1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Tales of Vesperia

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 27 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Tuurlijk, ik zeg niet dat ik het niet al 100% aanzie, ik zeg alleen dat iedereen een andere mening kan hebben. Dat doet niks af aan beide spellen.

Want ook ik heb redelijk veel ervaring met RPG's (voor JRPG's) en vond Rogue Galaxy tot nu toe verreweg de beste. Star Ocean 4 lijkt heel erg op RG en daarom neig ik tot nu toe meer naar SO.

Daarbij komt ook dat mijn eerdere ervaring met een Tales of game (op de ps2) niet super was, en ik daarom ook niet zo enthousiast ben.

2. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Ik heb heel veel JRPG's gespeeld. Al sinds de NES (Phantasy Star, Final Final Fantasy?). Ik vind Star Ocean zeker niet slecht, alleen het verschil met Tales of Vesperia vind ik toch wel de boeiende cast & het verhaal. Wat ik in Star Ocean echt mis, voor zover ik heb hem gespeeld.

Het belangrijkste in een RPG vind ik nog steeds het verhaal. En daar hoort de cast in, de sfeer, noem het maar op. Het boeit me niet zoveel of het turn based is of niet. Soms wil ik ook niet anders.

Ik heb vele titels gespeeld van de Tales of saga (Phantasia, Eternia, Symphonia, of the World). En Vesperia is veruit 1 van de beste, samen met Symphonia, zonder twijfel.

Ik vind Tales of Vesperia ook heel traditioneel qua JRPG in een modern jasje. Het verhaal is opzich voorspelbaar in grote lijnen. Je begint klein in een stad, maar verder in de game groei je uit als de held die het slechte moet verslaan. Maar dat is in een heleboel JRPG's zo, alleen net allemaal anders neergezet.

Ik ben een groot fan van JRPG's & dit is de eerste op de 360 die mij daadwerkelijk boeit. En ik heb alle JRPG's. Enchanted Arms vond ik het verhaal erg voorspelbaar. Lost Odyssey vond ik het verhaal prachtig, maar de game verveelde gewoon op den duur. Het verhaal mag dan wel goed zijn, maar hij hield me niet vast. Hetzelfde geld voor Eternal Sonata (Al heb ik die niet echt een kans gegeven). De overige JRPG's (Blue Dragon, Infinite Undiscovery, The Last Remnant, Star Ocean) moet ik eigenlijk nog goed spelen.

Wat mij hier trouwens wel opvalt, is dat hier hele andere verwachtingen zijn dan een JRPG eigenlijk te bieden heeft. Veel sidequests? Customizen? Uiterlijk aanpassen? Level systeem?.

Het komt in alle JRPG's altijd maar voor een klein gedeelte naar voren. Als je het echt belangrijk vindt, zou ik een MMORPG pakken als World of Warcraft of Guild Wars. (Stiekem vind ik GW beter dan WoW :p)

3. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik moet zeggen dat mij dat ook een paar keer aan Vesperia is opgevallen. Het doet me echt aan de klassieke JRPGs denken... net alsof ik weer een SNES game aan het spelen ben. Maar dan geperfectioneerd.

4. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik had hetzelfde. De game had echt heel vet kunnen zijn als er een paar dingen beter waren.
    Die fixed camera vond ik klote, ik heb liever een vrije camera om de gebieden vanuit elke hoek te doorzoeken. Ook waren de battles tergend lang en niet bepaald lastig. Menig FF brengt meer uitdaging dan LO.
    De game had over het algemeen ook een heeeeeel laag tempo, wat ook niet bepaald een pluspunt was.

Laatst bewerkt: 30 jun 2009
  5. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    leuk nog een JRPG liefhebber te zien.

heb zelf PS1 en FF1 niet gespeeld, wel andere games zoals breath of fire 2, Lufia: rise of the sinistrals, Terranigma etc.

Heb je toevallig ook Tales od Destiny (met die pratende zwaarden) gespeeld?

Iedereen kent de Tales games , maar niemand kent Tales of Destiny.

En vind het zelf ook raar wat voor verwachtingen mensen van een JRPG hebben.

Bij een goede RPG springen de hoofdpersonages en schurken eruit.

Mede door hun outfit. Door alle armor pieces te laten zien op het character worden characters zo algemeen en niet uniek meer.

Ook snap ik reviewers vaak niet:

Ze zeggen vaak: deze rpg is weinig vernieuwend, maar traditioneel.

Met traditioneel bedoelen ze dan levelen met experience en bijvoorbeeld een turn based battle systeem.

Ik vraag mij af hoe dan zo'n vernieuwende jrpg eruit ziet?

6. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Hmmmmmmmmmmmmmm.
    Gelijk na school naar MM om ToV te kopen!
    Ik kan niet wachten.

7. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Right. Weet zeker dat je bij de eerste baas al 3 keer dood ging....

8. RicoBoy

RicoBoy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Moet wel toegeven dat ik moeite had bij de derde (?) baas. Voor de rest is het tot nu toe best lekker door te lopen. Vandaag maar weer even genieten van de game (en het weer buiten ofcourse!).

9. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben meer een MMORPG man :+ Heb er teveel gespeelt dus ik ben helemaal into dat upgrade etc. Moet er ook altijd aan wennen speel ik weer een rpg op de console. En ik vond GW ook beter dan WoW maar GW raak je op een gegeven moment wel op uitgekeken terwijl WoW altijd wel iets had hebben waardoor je terug kwam.

ToV lijkt me gaaf, zeker na de review van Gametrailers ben ik zeer enthousiast geworden en hoop op een game waar ik dan gewoon lekker lang kan door blijven spelen, zodra het weer mee werkt en binnen zitten geen sauna effect op wekt.

10. PsychoBoyJack

PsychoBoyJack Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Met je ANWB pas (als je die hebt, anders leen je m van iemand) heb je bij de FRS nog recht op 10% korting...

11. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Het is 30 Juni 2009.
    Rond 13:15 ben ik klaar met school.
    In de hitte, dat mijn voorhoofd doet zweten, ga ik naar buiten. School is afgelopen.
    Ik vraag aan een vriend van mij, of zij mee wilt gaan naar Mediamarkt in de stad. Al fietsend en pratend, gingen wij ernaar toe. Eenmaal aangekomen, was ik op zoek naar een zekere Tales of Vesperia. Ik zelf kon hem niet vinden. Op het advies van mijn vriend, vroeg ik een medewerker. Uiteindelijk pakte hij, van de voorraadkast een stapel met ToV-games. Ik keek op het doosje, zoekend naar de prijs. En daar stond het, 59 euro! Helaas vertelde iemand mij dat ToV 55 euro was, en dus...kón ik het niet kopen. Maar, zo slim dat ik was, kwam ik voorbereid met 60 euro! Hell yeah!

Ik ben nu ook een bezitter van ToV!

12. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Hahaha mooie post powerlines :p Ik zou zeggen airco/ventilator aan, gordijnen dicht en gamen maar. Ben zelf nu level 41 en heb 'pas' 27 uur gespeeld :D

Voor diegene die hem al in bezit hebben en gespeeld: Hoe spelen jullie? Ik speel zelf met yuri, estelle voor healing, rita voor aanvalsmagick en Judith als andere fysieke aanvaller. Verder tweak ik veel in strategy gedeelte. Juist die grades wil ik zo hoog mogelijk hebben bij bosses en dergelijke :D Sommige doe ik ook gewoon 3 keer om te kijken wat de beste strategie is. Vooral de Giganto monsters vergen best wat van je skills.

13. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Haha, nee, nog geen ventilator. Voor nu de ramen open.
    Later op de avond, ga ik even 'Alone in the dark' zijn met een ventilator achter me.
    By the way, wie in het spel is zeg maar de mage?

14. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik speel heel anders. Ik kijk wie nieuwe skills kan leren van wapens. Op het moment dat iemand geen skills kan leren wissel ik hem om.

Alleen lastig als Estelle gewisselt moet worden aangezien zij de enige echt goede healer is.
    Ook heb ik graag Repede in mijn party aangezien hij kan stelen voor items.
    Momenteel zit ik op 22 uur met mijn party lvl 27. Ik ben een klein uurtje verder dan die event waarvoor je 100 GS krijgt

En de echte mage is Rita, maar zodra je haar krijgt lijkt me dat wel overduidelijk.

Estelle is ook een mage, ze heeft healing en holy magic

15. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ok, ik kan niet wachten om de disc in mijn 360 te stoppen, maar...ik blijf nog heel even relaxen en alleen naar muziek luisteren. Wat mij leuk lijkt, is de co-op. Jammer dat het ook niet online is. En damn, mijn XBL Gold is al weg, dus ik kan die content niet kopen.

16. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    welke content?

17. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Alles, van ToV.
    Iets van trial skills en nog zo iets.

18. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    zal eens kijken.

zijn er trouwens ook mensen die niet met Yuri spelen maar met een andere char?

Ik zit eraan te denken ook wat meer met Karol, Repede of Juduth te spelen

19. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Zodra ik begin met spelen, en ik bepaalde characters heb, ga ik spelen met Rina en
    Judith
    . Yuri trekt me minder aan dan 'zie spoiler'.

20. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Ik heb het even met Karol geprobeerd en dat vond ik geen succes. Judith speelt stukken beter maar ik ben nu al zo gewend met yuri te spelen dat ik niet echt meer wissel.

Over die skills: Je andere karakters groeien gewoon mee alsof ze ook in battle zitten volgens mij. Al mijn karakters zijn iig ongeveer zelfde level en skill leer je dus automatisch. Ik wissel wel vaak van wapens (ook met degene waarmee ik niet echt speel) om verschillende skills te leren... Het ging mij meer om je ideale formatie. Bij mij hangt het er ook een beetje vanaf welke eindbaas of enemies je treft. Soms speel ik bijv repede, yuri, karol en estelle, als ik een enemie tref die je het best met fysieke aanvallen kunt benaderen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina