1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Tablets

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Taab, 15 jan 2011.

1. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Ik heb zelf een Asus EEE pad, de eerste generatie Asus pads zeg maar.
    Deze heeft een optioneel toetsenbord, waar je 2 usb aansluitingen op hebt, en met een muis dus eigenlijk een 'laptop' van zou kunnen maken.
    Ook is het mogelijk om zowel op de tablet zelf en op het toetsenbord extra geheugen dmv sd kaartjes toe te voegen.
    Ook heeft de Asus een erg fijne E-book reader al moet ik eerlijk zeggen dat ik deze functie bijna niet gebruik, wel stond er de versie van winnie the pooth op, en zo doende weet ik dat hij wel erg fijn leest.

De office versie op de asus (word, exel, powerpoint ) werkt ook goed, je kunt makkelijk kiezen tussen bewerken en alleen lezen, de bestandtype zijn goed competitable met word dus dat moet eigenlijk geen problemen opleveren.

Ben zelf bezig met heb proberen te rooten van mijn tablet, maar ik denk niet dat daar jou intresses liggen, maar dat is niet waar mijn kennis zit, dus dat zul je andere moeten vragen.

De front-face camera is gewoon een leuk speeltje voor als je gaat skypen of om foto's te maken met gekke bekken oid.

2. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    De meerwaarde van de frontface zie ik ook wel, maar die rear-face...

Nexus 7 zou perfect zijn als het voldoet aan bovenstaande (magazines en notities). Denk dat ik eventueel wat eBooks wel kan fixen als het niet ondersteunt wordt.

Ik wacht het rustig af.

3. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Heb je ooit iemand een foto/filmpje zien maken met een tablet, geniaal lomp :lol:

4. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Laatst in Amsterdam nog op de Dam. Stond die daar met z'n tablet. 8)

5. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Ik wil graag een tablet kopen. Wil hem vooral gebruiken voor school (toetsenbord alles) voor notitie's en dergelijke. Nu moet hij natuurlijk wel iets meer kunnen dan dat ;)

Vond zelf de Galaxy Tab 2 10.1 erg mooi, voor 325 euro: http://tweakers.net/pricewatch/309996/samsung-galaxy-tab-2-101-wifi-16gb-zwart.html#tab:info

Maar ik vind de Asus Transformer ook heel vet: http://tweakers.net/pricewatch/274750/asus-transformer-pad-16gb-brons.html#tab:info

Wat is het verschil tussen deze twee? Zie bij de Asus nergens wat over WiFi staan, al ga ik vanuit dat dit er sowieso op zit.

Nog andere suggesties misschien? :)

Edit: En de Galaxy tab loopt trouwens op Android 4.0, de Asus op Android 3.1. Dat vind ik wel zonde.

Laatst bewerkt: 6 aug 2012
  6. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Qua hardware is het verschil niet heel erg groot, de Galaxy Tab heeft een net iets betere processor, is een stuk nieuwer maar hij zal waarschijnlijk ongeveer net zo snel zijn als de Transformer omdat de Transformer op stock (dus zonder een eigen skin van Asus) draait. De Transformer heeft trouwens al lang een update naar Android 4.0.

Ik zou zelf iets meer uitgeven en voor een een Asus Transformer Pad 300t gaan (de opvolger van de Transformer), die is op alle punten een stuk beter en je betaald er niet eens heel veel meer voor.

Oh en trouwens, elke tablet heeft tegenwoordig Wifi want hoe wil je anders op het internet komen?

7. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Klein probleempje: de dock is duur. Wel heel duur, of niet?

8. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Zit ook een extra batterij in de dock waardoor de batterijduur word verlengd naar maximaal 15 uur, dus de prijs valt wel mee.
    Anders kun je altijd een tweedehands erbij kopen of wachten tot ze nieuw goedkoper zijn.

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    op vakantie heb ik Aziaten die dingen regelmatig als fototoestel zien gebruiken. Ziet er niet uit :+

10. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    http://tweakers.net/reviews/2669/samsung-galaxy-tab-2-101.html

Zie deze review, ook bij Tweakers raden ze aan om voor de TF300 te gaan ipv de Gtab 2.

11. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Dat snap ik, maar het verschilt wel zo'n 100 euro. Ik wil hem voornamelijk voor school gaan gebruiken, vandaar dat ik niet heel veel om de processor geef.

12. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Het gaat niet om de processor, het gaat om de gebruikservaring.

13. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Het is nu vakantie in China en heb in de verboden stad en op de grote muur al regelmatig dit soort taferelen mogen aanschouwen. Moeilijk om de verleiding te weerstaan en ze een facepalm dwars door het tablet te geven, kanonnen.

14. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Nu iets van 30 pogingen ondernomen om flash (volledig werkend) op mijn ipad te krijgen maar niets lukt, is het nu echt niet mogelijk? Want zelfs de "betaalde" aps werken niet.

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
  16. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Aan de apps heb je helemaal niet omdat deze proberen om Flash om te zetten naar html5.

17. Legacy

Legacy Dodelijk

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand ervaring met de Galaxy Tab2 7inch? Hoe ligt die in de hand etc.

18. Shock10

Shock10 Pro!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de meeste 7" tablets regelmatig gebruikt maar mijn voorkeur gaat volledig naar de Google Nexus 7. Deze is veel sneller, meer opslagcapaciteit en heeft een hogere resolutie. Verder vind ik hem persoonlijk ook fijner in de hand liggen maar dit kan voor iedereen anders zijn.

19. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb zelf de Samsung Tab 7" P1000 gehad maar deze lag niet lekker in hand of op tafel.
    De achterkant was uitgevoerd in een spiegelgladde witte pianolak.

20. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    En je krijgt ook nog eens als eerste de nieuwste Android versie, de Galaxy Tabs lopen allemaal nog op verouderde software waar ook nog eens Touchwiz wat ze imo nog slechter en trager maakt.

Deel Deze Pagina