[XOne] Tales of Vesperia [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Goiz, 4 nov 2009.

  1. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.476
    Leuk Bevonden:
    901
    Yep Lost Oddyssey! Inderdaad weinig overeenkomsten, maar beide fantastische jrpg's in hun eigen vorm! Omdat ik meer van de combat hou in Lost Oddyssey en het verhaal en de "dreams" natuurlijk enorm indrukwekkend waren staat LO met stip op 1!
     
  2. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
    Enige wat ik goed vond aan Lost Odyssey was het verhaal, verder was het een old school, dertien in een dozijn JRPG.
     
  3. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Lost Odyssey was erg leuk, met name omdat het juist terugging naar de roots van de JRPGs. Tegenwoordig wil iedereen uniek zijn in zijn RPG, waardoor zo'n RPG als Lost Odyssey juist weer welkom is. Het enige waar ik me aan stoorde was de framerate problemen in de gevechten. Hierdoor was het lastig om een perfect te halen met de ring system. Persoonlijk vind ik ToV iets beter, maar LO staat zeker op de 2e plek, samen met Eternal Sonata. :)
     
  4. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.476
    Leuk Bevonden:
    901
    En juist die old school, dertien in dozijn rpg´s zijn er haast niet meer zoals Vicill al zegt :)

    Waren er maar zoveel! Kan niet wachten tot er weer één komt!
     
  5. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Precies!
    En LO staat bij mij ook vlak achter Vesperia op 2.


    En inderdaad, die echte 'klassieke' JRPGs zijn zeldzaam.....
    Nu heb je RPGs die hip willen zijn en zoveel veranderen dat het bijna geen RPG meer te noemen is (looking at you FF13:mad:).

    Daarom ben ik ook zo blij dat Ni No Kuni op de PS3 is, eindelijk weer eens een lekkere klassieke JRPG.\o/
     
  6. DennisM

    DennisM Active Member

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    40
    Lost Odyssey sprak mij veel meer aan dan Tales of Vesperia. Ik vind het turn based vechtsysteem gewoon leuker. Bovendien vond ik de verhalen uit 'the thousand years of dreams' geweldig geschreven.
     
  7. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
    Gevechten zijn allemaal realtime, niet bepaald klassiek.
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.598
    Leuk Bevonden:
    8.701
    Buiten de gevechten om is het toch behoorlijk klassiek. :)
     
  9. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
    Die tekstbalken bedoel je? :9
     
  10. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Dus omdat het realtime is is het geen klassieke JRPG?

    IMO draait het om meer dan het vechtsysteem om die stempel te krijgen.

    Het gaat om de wereld en hoe die gepresenteerd wordt, hoe de interactie ermee is etc etc.

    Turnbased of realtime maakt dan niet uit; als het maar goed werkt.
     
  11. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
    Ni no Kuni heeft een old school gevoel maar als je nadenkt wat nou echt ouderwets is dan valt het mee/tegen.
    Ik vind het meer een RPG van de vorige generatie, ik zou deze game zo plaatsen naast andere titels van Level 5 die uitkwamen op de PS2, Dragon Quest VIII, Dark Chronicles en Roque Galaxy.
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2013
  12. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Bij mij gaat het juist om dat gevoel.:thumbs:

    Maar goed dit wordt een beetje offtopic volgens mij....:9
     
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Gevechten in Ni No Kuni zijn gewoon turn based hoor. Losse gevechtsrondes worden niet visueel weergegeven, maar alle skills en acties hebben een vast timer. De combat mechanics zijn turn based, gegoten in een real time sausje. Het lijkt in dat opzicht erg op de nieuwste final fantasy games, waar je door de vlotheid en snelheid ook niet hebt gevoel het turn based combat te spelen.

    Vesperia en LO zijn allebei top JRPGs. LO vind ik nog steeds iets beter, puur door het verhaal en de emotie reactie die het bij de speler oproept. Althans, dat deed het bij mij. Dat is IMO het hoogste doel dat een (J)RPG kan nastreven: de speler verbonden laten voelen met het (nood)lot van de karakters. Bij Vesperia vond ik de cast ook prima (vooral de hoofdpersoon), maar die game vond ik juist weer zo leuk om zijn vlotte mechanics.
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2013
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    het is niet turn based maar hoe noem je dat ook alweer,. ATB?

    a la Grandia?

    hoe dan ook , het is fantastisch en iedereen bij Square-Enix moet het spelen en zn ogen uit zn kop schamen
     
  15. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond Final Fantasy XIII-2 zeker weer stap in de goede richting en tot nu toe vind ik Ni no Kuni niet beter.
     
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Het was een stap in de goede richting, maar wat mij betreft nog steeds niet op het niveau van de oude FFs. Je *hoeft* Ni No Kuni niet leuk te vinden hoor. Het is niet zo dat we je dan voor gek verklaren. :+
     
  17. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Heb ff een paar filmpjes van Ni No Kuni zitten kijken en ik ben ook nog niet overtuigd. Vind het in de 1e plaats al jammer dat de main char weer een of ander suf kind is.. Gameplay ziet er wel strak uit, meeste characters niet.
    Misschien dat ik em nog wel een keer ga halen, maar voorlopig niet.

    Vesperia zat net op het randje qua characters voor mij. Yuri was tof, maar Karol ofzo hadden ze er van mij lekker uit mogen laten. Snotjong :cool:

    //edit;

    [​IMG]

    Als het zó kiddy oogt, is het voor mij best een drempel. Ook al is de game verder nog zo goed ;)
     
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Doodzonde om dat een drempel te laten zijn.
     
  19. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Gisteren demo gedownload, maar ik snap er geen fuck van (Combat etc) ? Ligt dit aan mij, want het wordt ook niet duidelijk uitgelegd in de demo? Als ik het spel koop, wordt het dan wel duidelijker uitgelegd? :)
     
  20. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Maybe..

    [yt]gC10Orj2NCE[/yt]
    Vanaf 1:50. Lijkt net of ik naar Pokemon zit te kijken ofzo. 8)
     

Deel Deze Pagina