Supreme Commander 2

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Zifnap, 7 feb 2010.

1. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.466
    Als op de 360 dezelfde schaal wordt gebruikt als bij de PC versie, dan is er bijna geen vergelijking mogelijk. De grootte van de kaarten en het aantal units bij Halo Wars / C&C is peanuts vergeleken met SupCom2. Bij SupCom2 vecht je een echte oorlog, geen kleine skirmish. Denk aan tientallen, tot een paar honderd units. Er zal ergens wel een unit cap zijn (misschien op de 500 units?), maar die ligt behoorlijk hoog.

EDIT: Ik zag in de filmpjes dat de unit cap bij de 360 versie op 250 eenheden ligt.

Laatst bewerkt: 26 feb 2010
  2. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm maar hoe zit het met de framerate etc? bij C&C 3 had je als iedereen z'n max units had gemaakt al framedrops hoe zit dat dan bij Supreme commander :)
    Vind trouwens dat Kanes Wraith heerlijk speelt op de xbox, lekker vanaf je bed legers maken en op de tegenstander sturen. Qua besturing gaat het minder snel dan op de pc maar 't is heel goed te doen. Een vlotte interface zorgt er ook voor dat je snel units kan maken etc zonder veel romslomp.

3. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.466
    Niemand kan het zeggen. Ik hoop dat er ook nu een 360 demo uitgebracht wordt. Dan gaan we het vanzelf zien. Een stabiele framerate is toch wel vereist bij dit soort spellen.

4. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Enig idee wanneer het spel uitkomt?

5. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    19 maart

6. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Op GT stond 2 maart, maar bij de 'Games of March' zag ik het niet staan, dus wist ik niet wat de datum was. Bedankt voor het vertellen :D.

7. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Np, was net op tothegame aan het kijken wat er allemaal uitkomt de komende weken, en daar stond deze dus bij :)

8. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.466
    Startpost officieel gemaakt.

<plak vanuit startpost>

Dit is overigens volledig ingezoomed. Leuk voor screenshots, maar zo speel je meestal het spel niet omdat je zo weinig overzicht hebt. Traploos in- en uitzoomen wordt ook weer een feature in deze game, dus geen minimap waarmee je moet rotzooien!

9. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zie me het spel nog kopen in plaats van Just Cause 2. Je maakt me het moeilijk, Zifnap :mad:.

Flowfield Pathfinding Doc
    [gt]62419[/gt]

10. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.466
    Ziet er indrukwekkend uit, die pathfinding. Ik zou nog even de reviews + eventuele demo afwachten PowerLines, maar dit deel zie ik nu al beter draaien op de 360 dan zijn voorganger.

11. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Speel je de hele tijd zo uitgezoomd? Zoals je bij pathfinding doc zag? Want ik wil wel mijn units zien en niet allemaal rondjes.

12. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
    Ik denk dat je het grootste deel van de tijd idd uigezoomed zult spelen behalve als je dingen zult moet micro-managen zo was er bv in supcom1 een tank die vooral een goedde range had. Die moest je steeds naar achter laten rijde zodat hij kon blijven schieten zonder ooit geraakt te worden. Maar hierdoor kon je je dan niet concenteren op je economie of het air raiden van zijn economie. Het ligt dus ook aan je speelstijl of je veel inzoomed

13. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.466
    Nee, uitzoomen doe ik alleen als ik snel van het ene punt van de kaart naar het andere wil springen. Het werkt hetzelfde als clicken op de minimap, alleen intuitiever. Het uitzoomen werkt ook handig als je grootschaligere aanvallen wilt inzetten vanuit verschillende angles. Super handig, maar je wordt zeker niet verplicht continue uitgezoomed te spelen. Ik zou het je wel toeeigenen als vaardigheid, want alleen op die manier word je een betere SupCom speler. Je hebt daardoor veel meer tactisch overzicht.

EDIT: Verschillende spelers, verschillende meningen dus. ;) Het uit- en inzoomen is bijna traploos, dus iedereen vindt wel een bepaalde hoogte (dichtbij of juist veraf) waarop hij lekker speelt denk ik.

