Taïda , laten blijven of eruit sturen...?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door No_Name, 27 apr 2006.

1. No_Name

No_Name -

Leuk Bevonden:
    0
    Taïda vertrekt uit Nederland
    De 18-jarige Kosovaarse scholiere Taïda Pasic zal aan het eind van deze week Nederland verlaten. Ondanks veel gerechtelijke procedures, ludieke acties van mede-scholieren en aandacht van de media is het Taïda toch niet gelukt om uitstel voor uitzetting te krijgen om zo haar vwo examen in Nederland te kunnen afleggen.

Begin dit jaar kwam Taïda in het nieuws toen zij door medewerkers van de Integratie en Naturalisatie Dienst (IND) en Justitie uit haar klas van de Driemark in Winterwijk werd gehaald en werd overgrebracht naar de gevangenis. De IND had besloten dat Taïda onrechtmatig in Nederland was en vond dat zij per direct terug moest naar Kosovo. Klasgenoten van Taïda die het niet eens waren met dit harde besluit begonnen met ludieke acties om aandacht te vragen voor Taïda's situatie. Ze kregen inderdaad veel media aandacht en zelfs minister Verdonk van Integratie ging zich ermee bemoeien. Zij werd in de afgelopen maanden de grootste voorstander van Taïda's uitzetting.

Het was Taïda en haar klasgenoten echter niet te doen om een verblijfsvergunning voor haar, maar om enkele maanden uitstel van uitzetting. Op die manier zou zij in mei haar vwo examen kunnen halen en makkelijk op universiteiten overal in Europa terecht kunnen om Rechten te studeren.
    Minister Verdonk weigerde dit echter toe te staan en een hoop gedoe voor de rechtbank en in de media was het gevolg. In de tussentijd lukte het Taïda wel gewoon om door te gaan met haar studie en goede resultaten voor haar schoolonderzoek te behalen.

Nu, zo’n drie weken voor het begin van het officiele examen zal Taïda toch echt het land uitmoeten. Aanstaande vrijdag zal ze vrijwillig het land verlaten om naar Kosovo terug te keren. Van daar uit zal zij direct naar Sarajevo (Bosnië) vertrekken waar haar ouders zich bevinden, omdat Kosovo te gevaarlijk is voor het gezin Pasic. In Sarajevo kan Taïda tegelijkertijd met de scholieren in Nederland het vwo-examen afleggen. Door alle stress, de reis en de geheel nieuwe leefsituatie is het echter nog maar de vraag of Taïda zich goed genoeg kan voorbereiden.

2. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Het land uit met haar.
    Waarschuwingen genoeg gehad, nu maar eens tot actie overgaan.

Ze mag in het buitenland haar examen doen, al duurt het dan wel iets langer.
    Maar nee, dat is niet goed genoeg.

Nee, mijn medeleven heeft ze niet.

3. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    The ends justifies the means. Ook al heeft ze gelogen, ze deed het met een goede bedoeling. Tevens worden er kinderen uit het land gezet die geen eens de taal spreken waar ze vandaan komen, en soms zelf terug gaan en worden dood gemaakt, ik zie dat er daar liever meer aandacht wordt aan besteed.

4. Lord<>Snowboard

Lord<>Snowboard ~XBW Member~

Leuk Bevonden:
    4
    Iedereen gelijk voor de wet.

5. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wegwezen!

ze wist dat het niet mocht, plus haar ouders hadden een zeeeeeer mooi bedrag gekregen om opnieuw te beginnen (wat al helemaal nergens op slaat) dus niet lopen miepen...

p.s. hoeveel "kinderen" worden er niet weggestuurd terwijl ze ook met een opleiding bezig zijn! maar omdat die niet zo bijdehand zijn en op het vwo zitten hoor je daar niks over.

6. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    mee eens!

7. Kombat

Kombat Nico Swinkels

Leuk Bevonden:
    0
    Ze probeert door listen en bedrog toch nog een tijd te kunnen blijven; als je dat risico neemt moet je ook de gevolgen van die methode accepteren.
    Zonder medeleven het land uit zeg ik

8. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    goh wat zijn we allemaal eensgezind vandaag! :)

9. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Pre-cies. Op het moment dat ze uit haar klas werd gehaald, had ze al direct het land uitgezet moeten worden.
    Ze wist precies wat ze deed en riskeerde door hier te blijven.

10. haantje

haantje Valentino Rossi!!#46

Leuk Bevonden:
    1
    Weg................. ze probeert de boel te belazeren regel = regel

11. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Juh, En er zijn andere mensen (als we ook ff naar Kalou kijken, die hoeft ook geen NL'er te worden van mij) die het veel erger nodig hebben. Mensen die hier komen wegens politieke redenen,oorlogen etc.

12. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    *Ziet perfecte smiley

*_0/

Andere gaan ook het land uit en als zij net VWO doet, tsja, dat maakt het er heus niet anders van. En als ze al een leuke bedrag had gekregen om in haar eigenland verder testuderen....

13. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Neeee joh jullie zien het allemaal verkeerd.. Ze moet blijven! Dit kun je iemand toch niet aandoen? Ik vind het echt niet te geloven dat jullie zo reageren. Hebben jullie dan geen gevoel? Raar hoor..

Oh nee toch niet.. :) Enkeltje de grens over.. Ciao!

14. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    Nou ja zeg, Hier hebben we ook geen discussie aan...
    maar idd regels zijn regels.

15. mars15

mars15 Guest

ze mag bij mij onderduiken :)

16. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Nja Taida heeft Nederland gewoon misbruikt,verkracht!
    Zielige verhalen, leerlingen die buiten bivakeren voor het "goede doel". Blijkt mevrouw Taida de zaak belazerd te hebben. Die heeft d'r credits wel verbruikt.

Game over, highscore = 0.

Nee, we moeten echt strenger worden met dit soort zaken. Mensen die het echt, echt hard nodig hebben moeten we uiteraard in Nederland een level laten opbouwen.

Laatst bewerkt: 27 apr 2006
  17. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als ze die maar wel zelf betaald! dan kan ze makkelijk met die 20.000 euro! _0/

p.s. ik denk dat ik ook maar ergens anders opnieuw ga beginnen, krijg ik nu ook 20.000 euro?

18. BLACKHAWK EM

BLACKHAWK EM Target Theory

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk het is heel lullig voor dat meisje dat ze haar studie net niet mag afmaken. Maar regels zijn regels, en ik ben het volledig met Verdonk eens dat ze weg moet. Ook is het zo dat Taida het gewoon smerig met de pers gespeeld heeft en daar niet eerlijk geweest is. Hierdoor vind ik al die ophef over het gebeuren beetje misplaatst, want over velen andere mensen hoor je niets. Ook de mensen die het nu zielig vinden klagen wel dat het zo vol is hier in NL.

19. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Precies, ze heeft ook nog eens gelogen en had niet geldige papieren.
    Dus weg ermee.
    Bedriegster.

20. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Huh 20.000 euro? hoezo?

Deel Deze Pagina