Tales of Vesperia

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 27 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Nee, er zit meer in zoals Wharehouse quests en zoals een quest waarbij je items krijgt voor het jagen op giganto monsters.

Ontzettend gemakkelijk om te missen allemaal. Zelf heb ik er ook een aantal voorbij gelopen.

2. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Haha ik dus ook :+ was 34 bij dat ghost ship. Ben toch opeens gaan vechten om wat omhoog te klimmen. Voordat ik een nieuwe stad oid inga wil ik minimaal weer 1 lvl hoger zijn en als het ff kan iets extra's ^^

Als je dat bootje hebt (heb ik net, want ben nog niet verder gegaan sinds het ghost ship), kun je leuk plekjes bezoeken en tegen sterkere vijanden vechten die je eigenlijk nog niet behoort te vechten op dat moment. Duurt wat langer, maar de reward is ook hoger.. Wel leuk om te doen. ^^

Laatst bewerkt: 12 jul 2009
  3. White Hawk

White Hawk Emotion 98.3

Leuk Bevonden:
    828
    Ok mooi vind het tot nu toe allemaal wel nog gemakkelijk inderdaad dus net misschien een paar levels te hoog, maar vind het vechten alleen al in de tales of series al verslavend, maar heb me expres nog een beetje rustig gehouden deze keer.
    Ben vanaf het begin al redelijk bezig met het monsterbook, mis tot nu toe alleen nog de knight fencer en the knight lancer:+ dus word denk ik maar een overdracht met mn grade voor het monsterbook de volgende keer. Speel wel met manual dus ben tot nu toe nog maar op 1 hand te tellen onder de nul gegaan dus moet wel gaan lukken met mij grade voor een volgende plezierige playthough. In ieder geval bedankt, had voor mijn zelf ook nog niet echt het gevoel dat ik al enige sidequest had misgelopen en klopt dus nog ookO-).

4. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben niet heel goed in rpg's en daarom vind ik 't deste prettiger om een goed level te hebben, ben inmiddels level 36 @ghostship en hoop (weet niet of 't lukt) op 't schip door te levelen tot 40 :)

5. White Hawk

White Hawk Emotion 98.3

Leuk Bevonden:
    828
    Weet niet hoe het ghost ship er uit ziet qua layout, aangezien ik er nog niet ben geweest, maar meestal na een loadingscript als je daar dan weer door alle enemies heen vecht en dan weer terugkeert naar het vorige gedeelte loopt het meeste gespuis er weer vrolijk rond. Dus denk dat het wel kan lukken als je even door wil grinden daar.

6. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Joh, zo'n hoog level is echt niet nodig. Mijn party heeft ook een hoog level, maar over het algemeen blijven de meeste gevechten gemakkelijk. Als je toch wilt grinden, probeer dan alle skills van de wapens + kook recepten te leren. Die levels komen vanzelf wel.

7. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm dat begrijp ik dus niet echt, en het levelen gaat nu erg langzaam. Ik heb uitgerekend dat ik ongeveer 50 encounters moet winnen om naar level 37 te gaan, zal dan wel iets van 80 zijn voor level 38, 120 voor level 39. Anyway ik zit nog wel ff op dit schip :'-(

8. White Hawk

White Hawk Emotion 98.3

Leuk Bevonden:
    828
    Ok dat word dus wel even flink grinden voor level 40 als ik het zo hoor:emo:

9. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    waarom perse lvl 40 zijn dan?
    ik zit al een stuk verder dan dat en ben lvl 35.. en gaat me goed af nu :)

10. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb al een paar dagen ToV niet aangeraakt.
    Ik ben momenteel bezig met RF:G's MP. Zo verslavend alles te slopen met een bijl.
    Plus Dynasty Warriors 6: Empires is ook erg leuk.

Ik ga binnenkort wel weer verder.

11. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Maar dat was niet het antwoord op mijn vraag: waarom zo hoog levelen? Je hebt het totaal niet nodig, tenzij je groep echt te zwak aanvoelt?

De meesten spelen dit spel op +/- level 60 uit en jij bent al op bijna level 40, terwijl je nog niet eens op de helft van het spel bent. :D

EDIT: Als je het spel hebt uitgespeeld kun je grade inwisselen voor o.a. 10x experience in gevechten. Als je toch zo graag wilt levelen lijkt mij dat een veel aantrekkelijkere optie (zeker als je voor de level 200 achievement wilt gaan).

12. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    sidequests mis je echt makkelijk.

Zal een voorbeeld noemen:

Als je Rita net krijgt moet je in haar huis terugkomen nadat je een scene hebt gehad en het huis hebt verlaten. Je moet dan een tekening op de muur bekijken.

