1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Take-Two Interactive en Rockstar Games zijn aangeklaagd

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Bitchslap, 23 okt 2003.

1. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Ja, ik ben het overigens op bepaalde punten het zeker met je eens, maar ik begin nu echt in herhaling te vallen want ik weet echt bijna niets van deze zaak. Al mijn opmerkingen waren in het algemeen bedoelt.

Waarom ze al die andere 'factoren' niet aanklagen zou ik ook niet weten, het zou soieso zinloos zijn om bijv. een wapenfabrikant aan te klagen. Dat win je niet in de VS, de mensen zijn daar erg op hun vrijheid gesteld en vinden dat wapenbezit bij het onafhankelijk zijn de maken heeft. Ze pakken gewoon de bedrijven die de grootste boosdoeners zijn volgens hen.

We weten trouwens ook niet waarom er word geconcludeert dat GTA een belangrijke factor was. Misschien waren die jongens er echt aan verslaafd, want als je af en toe een potje speelt kom je natuurlijk niet bij zo'n conclusie.

Ik ben het ook niet helemaal eens met wat deze mensen doen en wat ze proberen te bereiken, maar ik kan het in andere zaken zeker begrijpen waarom ze een developer aan zouden willen klagen. En ik blijf erbij dat geweldadige games zeker een invloed op het character of gedrag van een persoon kan hebben, en ik ben het eens dat de persoon die een moord pleegd zeker niet een normaal persoon was. Maar dat hoeft dan meteen te betekenen dat het betreffende spel er helemaal niets mee te maken heeft.

2. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Zoals ik al aangaf in mijn reply ben ik het met je eens dat geweldadige games, maar ook film, tv programma's e.d. een bepaalde invloed uitoefenen op mensen. Zelf geloof ik dus dat het de labiele personen zijn die er geweldadig van kunnen raken in combinatie met andere zaken (verwaarlozing, mishandeling e.d.), terwijl de rest alleen maar raakt afgestompt van geweld. Hierbij hoef ik alleen maar naar mezelf te kijken. Dit hoeft geen probleem te zijn natuurlijk. Het is alleen wel weer de kleine groep die het voor de grote groep verpest die wel gewoon kunnen omgaan met dit soort entertainment. Maar je hebt gelijk dat de discussie nu in herhaling raakt dus laat ik het hier verder maar bij.

3. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Dan ronden we het even af. :) We zijn het eigenlijk ruim genomen wel ongeveer met elkaar eens. Het duurde eventjes.

4. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik vind dat je niet simpel de schuld moet geven aan games of films. Het is de schuld van de dader zelf, hij is gewoon gek genoeg om zoiets te doen. Een normaal mens doet zoiets niet, ook niet als ze alleen maar actiefilms kijken en/of geweldadige games spelen.

edit:
    eigenlijk net als Gothicrulez alleen dan net ff wat korter.:9

Laatst bewerkt: 25 okt 2003
  5. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    In Amerika doen ze alles voor geld. Dus met dit kunnen ze flink toehappen.

Daarnaast veranderen ze maar de wet. Je kan daar in zo'n grote supermarkt naast de waspoeder bijv. wat geweren kopen als je wilt. Een pistool of shotgun maakt niet uit.

De ouders zijn vaak de schuld. Waarom gaan ze trouwens niet het Amerikaans Leger aanklagen omdat ze oorlog hebben gemaakt in Irak onlangs? Dat zien de kinderen toch ook...? :confused: :{

Deel Deze Pagina