Surround,welke wel en welke niet.

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door masterape, 20 okt 2002.

1. Unhooked

Unhooked Adrenaline driven

Leuk Bevonden:
    0
    op conrad.nl heb ik 5.1 setjes voor ong. 150 Euro gespot

2. maximus

maximus loud pipe save lives

Leuk Bevonden:
    0
    Yep,maar het probleem is de DOLBY DIGITAL DECODER die bij zo'n goedkoop setje niet aanwezig is.
    Die setjes zijn ontworpen voor de PC markt en zijn snel aan te sluiten op een geluidskaart (met dolby 5.1)
    Voor een Xbox heb je in ieder geval een Advanced Scart Cabel (30euro) en een optische kabel nodig (20euro).
    Het goedkoopste Dolby systeem voor de Xbox (waar ik van weet)is de Creative games serie's die vanaf oktober op de markt komt.Een 2.1 setje voor 49.99 euro en een Dolby Digital 5.1 setje voor 219 euro (met decoder).
    Je aankoop komt dus op 269 euro.Er zijn iets goedkopere merken maar die zijn enorm moeilijk te vinden (zoals de Videologic ZXR 500)
    Ik was ook een tijdje op zoek naar een goedkoop systeem maar uiteindelijk heb ik gekozen voor een degelijke setup.
    Voor zo'n 310 euro heb ik een Technics op de kop kunnen tikken met een versterker van 5 maal 80WATT en 5 speakers van elk max. 100WATT. Een Subwoofer moet ik er nog bijkopen maar de kwaliteit is nu al ongelooflijk.Dat is een meerprijs van 100 euro met de Creative game serie's maar het verschil is enorm.Zo'n Creative komt meestal met 5 speakers van 10WATT en een Subwoofer van 25WATT.Om eerlijk te zijn is die Creative setup van 219 euro een schandalige prijs voor wat zo'n systeem maar kan bieden.(voor een kamertje van 3 op 3 kan dit nog) Mijn raad.........blijf uitkijken naar een versterker in de reclame (einde serie of zo) en investeer in iets degelijk.

3. masterape

masterape Guest

Nou vandaag gaan we waarschijnlijk naar dixons,en dan ga ik ff een setje aanschaffen.Maar zitten er nu 4 kleine boxjes en een subwoofer bij 2.1 of iets anders?En de A-box,die kun je alleen op je TV aansluiten,maar hoor je dan toch geluid al speel je op je xbox,of moet je het dan echt op de xbox kunnen aansluiten?

4. masterape

masterape Guest

Weet toevallig iemand antwoord op deze vragen?

5. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

erm.....masterape...niet lullig bedoelt ofzo maar ben jij toevallig familie van IR baboon...:confused: .
    ik ben inmiddels al de tel kwijt geraakt hoevaak is uitgelegd wat een 2,1 systeem inhoud.
    je geeft ook al aan dat je onder andere al meer dan 3 dagen de antwoord op surround vragen aan het lezen was.............nu vraag ik me af waar jij,en hoe je leest?.
    het is dacht ik toch wel voor alle primaten hier wel duidelijk als er 12 keer uitgelegd wordt wat nu precies een 2.1 setje inhoud.
    mota15 heeft aandelen in die dingen en geeft gretig overal antwoord op........veel succes jongen.

6. Mota15

Mota15 MC

Leuk Bevonden:
    1
    Thx voor de info beuker ;)

Ik heb hem ook al gezegd om in het mIRC kanaal te komen....daar kan ik hem echt veel beter helpen dan op een forum....

Maarja als die niet komt dan weet ie het ook niet

7. the-X

the-X XBox is the Future.

Leuk Bevonden:
    0
    We hebben vanmiddag de 2.1 set van thrustmaster gekocht maar ik kan em wel op m'n xbox aansluiten maar niet op m'n gewone tv omdat in m'n tv geen mini-jack aansluiting zit:'-( :'-(
    en op onze andere tv's in huis ook niet.

8. Mota15

Mota15 MC

Leuk Bevonden:
    1
    maakt toch niet uit!!!

Xbox is toch beter dan TV <---- daar bedoel ik mee....op TV komt echt geen reet meer en op de xbox zitten alleen maar leuke dingen op :D

9. tocoloco

tocoloco thomaster

Leuk Bevonden:
    0
    wat is een mini-jack aansluiting?

10. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Das een kleine jackplug...
    maar "the-X"
    Dan haal je toch even een verloopstekkertje.. dat kost haast nix