Doe je dit niet zul je het beste wapen van een partymember missen. Het wapen van een partymember die niet genoemd staat in de manual, en die je dan nog niet eens hebt gezien.

Dus je kan nooit zonder guide weten of door stom geluk hoe je later dat wapen krijgt.

Op het moment dat je die partymember tegenkomt is het te laat. Je kunt de sidequest niet meer doen.

Of wacht dat je van sub-boss fights:

Je wordt vaak aangevallen door 2-3 henchmen. Hele gemakkelijke gevechten. Als je niet op alle henchmen in dat gevecht een magic lens gebruikt krijg je nooit meer je monsterboek vol.

Ook komt het weleens voor dat je 3 keer achter elkaar in dezelfde inn moet slapen voor extra scenes. Scenes die je belonen met een key item of nieuwe combat arte die je anders nooit meer kunt krijgen.

13. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dat van die magic lenses is nog redelijk logisch... al heb ik wel de dubbelganger van een boss gemist. :eek:

Maar over die quest: dat is typisch JPRG. Van mij hoeft dat niet, want ik zou niet weten hoe ik achter sommige van dat soort quests moet komen.

Met de juiste persoon, op de juiste plaats op precies het juiste tijdstip komen. Dat is echt te gemakkelijk om te missen en heeft volgens mij niets met skill te maken. Behoorlijk irritant als je het mij vraagt, maar je ziet het helaas bij bijna alle JRPGs.

14. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    ja vind ik erg jammer. Ik vind dat sidequests altijd te activeren moeten zijn, maar wel moeilijk.

Final fantasy maakt het ook altijd bont. In FF 12 zijn er verspreid door het spel schatkisten. Doodnormale schatkisten net als ieder ander.

Als je 1 van deze kisten openmaakt krijg je een potion of iets dergelijks, maar mis je het beste wapen van de hoofdpersoon.

Soms zitten deze kistjes gewoon in een rij van 5 andere kistjes.

Dat kan toch niemand ooit achterkomen zonder guide?

Daarom vind ik het bij Final fantasy minder erg dat hij een jaar later hier komt. Dan staan er tenminste complete guides op internet.

Want het ergste is nog dat officiële gameguides uit de winkel vaak fouten bevatten of niet eens compleet zijn.

15. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Nou ja, deze game kwam ook een jaar later uit. ;)

(Maar het blijft idd irritant.)

Alle mystic artes op een rijtje: (STORY SPOILERS!)

Ik moet echt eens wat meer met die andere characters aan spelen. Die specials zien er waanzinnig uit.

EDIT: Wat heeft Karol trouwens een cool viking pak aan. Welke titel is dat eigenlijk?

16. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Repede heeft ook allemaal skills om OL sneller vol te krijgen en langer te laten duren.

Hij is echt een Rogue/Thief character

Veel snelle aanvallen, stelen en snelheid.

En Zifnap kun je een dikke spoilertag bij filmpje zetten. Ik heb het spel wel uitgespeeld maar mensen willen nogweleens doorspoelen en de waarschuwing aan begin van filmpje missen.

alle mystic arts van alle bosses zitten erin. Dit zit dus vol met spoilers

17. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    beide kan je later volgens mij ook nog doen. Maar je hebt gelijk. Heb ze ook gedaan. voor iedereen die alle sidequesten wilt doen (voornamelijk dus kijken naar scenes check deze

http://ameblo.jp/koulinovesperia/entry-10143410717.html

White hawk : heb je ook beide zagi's in het begin (eerste gevecht moet je hem twee maal scannen. En volgens mij kan je knight fencer en die andere low level ook nog rond zaphias halen op de wereldmap.

Metal Sonic: als ik jouw was zou ik gewoon even lekker doorspelen tot de desert (niet lang na Nordpolika) daar krijg je tenminste veel exp en je komt daar makkelijk met jouw level.

Bigsyke: is dat met rita dat je die blastia een naam geeft. Check bovenstaande guide en je hebt ze allemaal.

Over dat aantal keren slapen is wel gek ja. Dat is in de desert. Pas de derde keer dat je er slaapt krijg je een items dat volgens mij belangrijk gaat worden

18. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Bijna uitgespeeld. Zit in de laatste kerker (Of er moet weer een twist komen, maar dat denk ik niet).

Zit op de 40 uur & mn mannetjes zijn lvl 60.

EDIT: Uitgespeeld :). Wat een geweldige game, damn.

19. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Hoe doe je eigenlijk zo een mystic arte?
    En damn, ik zag in het filmpje de
    duke...
    Dat was één persoon tegen wie ik niet wou vechten :mad:.

20. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Damn.. Als ik dit zie realiseer ik mee opeens hoe weinig ik eigenlijk kan met m'n poppetjes :/

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina