1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Tales of Vesperia

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 27 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    iedereen vraagt altijd bij een RPG naar sidequests en naar spelduur.

Is dit echt belangrijk? Er vanuit gaande dat een RPG rond de 40 uur gemiddeld duurt.

Die 10-20 extra uur is voor mij geen reden om hem wel of niet te kopen.
    Dat is het verhaal, de characters en de combat.

En is het belangrijk of een spel veel sidequests heeft?

Stel je hebt een spel dat 40 uur gameplay biedt en 10 uur sidequests
    Een ander spel heeft geen sidequests maar 60 uur gameplay.

Dan hoor je mensen zeggen: Ik koop spel A, want als je B uitspeelt is er niks meer te doen na het verhaal.

Dan denk ik tja, als je die sidequests uitspeel is er ook niets meer te doen.

Ik heb zelf liever meer verhaal dan sidequests. Hoofdverhaal lijn heeft meestal toch betere dialoog, meer cutscenes. Sidequests komt vaak neer op veel grinden en items zoeken om iets te craften

2. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    En hoezo een Vesperia dan wel, waarbij je 10 uur moet spelen voordat het verhaal een beetje op gang. Eternal Sonata sprak me juist direct aan en heeft een mooie speelduur van ongeveer 20 uur. Ik houd er juist niet van als een spel een speelduur heeft van 40+ uur. De meeste mensen spelen het spel dan toch nooit uit

3. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @Zifnap: Helemaal mee eens. Ik ben zelf ook meer een man van de langere verhaallijnen dan kortere main story en meer sidequests. Sidequests zijn meestal extreem saai over het algemeen.

4. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Nou, mijn karakters hebben al behoorlijk veel meegemaakt in Vesperia en ik zit "pas" op 9,5 uur speelduur.

5. Lukky NL

Lukky NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor de laatste keer Syke:

:)

6. Lequero

Lequero Let It Rain

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, die moet ik ook nog steeds een keer spelen. :D
    Helaas liggen Digital devil saga 1 en 2 & nocturne ook nog stof te happen, dus denk dat het nog wel even gaat duren voor ik er aan toe kom... :'-(

Zijn die persona games trouwens ook zo rete-moeilijk?

Laatst bewerkt: 28 jun 2009
  7. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Zover ik het zie, lijkt de sfeer van ToV en ES op elkaar.
    Maar, de characters van ES trekken mij niet. En iedereen heeft zijn eigen smaak. Ik ben nou éénmaal een persoon die liever iets speelt wat langer is.

En tjah, Transformers en Terminator Salvation hebben ook hetzelfde sfeertje.
    Maar de characters, verhaal etc. maken het anders. Als je de één niet leuk vind, hoef je de andere ook niet leuk vinden. En dat geld bij mij dus voor ToV en ES.

Spoiler bevat 2 filmpjes wat spoilers kan bevatten, dus......openen op eigen risico Oo.
    Holy crap. Ik weet het nu zeker. Ik ga eerst ToV kopen. De reden waarom: en

8. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Powerlines; het is heel simpel!
    je wilde ze eigenlijk beide kopen, maar dat lijkt ook mij niet erg slim als het je eerste RPG is. Koop Tales eerst. Daar krijg je geen spijt van.
    Alle pluspunten tegenover SO is hierboven al vermeld (eerder het verhaal ingetrokken worden, humor, interessantere karakters etc etc).

Als je deze uit hebt, koop je Star Ocean.

Voor een beginner denk ik gewoon dat je met deze game een beter beeld krijgt van een (J)RPG dan SO.

Ik heb beide games, en ik vind ze allebei goed, maar Tales beter.
    SO vorige week gekocht, Tales afgelopen vrijdag.

SO flink gespeelt, maar sinds ik Tales heb, ligt SO even on hold, en die ga ik pas weer spelen als ik Tales uit heb.

9. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Thanks Cable.
    Ik ben ook van plan eerst ToV te kopen, lekker rustig spelen en dan SO.
    Beide games trekken me aan, maar het heeft geen nut 2 grote, goede games tegelijk te kopen zoals Zifnap al eerder heeft gezegd. Vooral na die filmpjes die ik net had gepost wil ik ToV halen. Ik vond de battles er zo duf uitzien met één kleine simpele aanval, totdat ik zag wat je echt kon doen met die artes. Ik hoop hem volgende week of over 2 weken te halen. Als het goed is krijg ik dan mijn 1e loon van mijn bijbaantje bij de Plus!

Bedankt iedereen die mij heeft geholpen. Ik waardeer het echt.

10. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke. Ik heb nu voor zo'n 31.000 Gald aan van die items met als icoontje een hoorntje (of wat het ook is), items zoals Shell, Insect Wing, Wolf Fang, noem het maar op. Allemaal verkopen ze voor 100G per piece, ik heb totaal 314 items. Zal ik deze verpatsen (en m'n fortuin meer dan verdubbelen, zit nu op 22.700 G) of zal ik deze houden? Komen ze verder in het spel nog van pas? Waarvoor worden ze verder gebruikt, of is het alleen vendor troep?

11. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Om te synthesizen, niet verkopen dus! Ook wapens niet, want vaak kun je oudere wapens synthesizen naar betere versies met nieuwe skills. De enige spullen die ik zou verkopen zijn harnassen, die nergens meer voor worden gebruikt zodra je een betere vindt.

Gald vind je sowieso genoeg, dus daar hoef je het niet voor te doen.

12. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    En weer een stuk verder :). Level 29 na 15:30 uur :). Ben wel een groot stuk verder. Maar ik heb nog niet het gevoel dat ik op de helft zit.

13. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Mijn characters zijn nu level 25, na bijna 12 uur te hebben gespeeld.

Die arts zien er trouwens steeds mooier uit zeg. Welke combinaties gebruiken jullie eigenlijk voor Yuri? Op dit moment maak ik combo's van Azure Edge en Dragon Swarm. Dat werkt lekker. :)

14. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heh. Ik dacht al dat het voor synthesizen was. En ik las inderdaad al dat je Weapons niet moest verkopen want die kan je upgraden.

Ben nu in Keiv Moc.

15. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Ik gebruik voor Yuri 4 artes, willekeurig, ligt aan de vijand.

Azure Wolf Strike
    Dragon Swarm
    Crushing Eagle
    Destruction Field

16. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Maar je linkt ze niet aan elkaar?

Ik heb zojuist Shining Fang geleerd en die laat ik dan weer overgaan in een Dragon Swarm.

Gewone slagen -> base arte -> magick arte.

EDIT: Ik weet niet hoe het gebeurd is, maar Estelle heeft een skill "Share exp" voor de helft geleerd, zonder dat ze daarvoor een wapen heeft vastgehouden. Behoorlijk vaag, is dat bij jullie ook gebeurd?

17. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe weet je welke arte Magic of Base is? Is dat met zo'n vierkantje eromheen oid?

18. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ja, het staat ook in de omschrijving erbij (achter de naam van de arte dacht ik). In het battle book staat het ook nog een keer uitgelegd.

19. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Ik zit nog in het begin
    (heb net die boom gered),
    maar hoe spelen jullie eigenlijk?

Ik heb op het moment alleen Yuri op manual control staan, de rest op automatic....Maar hoe spelen jullie? En met welk karakter?

20. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb Yuri op Semi-Auto (dan rent hij nog wel zelf naar de vijanden toe en heb je wat minder gekut met dat je mist terwijl het niet hoeft omdat je niet dicht genoeg bij de vijand staat etc), de rest op Automatic, tenzij er vrienden meespelen. Die spelen dan ook op Semi-Auto.

Ik speel met Yuri. Ik snap verder niet echt wat je bedoelt met hoe we spelen. Gewoon het veld in rennen als een gek en aarsch schoppen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina