1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

surround set

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dj_purno, 15 sep 2002.

1. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laat je pa eens een echte 5.1 set kopen en ze mond houden als jij halo aan het spelen bent :)

2. Unhooked

Unhooked Adrenaline driven

Leuk Bevonden:
    0
    Een sony DVD speler met DTS
    winkel waarde 600 à 700 Euro. Lijkt me toch goed genoeg.
    alleen dat van ze mond houden wil niet echt lukken8)

3. sjef van dienst

sjef van dienst nuvolari

Leuk Bevonden:
    0
    dat was eigenlijk m'n point , als je niet te veel geld wil uitgeven voor goed geluid : pleur zo'n ding op je hoofd en spaar even verder...voor een goeie dts

4. ThaFrag

ThaFrag Just a n00b, 4 life?

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben zelf ook op zoek naar een (goedkoop) dolbly setje. Maar ik had een vraagje wat is precies het verschil tussen dolby 4.1 en 5.1?

5. dj_purno

dj_purno DJ

Leuk Bevonden:
    0
    4.1 heeft 4 sateliet speakers en een subwoofer (dus 4 van die kleintjes links voor en achter. En rechts voor en achter.)

5.1 heeft hetzelfde als 4.1 alleen ok nog een center speaker, deze zet tussen links en rechts voor in

6. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Het geluid is echt vet, ik moet ook een setje!

7. ThaFrag

Leuk Bevonden:
    0
    Maar is het verschil tussen 4.1 en 5.1 nou zo goed te horen :confused:

8. dj_purno

dj_purno DJ

Leuk Bevonden:
    0
  9. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    4.1 = dolby surround en 5.1 is Dolby Digital / DTS mogelijk, wereld van verschil met 4.1. Met 4.1 mis je in elk geval het meest belangrijke kanaal wat er is namelijk je center speaker. Bij films / games komt verweg het meeste geluid uit deze speaker. Er zijn zowieso geen xbox games die 4.1 surround ondersteunen met een 4.1 set heb je hier dus niet echt veel aan. Je hebt zowieso een dolby digital decoder nodig en dan is je beste optie dus gewoon een 5.1 setje waarvan er al talrijke zijn besproken op dit forum.

10. dj_purno

dj_purno DJ

Leuk Bevonden:
    0
    Daar zijn er inderdaad talrijken van besproken, alleen geen budget-sets. En dat is eigenlijk de bedoeling van dit topic!

11. Unhooked

Unhooked Adrenaline driven

Leuk Bevonden:
    0
    Dat bart smit ding is echt slecht. Hij is 2.1 (dus geen suround gebeuren) Ik durf te wedden dat mijn TV beter geluid geeft.

12. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel mag een budget set kost in jou ogen?

13. dj_purno

dj_purno DJ

Leuk Bevonden:
    0
    dat is voor ieder verschillend, maar persoonlijk zat ik te denken aan 150 / 200 euro.

14. ThaFrag

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil gewoon een goede betaalbare dolby set. Mag wel 100 euro kosten, ook wel iets meer, maar het liefst nog goedkoper. Als er maar goed geluid uitkomt...:)

15. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    LOL

voor 100 euro heb je niet eens een hele goede scartkabel laat staan een dolby set waar je GOED geluid uit krijgt:confused: .
    niet lelijk bedoelt ofzo..maar voor een kwartje zit je niet op de eerste rij.

16. dj_purno

dj_purno DJ

Leuk Bevonden:
    0
    nee, inderdaad. Deze topic gaat over low budget sets, maar 100 euro is wel erg minimaal. Daar heb je geen officieel surround voor. Enkel de richting ervan, zoals het Bart Smit setje.

17. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    beukers je bent me weer eens voor :) Dit soort bedragen kun je gewoon niets mee.....

18. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

effies ter aanvulling van tipex zijn verhaal....dolby surround is zelfs niet eens 4.1.........de .1 in alles surround formaten staat voor een discreet kanaal,namelijk het lfe kanaal,en dat betekend weer het baskanaal.
    je sub heeft dus ook zijn eigen kanaal waarover alleen de hele lage frequenties worden doorgefilterd,dolby surround heeft geen lfe kanaal,dus dolby surround is eigenlijk gewoon 4.0.

19. dj_purno

dj_purno DJ

Leuk Bevonden:
    0
    Re: lol

okay, maar even on topic. Iemand al op het net goedkopere sets gevonden? Ik zal wel een link zetten als ik iets tegen kom!

deze heb ik van een ander topic

URLetje

Laatst bewerkt: 19 sep 2002
  20. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    Re: Re: lol

als je in de antwoord op surround vragen topic kijkt...kom je vanzelf (een van de laatste pagina's) een aantal links naar testen van budget amps tegen.
    ik heb die dingen allemaal hier uit de bladen gehaald...stuk voor stuk prijswinaars..........geen 100 euro..maar wel topkwaliteit voor een betaalbare prijs.
    http://archief.xboxworld.nl/forum/showthread.php?s=&postid=123064#post123064
    :{ :{ :{ :{ :{

Deel Deze Pagina