tasjesdief krijgt bedrijfsongevalletje!!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door beuker(sr), 18 jan 2005.

  1. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    nou nou...dat het hier nog niet stond zeg...meestal zijn ze er als de kippen bij.
    gistrerenavond in amsterdam oost(hoorde het al toen ik aan het werk was van collega's) kwam een etterbuil zijn gelijke tegen.

    Binnenland

    di 18 jan 2005, 09:00
    Overvaller komt om na achtervolging door slachtoffer
    AMSTERDAM - Een overval op een automobiliste in Amsterdam-Oost heeft een van de twee daders maandagavond het leven gekost. De 43-jarige vrouw zat in haar auto op de Linnaeusstraat toen twee jongens op een brommer het portier openden en haar tas weggristen. De automobiliste zette daarop de achtervolging in op de overvallers, waarna een aanrijding ontstond. Hoe die precies kon gebeuren, is nog onduidelijk. Een van de jongens, 19 jaar oud, kwam daarbij om het leven.

    bron:

    http://www.telegraaf.nl/binnenland/17307051/Slachtoffer_jaagt_tasjesdief_de_dood_in.html


    het heeft zich waarschijnlijk in een vlaag van woede voltrokken......maar ik kan hier geen traan om laten.....mischien een kleintje....om deze mevrouw die nog heel veel ellende gaat meemaken in de nog te komen onderzoeken.

    anyway...dit wordt weer een mooi "moraal topic"......ik pak de grenadine en de chippies ervast bij.
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2005
  2. Technotic

    Technotic Digitaalgras.nl

    Berichten:
    808
    Leuk Bevonden:
    0
    Vindt het zeer ernstig wat ze gedaan heeft, wil het nog net geen moord noemen

    maar zo het recht in eigen hand nemen vind ik zeer ernstig
     
  3. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    yup die vrouw zit nu mooi in de kloten... Nu is de prins er ook niet meer om haar vrij te pleiten zoals met die AH-gozers
     
  4. Rodger Young

    Rodger Young Active Member

    Berichten:
    1.536
    Leuk Bevonden:
    5
    tsja daar hebben we een uitspraak voor.
    Boontje komt om zijn loontje
    Het zal vast niet de enige keer zijn dat hij dit gedaan heeft
     
  5. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    Hoezo kan je er geen traan om laten. Tasjes gappen is zeer fout maar om er met de dood voor te betalen vind ik toch veels te erg.

    Ook zielig voor die mevrouw die het heeft gedaan, kan me niet voorstellen dat ze die jongen bewust dood wil hebben. Er wordt iets van je gejat en op dat moment probeer je natuurlijk de dader te pakken.

    Deze mevrouw kan nou een paar jaar de cel in, terecht naar mijn mening. (echter mag met de straf wel rekening gehouden worden aangezien dit bizar verhaal)
     
  6. BoneCrusherrr

    BoneCrusherrr Cold SynerGy

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    0
    Verander je topic eventjes, want er is allang een update. Toen de jongens het tasje pakten en naar hun scooter achter de vrouw's auto gingen ging de vrouw in haar achteruit en reed een van de 2 aan
     
  7. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    true.Maar iemand omverrijden ? .Tjah dat zal iets zijn als dood door schuld in de rechtzaak.Mischien met een beetje pech wel moord met voorbedachte rade.Tjah dom
     
  8. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ik kan er nog niet veel over zeggen. Ze zet de achtervolging in, maar of ze hem express dood reed weet ik niet. Er is bekend dat ze achteruit reed tegen de scooters op. Misschien probeerde ze hen in te sluiten. Vind het goed dat ze laten zien heeft dat dit soort gasten niet moeten denken dat ze alles kunnen flikken. Over de dodo kan ik niets zeggen, aangezien niet bekend is of dat express of per ongeluk ging.
     
  9. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zal jullie eerlijk vertellen: toen k dit verhaal vanochtend in de krant las, vond k het totaal niet erg dat er zoiets is gebeurd. K heb nog eerder medelijden met die vrouw dan met die dode vent. Als hij geen tasje had gegapt, had hij nu nog geleefd. Bedenk je ook: miss was het niet eens de opzet van die vrouw om die gast dood te rijden. Voor hetzelfde geld is die gast op z'n plaat gegaan in alle drukte en reed die vrouw door O-)

    Volgens de radio was het overigens een Marrokaan dacht ik, maar dat weet k niet zeker. In de krant zelf stond het niet.
     
  10. [JeLL!e] HALO

    [JeLL!e] HALO Active Member

    Berichten:
    1.349
    Leuk Bevonden:
    3
    In onze krant stond wel dat het een Marrokaan was. En idd, misschien deed ze het wel helemaal niet expres, die jongen vermoorden. En om eerlijk te zijn, vond ik het ook niet zo erg...
     
  11. Technotic

    Technotic Digitaalgras.nl

    Berichten:
    808
    Leuk Bevonden:
    0
    maakt het uit dat het een marrokaan was? nee, vermeld het dank ook niet voordat je weer een andere discussie uitlokt

    en ik kan het dus echt niet goed praten, wat hij deed was fout maar dit soort dingen mag en moet je niet met de dood bekopen

    en wil je iemand doodrijden moet je toch wel een aardig vaartje hebben, dus ik geloof niet dat het een "ongelukje" was. Ze wilde hun rammen, mag ze ook voor de concequenties opdraaien
     
  12. venom NL

    venom NL Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    0
    tsja vrouwen achter het stuur bloed aan de muur... :+

    god straft meteen... :+

    maar natuurlijk heel erg voor beide partijen.
    misschien durft die vrouw wel nooit meer in een auto te gaan zitten.
    en ook die vriend zal wel een dipje hebben.
    was het een vrouw die daar in de buurt woonde, want dan mag ze wel verhuizen als ik het verhaal van die vader zo lees.
    vervelend ongeluk, maar ook een stom ding om te doen, tasjes uit auto's stelen.
     
  13. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik vind dat deze vrouw absoluut niet een paar jaar de cel in moet. Ik had namelijk precies hetzelfde gedaan. En dan bedoel ik achtervolgen natuurlijk. Dat het als gevolg foutloopt met de dieven, is heel erg naar. Sorry hoor, dit is niet het recht in eigen handen nemen (ervan uitgaande dat ze geen aanrijding wilde veroorzaken), dat is wanneer je een dief betrapt en hem helemaal kapotslaat. Dit is gewoon een triest ongeval. Ik heb geen medelijden met die jongens en dat klinkt misschien wat hard, maar ze hebben pech gehad. Ik vind het erger voor die vrouw, die hier nu mee moet leven en waarschijnlijk (imo) ook nog een gestraft word.

    Hoe zou jij je voelen als je berooft wordt en je rent achter iemand aan en de dader let niet op en rent in zijn vlucht zo de straat over en wordt platgereden? Vind je het dan terecht dat je 5 jaar de bak in moet? Ik denk van niet.....

    Nogmaals, ik ga ervan uit dat het niet haar bedoeling was om hen aan te rijden, waardoor er een persoon om het leven kwam maar dat ze haar spullen terugwilde. Als wordt bewezen dat ze moedwillig het gaspedaal heeft ingedrukt om ze aan te rijden is het een ander verhaal en wordt het dood door schuld. In elk ander geval kan ik alleen maar meevelen met de dame in kwestie en vind ik het top dat ze de achtervolging heeft ingezet.
     
  14. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    1. Ik vermeld alleen maar dat het een marrokaan is, ter info.. wil der verder niks mee zeggen hoor _0/

    2. Stel je nu eens voor: die jongens schenen op een scooter te rijden, en zouden gek zijn om niet hard weg te rijden. Om die lui bij te houden moet die auto ook hard rijden. Één van die lui gaat met hoge snelheid op z'n plaat en die auto kan niet remmen of zag em niet. Tis maar een theorie :)
     
  15. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    dit komt nu net....(want ik maak deze topic ook zojuist)...van de website van "de telegraaf" af.

    zijn er nieuwe wetenswaardigheden dan zal de telegraaf of een andere nieuws website het maar al te graag neer plempen.

    de topic zoals de telegraaf doet vermoeden klinkt spectaculairder dan hij werkelijk is.....'t blijft nieuws en zo'n kop lees je eerder dan "auto rijd achteruit over bromfiets bestuurder"

    van een achtervolging zal bijna tot niet sprake zijn geweest als ik het zo zie......de eerste auto die sneller achteruit rijd en wendbaarder is dan een scooter moet ik nog tegen komen.

    wat die lul betreft die nu dood is............wrong time wrong place buddy.
    ik denk dat hij ook wel wist dat als hij netjes aan die mevrouw vroeg of hij haar tasje mocht jatten dat deze mevrouw nee had gezegd.
    ik hoop dat de boom er geen nadelige gevolgen aan over houd.
     
  16. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Heel eerlijk gezegd vind ik het niet erg. Uiteraard komt dat omdat het ver van je weg staat, je leest "slechte" "veelplegende" "geweldadige" crimineel komt om. Maar in werkelijkheid was het natuurlijk ook gewoon een persoon met ouders/vrienden en een leven. Dan is het toch wel erg dat hij dood is, maar goed ze wisten dat ze een risico namen door mensen te beroven. En ik treur dan ook zeker niet dat die vrouw iets heeft geprobeerd te doen, helaas is er nu wel iemand dood. Mocht die vrouw hem hebben aangereden zonder dat er iemand aan overleden was, dan had ik het totaal niet erg gevonden, boontje komt om zijn loontje, maar de dood is net 1 stap te ver.

    Ik hoop dan ook dat ze "soepel" berecht zal worden, omdat als ze wel streng veroordeeld word je eigenlijk alleen maar de misdaad in de hand helpt.
     
  17. Technotic

    Technotic Digitaalgras.nl

    Berichten:
    808
    Leuk Bevonden:
    0
    gedeeltelijk mee eens, als het idd de bedoeling was om geen contact te maken

    wilde ze dus wel opzettelijk de scooter raken, is ze wel schuldig, ook al had ze dit niet als resultaat bedoeld.
     
  18. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Tasje pikken? Best, maar niet gaan huilen als mensen boos worden en gaan slaan. Boontje komt om zijn loontje, alhoewel de doodstraf een beetje te ver gaat. Ik denk dat de vrouw dit niet in gedachten had. En de mensen die roepen dat het een racistische daad is, die mogen van mij ook aangereden worden :)
     
  19. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    zou overigens hetzelfde zijn (iemand heeft zo'n verbeeld volgens mij al wel gegeven), als wanneer je 's nachts in je bed geluid hoort beneden. Jij naar beneden en ziet daar tot je schrik een inbreker staan. Jij hebt alvast een knuppel gepakt voor het geval dat. Wat zou jij doen? Ik zou het wel weten.. meppen tot ie neergaat.

    Ik doel hiermee op het feit dat ik het iig niet vreemd vind om dan diegene lens te meppen. Ik kan niet oordelen over hoe dat 'ongeluk' is gekomen, maar ALS de vrouw expres zou zijn doorgereden, dan nog vind k het niet erg. Had ie sukkel maar geen risico moeten nemen door tasjes te gaan jatten. :p
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2005
  20. Clawviper

    Clawviper New Member

    Berichten:
    1.994
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze is zeker weten schuldig. Op het moment dat ze het gaspendaal intrapte met in haar achterhoofd die jongens terug te pakken werd ze schuldig. Uiteraard is wat die jongens deden ook niet goed te praten, maar om dan maar voor god te spelen gaat een beetje ver heh..
     

Deel Deze Pagina