1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

te weinig reclames

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door boessie3, 13 apr 2003.

1. Dschadir

Dschadir DG meeting addict

Leuk Bevonden:
    1
    Je ziet voornamelijk reclame rondom game programma's. En als je naar de Champions League kijkt, dan wordt je dood gegooid met de PS2. En tegenwoordig bijna letterlijk (als je de reclames met de bal kent hahaha).

Ik denk dat Microsoft zijn aandacht volledig op Xbox Live moet gooien. Dat is volgens mij de grote troef van Microsoft. Hier kunnen ze Sony en Nintendo mee pakken (Lees: marktaandeel pakken). Live pakketjes zijn er inmiddels weer genoeg. Er moeten wellicht wel snel meer Live games komen. Waarom zie ik DarkMaster bijvoorbeeld niet op TV. Ik denk, dat qua netwerk Microsoft echt de betere van de 'grote drie' is. Dus meer reclame voor Xbox Live lijkt me een zeer slimme zaak. Dat zou niet alleen ten goede komen aan de verkochte aantallen Xboxen, maar nog meer voor het aantal verkochte spellen en Live pakketjes, waar in principe de grote omzet ligt.

Aan het geld kan het niet liggen. Op tweakers.net las ik van de week dat Microsoft een kleine 40 miljard dollar vrij te besteden heeft. Dat redden Sony en Nintendo nog niet samen.

Misschien zit het er aan te komen. Wie weet.

Laatst bewerkt: 15 apr 2003
  2. mr. blond

mr. blond Foei !!

Leuk Bevonden:
    0
    MS zou zich wat meer moeten richten op sponsoring van een groot evenment. Er wordt terecht opgemerkt dat playstation dat beter doet met de champions league.

Heb eigenlijk nog maar een keer xbox gezien als sponsor van WK skien dacht ik. Steekt een beetje schril af naast Champions League.

3. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Ik zag laatst trouwens bij een wedstrijd in de Champions league, dat wat Juventus fans een xbox-vlag hadden opgehangen. Toen de camera later weer langs dat stuk tribune ging was die vlag inmiddels verwijderd.}:]

4. Dschadir

Leuk Bevonden:
    1
    Verbaast me niks als dat door die media organisatie (weet de naam even niet) komt. Die gasten bepalen van voor naar achter wat er bij de Champions League gebeurt. Interview niet langer dan zoveel minuten. Interviews alleen voor het sponsorbord. Reclamebord achter het doel is niet goed te zien, dat moet worden opgeschoven. Hé, een Xbox vlag, weg ermee enz.

Kans bestaat, dat als er niet wordt opgetreden, dat Sony dan ineens aan de deurbel trekt. Die zullen ongetwijfeld een of andere exclusive deal hebben.

5. Brutus

Brutus Xbw user

Leuk Bevonden:
    0
    Meer reclames op tv hoeft niet echt ze zouden meer belangrijke evenementen moeten sponsoren bijv de F1 als er nou een Xbox team zou zijn . Ze kunnen minardi wel gaan sponsoren die zijn toch al zwart dan hoeven ze er alleen maar een grote groene X op te zetten.

6. mastapiece

mastapiece Guest

die gast die in die reclame zit met die poloroyd foto van die playstation 2 is het broertje van een vriend van me..haha..gekke gozer..ENNN vijand natuulk

7. Han de Man

Han de Man Provocant

Leuk Bevonden:
    1
    Er is de laatste tijd inderdaad wel erg weinig reclame over de xbox. Die ene van dat pingpong vind ik trouwens 3x niks. Die van die baby die zo z'n graf in vliegt mag van mij wel weer trug op de buis. Op tell-sell komen ze trouwens ook aanzetten met zo'n 20 jaar oude console, met echt vierkantjes van een centimeter. Zitten 2 van die volwassenen te doen alsof het het nieuwste van het nieuwste is, snap je ook niet :confused:

8. Dschadir

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb me hierover volledig kapot gelachen. Wat een losers zeg. Bovendien haal je voor hetzelfde geld een Dreamcast of een PS1 in huis. Of alle oude consoles bij elkaar, waar je die spellen op kan spelen. Kan je in ieder geval het origineel spelen en niet die ripoff's.

Microsoft zou uit medelijden die tijd waarop dit wordt uitegzonden moeten inpikken om reclame te maken voor de Xbox. Wordt er nog eens een keer iets nuttigs gedaan met de tijd, die aan Tell Sell wordt verspild.

