Whehe... dit is dus géén gewone 6800 maar een 6800 LE, namelijk de 6800 versie die bij computers geleverd wordt (lees: bulk). De kaart heeft inderdaad "slechts" 128 MB DDR aan boord, maar als je het mij vraagt nog steeds genoeg voor de games van vandaag, zolang je maar genoeg RAM (lees: 1024 MB DDR400) in je computer hebt en een snelle processor red je het makkelijk En als je op de link had geklikt die ik heb gegeven had je kunnen zien dat je dus wél 16x1 Pipelines kunt krijgen + 6 VP. Je kunt idd never 6800 Ultra speeds halen, omdat deze kaart simpelweg niet 256 MB DDR3 geheugen aan boord heeft, maar je kunt em wel hardmodden en flashen naar een 6800 Ultra zodat je iig een "halve" ultra hebt Dit zeg ik dus al 2 pagina's lang mensen; de X800 serie presteert nou eenmaal beroerd in Doom 3 maar je zult zien aan de benchmarks dat ze wél weer sneller zijn in games als Half-Life 2, etc. Ati = sterker in Direct3d games en nVidia = sterker in OpenGL games Ik ben geen fanboy!!!!!!!111 Als je wat benchmarks leest zul je zien dat er gigantische verschillen zijn in prestatie van de X800 serie t.o.v. de 6800 Serie... Voor alle duidelijkheid; ik heb nog nooit een nVidia kaart gehad, dus als ik voor een videokaartfabrikant zou zijn zou ik zeker pro Ati zijn dus Ik ben iig geen fanboy.. /edit Dit soort grote verschillen dus: Een 6800 GT is dus zo 10+ FPS sneller dan een X800 XT-PE
En de 6800 GT die zogenaamd in de zelfde price range/snelheids range ligt als de X800 Pro meer dan 20 FPS
Mogen we nu halflife 2 benchmarks... Maar als ik een kaart zou kopen zou ik toch zeker voor de xt 800pe gaan of de nieuwe 850pe, ook in doom3 haal je daar meer dan genoeg frames mee
U vraagt, wij draaien Misschien nu een 6600 GT kopen voor circa €230,- en over een tijdje een tweede erbij kopen en dan in SLI mode laten draaien? Ik weet alleen niet of je een AGP kaart wilt hebben of een PCI-E? SLI is enkel mogelijk met PCI-E kaarten helaas.
Klik voor HL2 benchmarks Op het eerste gezicht lijkt de 6800 Ultra wéér de beste kaart te zijn, maar wanneer we kijken naar 1600 x 1200 met AA en AF op vol zien we toch dat de X800-XT PE een stuk sneller is:
Nou aan de bench's is wel te zien dat HL2 wordt gesponsoord door ATi. Waar de 6800 GT stuk beter scoorde in doom3 dan een X800 PRO, hier scoort een X800 PRO weer veel beter. Naja.. is wel te begrijpen.
Dat heeft niet alles met sponsoring te maken. nVidia is altijd al aanzienlijk sneller geweest in OpenGL games. Dat is hoofdzakelijk te danken aan hun positie en know how binnen de OpenGL workstation markt. Ati is daarintegen weer wat sterker in Direct3D games. Beiden zijn hard aan het werk om hun achterstand weg te werken in de drivers. Als ze geen achterstand zouden hebben, zou er niet veel verschil zitten tussen die kaarten.
dit heb ik net gevonden op internet.... Todd Hollenshead heeft de systeemeisen van Doom 3 vrijgegeven en deze zijn te vinden op de site van de Houston Chronicle. Deze klassieke first person shooter heeft ongeveer een week geleden de gold status bereikt, wat betekent dat het spel na vier jaar ontwikkeling volledig klaar is om gedrukt en verzonden te worden naar de wachtende fans. Hollenshead bevestigde dat voor het spel een Intel Pentium 4 of een AMD Athlon 1500 nodig is die op tenminste 1,5GHz moet presteren. Deze moet vergezeld worden door 384MB geheugen en 2GB ruimte op de harde schijf. Voor de mooie beelden die het spel biedt is een nVidia GeForce 3 of een Ati Radeon 8500 nodig, maar beter is het om een kaart met hogere specificaties te nemen. In het Doom 3-draadje op GoT vinden we een link naar het forum van PlanetDoom, waarop we een lijst terugvinden met mogelijke specificaties en hoe goed het spel op die configuraties naar verwachting zal presteren. Een machine met een processor van 1GHz tot 2GHz, een GeForce 3 of vergelijkbare grafische kaart en 256MB tot 512MB geheugen is volgens dit forum een gemiddeld systeem met gemiddelde maar niet geweldige prestaties. Een CPU van 2GHz tot 3GHz, een GeForce 4 of vergelijkbare kaart en 512MB RAM wordt in staat geacht tot goede spelprestaties; vanaf meer dan 3GHz CPU, een GeForceFX 5800 of vergelijkbaar en meer dan 512MB geheugen wordt er gesproken van een geweldig systeem dat uitstekende framerates en spelprestaties zal neerzetten. nu met jullie info en deze info kan ik met kerst een mooie pc samenstellen,ik zal als ik ongeveer weet wat ik wil,hier in deze tread effe de specificaties van mijn pc neerzetten
Ach, ik heb altijd Ati kaarten gehad, dus misschien is het leuk om dat gekke SLI eens te proberen Zolang mijn FPS maar lekker hoog is
Hier: -------------------------------------------------------------------------- ---(Kyle Van Kleef's Doom 3 Performance Tweaks)---> Emailtealthy_stupor@hotmail.com Alias:---(0-o)---> v1.1 You will love me after this session of tweaking. We will begin by decompressing your pak files. Go to doom 3/base and decompress all the pk4 files using winrar then recompress them just select fastest compression for a performance boost Then you will need to open doomconfig in your doom 3/base dir This is the fun part!!! Copy and paste baby!!! This will make it pretty and fast!!! seta r_shadows "0" seta r_skipBump "0" seta r_skipSpecular "0" seta r_multiSamples "0" seta image_downSizeLimit "256" seta image_ignoreHighQuality "1" seta image_downSizeBumpLimit "256" seta image_downSizeSpecularLimit "64" seta image_downSizeBump "0" seta image_downSizeSpecular "0" seta image_useCache "1" seta image_cacheMegs "256" seta image_cacheMinK "20480" seta image_usePrecompressedTextures "1" seta image_useNormalCompression "0" seta image_useAllFormats "1" seta image_useCompression "0" seta image_roundDown "1" seta image_forceDownSize "0" seta image_downSize "0" seta image_lodbias "0" seta image_anisotropy "1" seta com_showFPS "1" seta com_purgeAll "0" seta com_machineSpec "1" seta g_decals "1" seta g_projectileLights "1" seta g_doubleVision "1" seta g_muzzleFlash "1" -------------------------------------------------------------------------- After that you need to get the newest drivers you possibly can! For Nvidia cards go to http://downloads.guru3d.com/download.php?det=847 For Ati cards go to http://downloads.guru3d.com/download.php?det=849 (Sorry, I'm not a big fan of radeon don't have any tweaks for you) ---0(0-o)0---> To optimize your Nvidia card get this file and install it also: http://downloads.guru3d.com/download.php?det=815 Now you can get into a lot more settings in the Nvidia menu Right-click on the desktop and click Nvidia display then click your monitor Performance and Quality settings:High performance,off and off Direct3d performance tweaks: mipmap detail level should be on best performance with your video ram equal to what you have. Fog table emulation on. Additional D3d settings: render ahead 2 frames for load on graphics card render ahead 3 for a little more cpu load. OpenGL settings: Enable texture clamp, Vertical sync off You can now overclock your card with Coolbits 2.0 Look up tweaks on your card and OC if you want but I'm going to tell you that doom 3 is one hell of a load and your card might fry so do this at your own risk!!! Tips: Overclock slowly in 3-5 Mhz increments. If you see white dots or weird tears on your screen immediately turn off your computer and at startup hold ctrl then change your settings lower like say you ran 350 Mhz on your core and you get the tears drop it 10-15 Mhz. and gradually bring it up and test it with a benchmark like 3dmark2001. Make sure it's stable because if you bring it to high it miscalculates and you get weird errors. Just be as cautious because a graphics card is expensive!!! --------------------------------------------------------------------------