EDIT 2: Wat mij opviel uit de demo was trouwens dat je commander veel meer handelingen automatisch doet. Zijn er hier SupCom veteranen? Herinnert iemand zich nog dat de commander automatisch units repareert als je hem een attack-move geeft? Ik niet en het viel mij in de demo op dat hij gewoon mijn leger tussendoor ging repareren. Erg handig. Ook een bug: assist functie voor engineers werkt volgens mij niet? Mijn commander maakte een fabriek en ik gaf mijn engineers het commando hem te begeleiden in de opbouw.... maar ze deden niks? Gebeurde meerdere keren in de demo...

Laatst bewerkt: 27 feb 2010
  14. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Misschien is het niet handig om te vragen, maar wat maakt SupCom SupCom? Dan behalve de gevechten op een grote schaal? Wikipedia zegt ook niet echt veel en het is altijd goed om het van een speler te horen.

15. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.466
    * Geen bullshit, gewoon oorlogsvoeren.
    * Dus minder sfeervol, je koopt dit omdat je R-T-S zo leuk vindt en niet FMV sequences tussen de missies door.
    * Maar beperkt rock-paper-scissor systeem onder units... dit is geen C&C of Starcraft. Sommige units zullen andere units ownen en maar moeilijk worden tegen gehouden.
    * Grootschaligheid: hoge unit cap, grote kaarten.
    * Unit scale (veel diversiteit in grootte).
    * Oorlog met robotten, geen menselijke units.
    * Geen mini-map, maar bijna traploos in- en uitzoomen.
    * Redelijk veel land/zee/lucht units om oorlog mee te voeren.
    * Een commander unit die kan bouwen, maar ook kan vechten en geupgrade kan worden.
    * Unit experience (veterancy bij kills).
    * Experimentals.
    * Veel skirmisch maps en competente AI.
    * Online goed geregeld (aanname, eerdere delen draaiden online in ieder geval goed).

Iemand anders nog zaken toe te voegen?

Laatst bewerkt: 27 feb 2010
  16. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    * Dus minder sfeervol, je koopt dit omdat je R-T-S zo leuk vindt en niet FMV sequences tussen de missies door.

Wat is een FMV sequence? :eek: En is het ook beginner friendly?

17. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.466
    Gewoon filmpjes en uitgebreide stuff rond de missies. Het zal wel wat meer in dit deel zitten omdat Square Enix zich ermee heeft bemoeid. Maar eerlijk gezegd zal dat denk ik niet de kwaliteit van het spel zijn (als de demo een realistisch beeld geeft).

Noob friendly? Goede vraag. Ik denk dat het wel meer noob friendly is dan de eerdere delen. De tutorial is uitgebreider en alles is meer gestreamlined. Iets minder units, die dan wel meer upgradable zijn door onderzoek. Maar ik denk dat het een pittig spel blijft als je echt goed wilt worden. Het spel heeft gewoon beginner AIs om tegen te spelen en zelfs een sandbox modus (in ieder geval op de PC) waar je ongestoord je basis kunt opbouwen en units kunt testen.

18. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ga je voor de PC of de 360 versie? Het enige waar ik mee zit is dat ik het voor de 360 moet kopen, aangezien mijn pc rot en ouderwets is. En daarom moet ik zien hoe het gaat werken op de Xbox.

19. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.466
    PC versie tuurlijk. Draait perfect bij mij en voor de besturing ga ik mij niet wagen aan de console versie. Maar dat wil niet zeggen dat ik erg benieuwd ben naar de console versie. Chris Taylor heeft praktisch gezworen dat hij de deceptie van SupCom1 op de 360 wilde goedmaken, dus ik ben erg benieuwd. Als ie lekker draait en een redelijk goede besturing heeft maakt deze titel een goede kans om bij de beste RTS games van dit jaar te horen.

20. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Zijn er paar filmpjes waarvan jij vindt dat ze het SupCom gevoel en sensatie goed weergeven?

Deel Deze Pagina