9. The killerbee

The killerbee RoyT NL

Leuk Bevonden:
    0
    Soms hoor ik wel eens xbox reclames, en ik vind het goed dat er reclames zijn maar vanmiddag hoorde ik er een waar ik me behoorlijk aan ergerde.
    De reclame begon al met dit is de vetste console...dat is het in mij ogen ook maar zoals hun het zeggen klinkt het echt verrot!
    Ook spreken ze xbox als EXbox uit :mad:

Al met al vond ik deze radio reclame behoorlijke crap!

Denk niet dat ik nu meteen alle reclames crap vind, die van splinter cell vond ik namelijk wel tha bomb ^^

10. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Het gaat de laatste tijd al wel de goede kant op. Vooral MSN is een goede reclame maker voor M$, maar dat is natturlijk ook van hun. Maar ook reclame spots op de radio enz., het wordt steed meer en nu met de nieuwe prijsverlaging :):p Jummie, xbox roelz the world!

11. Han de Man

Han de Man Provocant

Leuk Bevonden:
    1
    En zouden de reclames over Games van de Xbox moeten gaan (zoals die van splintercell), over xbox-prijzen, of over de xbox in't algemeen? (zelf lijkt het mij van MS het handigst als ze het over de xbox zelf maken. Zoals we in andere threads hebben geconcludeerd is de Xbox gewoon een test en een middel om aan naamsbekendheid voor de Xbox2 te komen. Dan is het handig om daar ook de reclames op te richten, en niet op games die wel gekocht worden, maar waar toch verlies op gedraait wordt.)

Graag jullie meningen over bovenstaande vraag!

EDIT: Ok bedankt voor de reacties ik heb begrepen dat ik een flinke misvatting had over het een en ander. Nogmaals bedankt ;)

Laatst bewerkt: 21 apr 2003
  12. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Bull. Xbox is niet een 'test' het is een full-blown project waar MS geld op durft te verliezen in de hoop dat over een aantal jaartjes met sequels terug te kunnen verdienen.

Anyway; Reclame maken alleen voor de Xbox werkt niet. Aangezien Xbox nog bij velen een negatief beeld heeft moet je de games promoten.

13. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0

Ja helemaal gelijk. En daarna is eens wat gaan sponseren ik bedoel geld zat. Kijk eens naar playstation 2. Hoevaak zie ik die wel niet voorbij gaan met CL is toch ook effectief. Of het de prijsverlaging krachtig in beeld brengen doormiddel van media. Ik bedoel dat werkt toch wel goed. 200 eurotjes voor een xbox. Haal je toch net de twijfelaars mee over.

14. Maas

Maas besjoh!

Leuk Bevonden:
    1
    wat maakt die reclame nou uit, ik heb mn xbox al dus waarom zou ik dan nog meer reclame op tv willen zien. zo duurt het alleen nog maar langer eer ik die film weer af kan kijken die onderbroken werd:p

15. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    tuurlijk, maar 'wij' willen juist dat de xbox een veel groter community krijgt, zodat er betere spellen uit komen en iedereen daar van profiteert.

16. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    En meer Nederlanders op live! Worden dan ook weer meer buitenlanders:D. En meer spellen. En goedkopere spellen. Ik heb eigenlijk nog nooit een xbox reclame gezien. Ik zie wel heel veel playstation en nintendo. vooral die van heb je een ps 1 krijg je 40 euro korting op een 2 hoor het nu weer op de achtergrond:D

17. x-prophet

x-prophet You will know fear

Leuk Bevonden:
    0
    ja idd in engeland zullen er wel veel reclames zijn maar in dit kikkerlandje met kaas en koeien zal gates waarschijnlijk niet boeien. sorry dat ik het zeg mar het is wel zo. of niet?

18. Robie

Robie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb vanochtend op de radio reclame dat de xbox 190 € kost !!

het was wel een domme stem (vind ik), maar het is reclame!!

dit is ook zowat mijn 1e x dat ik reclame hoor van de xbox !!

19. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Tijdens het wk skien stonden overal naast de piste borden met xbox.

20. Slayer

Slayer xbox is deadly

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb op een demo cd gezien, een stukje van een gozer die op zijn kamer zat(waar het een zooitje was) en die aan het gamen is met xboxlive. maar nog nooit hier op tv gezien.

Deel Deze Pagina