Teken Tablet

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Darkwing, 5 apr 2005.

1. Ruud

Ruud Guest

Daar had ik idd rekening mee gehouden, maar ik heb een draadloze muis waarvan ik zeker weet dat die ook bij lange na niet de volle snelheid van USB zal benutten.
    Dat 't bij 't burnen niet aan de capaciteit van m'n pc ligt weet ik wel zeker. Teken maar eens snel een lijn in bijvoorbeeld Paint (of snel circels draaien), dan merk je al snel het verschil tussen verschillende muizen. Sterker nog, ik kan aan sommige Paints in het Painttopic zien dat ze met een lasermuis zijn gemaakt :)

Ik zag btw dat de grotere versie een muis en extra knoppen heeft, lijkt me zelf totaaal overbodig, of heb ik 't dan mis?

2. loode

loode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ha, zo had ik er nog niet over nagedacht :p

Ikzelf heb een doodgewone lasermuis (zo eentje van 15 euro) en daar heb ik nog nooit vertraging mee ondervonden, m'n wacom werkt even snel.

Over die extra knoppen weet ik niet echt. Mijn pennetje heeft ook 2 knoppen (en achteraan nog een drukgevoellig gedeelte) en gebruik er eigenlijk maar 1 van: als rechtermuisknop om eenvoudig andere brushes te selecteren. De andere zitten gewoon te ver weg, en dan heb ik rapper m'n muis gepakt.

De bijhorende muis heb ik hier trouwens ook liggen, ik heb namelijk de goedkoopste versie van de graphire 3 gekocht. Daar zat een muis bij (in het duurder pakket niet, maar daar kreeg je extra software bij - die ik al had). Maar deze werkt ook met de magneettechnologie die in een wacom zit, zodat je hem enkel om je wacom kunt gebruiken, en dan is het a6 oppervlakte wél te klein. Ook ligt die muis gewoon slecht in de hand, is 'ie te zwaar en is het scrollwieltje uitermate slecht. Kortom: dat ligt hier nu ergens in een of ander schapje stof te vangen.

3. Tha_Rix

Tha_Rix GM JUNK

Leuk Bevonden:
    1
    @ruud:

ik denk dat het aan de overbrengen van je wireless muis ligt.. tenzij je een vrij dure hebt..

want ik heb bij andere mensen nogal vaak gemerkt dat een wireless muis gewoon traag is vergeleken bij een draadmuis..

ik heb zelf helemaal geen last van skippen in photoshop.. Hoe snel ik mijn muis ook beweeg.. ik heb gewoon een goedkope draadlasermuis van logitech,..

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Tevens maken wacom's gebruik van USB v2.0 dat is net zo snel als firewire

5. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Bedankt voor jullie reacties, ik ga waarschijnlijk voor de Wacom Graphire Studio (wel naaierij dat er met grote letters de prijs EXCL. btw op www.obcs.nl staat en het ding dus zo'n 20 euro duurder is :mad:). Ik denk dat A6 wel groot genoeg is, en meer plaats heb ik toch niet op m'n bureau :p

6. Ruud

Ruud Guest

En zwaaaar overkill!

USB2 voor 't veredelde muis, de tering zeg :eek:

7. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Heb ook niet kunnen ontdekken dat het USB 2.0 is... USB 1.1 gewoon, en dat is snel genoeg voor een tablet :)

8. loode

loode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Idd, wacoms zijn 'slechts' usb 1.1, simpelweg omdat meer toch enkel duurdere tabletten zou opleveren die niets sneller werken/zijn.

9. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ik heb uiteindelijk toch gekozen voor de Wacom Graphire Classic, en deze ook gelijk besteld: dezelfde tablet als de Graphire Studio, alleen dan zonder de extra nutteloze software, maar met nutteloze muis :)

10. Tha_Rix

Tha_Rix GM JUNK

Leuk Bevonden:
    1
    of om plaatjes over te tekenen 8)

11. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Daar zat ik idd ook aan te denken, wel handig :)

12. loode

loode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die ligt hier dus ook naast mij :)

Ik raad je trouwens ook aan voor je 'm insteekt eerst de nieuwste drivers te downloaden van wacom-europe, omdat diegene die ik erbij kreeg nogal ouderwets waren, al kunnen ze onderhand natuurlijk wel al een nieuw cd'tje geperst hebben (ik werk momenteel met versie 4.84-6).

Veel plezier ermee iig!

13. Ruud

Ruud Guest

Drakwing zegt nu wel heel mooi dattie voor dat ding heeft gekozen, ik tipte 'm dat we misschien beter de classic konden halen om de reden die hij noemt. Beetje met de credits weglopen, tssssch!
    En ik krijg nog geld van je :cool:

14. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    O-)

15. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de wacom volito. Op zich handig om mee te beginnen en zeker voor die prijs (30 eurie of piek).. Maar ik zou toch liever a5 of a4 formaat willen hebben. Is toch iets fijner werken met hoge resolutie (1600*1200) ;)

Deel Deze Pagina