sorry Ikke, je zegt iets heel doms Bijna alle Europese Tv's (van give or take 10 years) zijn 50 en 60 hz, ja hij gebruikt standaard 50 hz, maar als 60 hz nodig is kan hij het gewoon hebben no problem Wat die trilling betreft, het komt door hetvolgende, als je TV op 50 hz staat, refresht ie dus 50 x per sec, nu refresht ie 60 x per sec en daarom zie je die trilling, 100hz vangen die trilling op, omdat er 100 x het beeld wordt gerefresht toch hebben niet alle 50 hz tv's last van een trilling bij 60 hz.... komt waarschijnlijk omdat niet alle tv's hetzelfde zijn dat 50hz tv's geen 60 hz ondersteunen is crap tho
nog even een domme vraag. waarom trilt hij dan? normaal gesproken zal een hoger aantal herz. een rustiger beeld moeten geven. de specificaties van de tv (monitor)is 50hz als er dus kwaliteit onderdelen worden gebruikt is 60 hz mogelijk. als een tv dit gewoon niet kan trekken levert dit een onrustig beeld op. vandaar dat sommige 37cm tv's een goed 60hz beeld geven en sommige 63cm tv's er moeite mee hebben
Tja ik neem toch aan dat de kwaliteit goed is van en Panasonic. Maar is het niet zo dat ntsc op 60hz draait? Er zit namelijk wel een functie op mijn tv om ntsc te ondersteunen. Niet dat het enig verschil maakt. Ik heb trouwens nog geen reply van Panasonic.
ik weet niet of het iets met panasonic te maken heeft. volgens mij maakt panasonic b.v. geen beeldbuizen. en ook phillips maakt wel eens gebruik van beeldbuizen van andere fabrikanten. maar ik blijf van mening dat 60hz een rustiger beeld geeft dan 50hz (als de tv het ondersteund).
Nee dat klopt maar ik snap niet waarom die dat dus niet zou ondersteunen. Maar goed ik denk dat ik met deze vragen ook bij de fabrikant moet wezen
Je TV ondersteund wel 60 hz, als ie dat niet zou doen, zou je niet eens beeld krijgen...... dus dat is niet het probleem 60 hz rustiger beeld, ja zou je wel denken ja, maar zo moet je het niet zien ben ik bang..... IK heb ook wel is een 50hz tv gehad, en als ik dan 60 draaide ging ie een beetje piepen, niet hard, zoals een muis, hehe maar een heel laag piepje, bijna niet hoorbaar maar toch, en nou je het zegt, ik denk ook dat ie ook een beetje trilde soms.... Wist je trouwens waarom onze TV's 50 hz zijn en niet 60? komt door onze stroom in america hebben ze een andere voltage je tv moet in princiepe die 50 naar 60 omzetten. hoe erg is dat trillen eigenlijk? ik denk ook dat het meer is omdat je er nu juist op let... zet is een USA ps-one spel op, ik ben benieuwd....
dat trillen van het beeld en het piepen komt waarschijnlijk door een slechte hoogspanningstrafo. die trafo kan het even niet meer trekken tsja waarom hebben wij 50 hz? waarschijnlijk omdat dat de pal specificatie is. pal is 25 beelden per seconde. (50 halve beelden per seconde) en ntsc is 30 beelden per seconde (60 halve beelden) het voordeel van pal is het feit dat er meer beeldlijnen zijn. oftewel ntsc heeft een rustiger beeld (60hz) en pal heeft meer beeldlijnen.
Trilling is niet heel erg maar valt toch op tegenover de rest van het beeld wat gewoon strak is. Bij de psx nergens last van. dus......
Re: Re: technisch vraagje Hij zegt dat misschien wel maar is het ook zo?? Zulke tv's worden toch ook in Amerika gebruikt dan zou het wel een beetje lullig zijn als ie het dan niet doet hè. Owja dit is echt heel erg logisch(NOT). Volgens jou dus als hij meer keer refreshed dan krijg je een onrustiger beels.
het blijft een rar probleem we komen er nie echt uit denk ik. Overigens nemen ze bij panasonic ook niet echt de mooite om emails te beantwoorden
Re: Re: Re: technisch vraagje Jo dude, dat lijkt mij het enigste wat de oorzaak kan zijn, maar mischien weet jij het wel beter, ook al heb je zelf (nog) geen oplossing. Ik weet trouwens wel bijna 100% zeker dat, dat het is, zoals ik al zei niet elke tv is hetzelfde. Zijn tv gaat gewoon anders met die 60hz om.