1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] systeemeisen doom3

Discussie in 'Games' gestart door tecmo, 29 nov 2004.

1. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    heb ik ook....... kut kaart

2. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    Nou dat lijkt me dus erg sterk, ik heb namelijk een gf 6800 ultra. En ik draai hem net soepel op 1280*1024 met full aa &af op high, dan ga je me niet vertellen dat je met een kaart soortgelijke kaar een gf 6800 ultra boekt.

Laatst bewerkt: 30 nov 2004
  3. Lucky13

Lucky13 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me stug dat ie perfect loopt... Geen enkel systeem (videokaart) draait 'm nog moeiteloos... Je zal op zijn minst af en toe een hapering moeten hebben..?
    Bedoel je niet high toevallig ipv ultra high?

Jup, ik heb precies hetzelfde systeem met exact dezelfde vga-kaart gehad... Nu een andere kaart en hij loopt perfect... }:]

Laatst bewerkt: 29 nov 2004
  4. enzowpablo

enzowpablo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    p4 HT 3,4 Ghz
    512 @ 400 mhz
    Gforce 6610 XL 128

Loopt zeer lekker op 1200x1024 high settings

Op me pa z,n pctje echter ook

P4 2,4 GHz
    1024@ 233 Mhz
    9800 Pro 128 mb

FF LAn das wel cool

Met dezelfde settings, en het is zeker geen KUT engine

5. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo geen KUT engine. Tis net speelbaar op een pc van een jaar oud anders kan je het wel schudden. Bovendien ziet een spel als halflife2 of farcry er op zn minst net zo goed uit en kan je dat wel op fatsoenlijk op een iets oudere pc draaien. En wat is er zo speciaal aan de doom3 engine? De belichting die dr 90% van het spel niet is. Ik zeg niet dat het een slecht spel is ik heb me dr goed mee vermaakt maar die engine is crap.

6. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Om Doom 3 vloeiend op Ultra Settings te spelen:

AMD Athlon 64 3000+
    1024 MB DDR RAM
    nVidia 6800 GT
    Asus mobo

Kost je bij elkaar niet minder dan €1000,- :)

7. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hier een

AMD Athlon 64 3500+
    1024 MB DDR RAM
    nVidia 6800 GT @ ultra
    MSI K8N NEO 2 Platinum

Dan draai je doom3 echt niet soepel of ultra high tenzij jij 10 fps soepel vind. Dat is trouwens nog niemand gelukt met een "gewone" kaart. De makers geven het zelf ook aan 512 mb videokaart is een aanbeveling voor ultrahigh.

8. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Toch doet hij het hier goed hoor met deze pc. Ik weet niet wat je nog meer op je pc hebt staan dat het programma kan vertragen, maar hij doet het toch echt. En ja in het begin na het laden stoort hij even iets van 10 seconden maar daarna niet meer.
    AA aan of uit maakt niet zo veel verschil in graphics het ziet er net iets beter uit. AA neemt wel veel geheugen in van je 3d kaart misschien als je die lager zet dat hij minder stoort :)

9. Nicos

Nicos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Op zich heb je nog niks aan een 512 mb geheugen kaart. Met een 6800 Ultra 256 mb 8x agp/pci express kun je nog het beste spelen. Vergeet niet dat een kaart met veel geheugen helemaal niet sneller is. Sterker nog, in mijn voorbeeld: een fx 5700 128 mb, is sneller dan een fx 5700 256 mb. Die 256 mb is gewoon een marketing truc. De mainstream consument denkt: "meer geheugen is ook sneller". Helaas is dat niet het geval. Een 9800 pro 128 mb is ook sneller dan een 256 mb versie.De 128mb versie heeft namelijk sneller geheugen en de kaart zal niet echt vaak baat hebben bij 256mb.
    Een 512 mb kaart heeft nauwlijks zin, vooral als Doom3 niet volledig benut. Natuurlijk kan ik dat niet met zekerheid zeggen want spellen zijn nog nooit met 512 mb kaarten getest. maar meestal is het wel zo.

10. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    Die tijd zijn we dus inmiddels gepasseerd door doom3 met zn geweldige engine. Die textures daarvan zijn zo groot dat zon kaart niet verkeerd zal zijn. Bovendien worden de gpu's ook sneller dus in combinatie met 512 mb geheugen zal het wel degelijk uitmaken.

Over het ultrahigh settings gebeuren, heeft iemand van jullie benchmarks gezien van doom3 waar ze het spel op ultra high draaiden? Ik niet ze testen het altijd op high...

11. Lucky13

Lucky13 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan moet je wel 2x een fx5700 kaart van de dezelfde producent naast mekaar leggen he, anders is dat ook niet echt een eerlijke vergelijking > Maar wat je zegt: Meer geheugen wil niet zeggen dat een kaart sneller is dan bv. een andere kaart (van ander type) met minder geheugen...

12. _TP_

_TP_ blaaaaat

Leuk Bevonden:
    0
    ligt ook aan het type game dat jij speelt met zo'n kaart. FPS zouden meer om geheugen vragen dat bijvoorbeeld strategie games en bij FPS zou een 256mb kaart over het algemeen ook beter moeten presteren dan een 128mb versie van hetzelfde merk.

13. Nicos

Nicos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan is nou juist het marketing truc. Een 9800 PRO werkt beter met 128 mb geheugen. De 128mb versie heeft namelijk sneller geheugen en de kaart zal niet echt vaak baat hebben bij 256mb. Oke, ik heb het nu over het Midden/low segment. Maar inderdaad, een 6800 kaart heeft er wel weer baat bij met 256 mb.

14. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    Terwijl een xt met 256 mb geheugen wel weer veel sneller is...

15. tecmo

tecmo user

Leuk Bevonden:
    0
    welke kaart was nou speciaal ontwikkeld voor doom3......als je die kaart kocht kreeg je gratis doom3 erbij???

16. Nicos

Nicos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De 6800 GT.

17. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Dat komt omdat de snelheden van de GPU en het geheugen ook hoger zijn. Er is ook alleen maar een 256MB versie van de 9800 XT. En er wordt sneller en dus duurder geheugen gebruikt.

Dat is nu zo bedriegelijk van die goedkopere 256MB kaartjes. Deze hebben t.o.v de 128MB kaarten langere latencies, waardoor de extra 128MB meteen teniet wordt gedaan, maar ze wel goedkoper als 256MB kaart verkocht kunnen worden.

Het nut van 512MB videokaarten zit hem niet eens zozeer in snelheidswinsten behalen. Games zoals Doom3 en Half Life 2 die een flinke dosis aan hoge kwaliteit textures gebruiken nemen aardig wat videogeheugen in beslag. Zeker met de omvang en complexiteit van de levels. Tel daarbij op een resolutie van 1280x1024 met 4xAA en 8xAF, en 256MB wordt wat aan de krappe kant voor een soepele gameplay.

18. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    lol wtf... Hier kan Doom 3 gewoon niet slecht op draaien.. Zet je settings eens op 1024 x 768 en je AA uit. Dan op Ultra Settings draaien.

Ik kan het me echt niet voorstellen dat Doom 3 hier niet op draait, ik kan namelijk met mijn computer;

AMD Athlon XP 2000+ @ 1833 MHz
    1024 MB DDR RAM @ 266 MHz
    9800 Pro @ XT
    Asus A7N8X-X

Prima op high settings draaien zonder al te veel problemen op 800 x 600 zonder AA en op medium draait'ie al helemaal lekker op zelfs 1024 x 768, dus Doom 3 moet gewoon goed draaien op jouw systeempje ;)

Er zijn niet echt kaarten "speciaal" ontwikkeld voor Doom 3, maar nVidia kaarten van de gForce 6xxx serie kunnen Doom 3 het beste aan omdat deze verschillende features hebben die ervoor zorgen dat er weinig rekenkracht nodig is. Ati kaarten hebben een veel snellere chip nodig om te copenseren voor dit verlies.

We spreken hier dan ook features als Ultra Shadow II ed. Omdat Doom 3 ontzettend veel gebruik maakt van schaduwen hebben de nVidia kaarten zowiezo een flinke performance boost omdat deze Ultra Shadow II hebben en Ati kaarten niet. Enzovoort, enzovoort, enzovoort.
    Dit heet Marketing ;)

Je zult ook zien, dat als je schaduwen en high quality special effects uitzet je met Ati kaarten opeens een boost krijgt van 20 FPS :+

Laatst bewerkt: 1 dec 2004
  19. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    Okeej het draaid wel maar hoeveel frames, ik haal de 30 op 1280*1024(tft) en fulla aa & af op high.

Maar hierboven beweerd een meneer dat hij het soepel draaid op 1600 * 1200 op ultrahigh en alles volluit met een x800, nou dat gaat er bij mij dus niet in...

20. tecmo

tecmo user

Leuk Bevonden:
    0
    is dit de goeie 6800 gt????

Deel Deze Pagina