay, replay-waarde enz.
    Wel ziet de site er overzichtelijk uit en heeft het één v.d. beste forums;)
    Persoonljk zou 'k ook mooier vinden als de hompage over heel het scherm zouden doen, nu is 'ie zeg maar te smal. *)
     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2005

Deel Deze Pagina