1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

tekentafel (tablet)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door sickness, 19 jul 2006.

1. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ook het idee om zo'n tablet te gaan kopen.
    Ze zijn vrij prijzig (achtergekomen na zoeken), maar Wacom is verreweg het beste.

Je kan ook andere merken nemen, maar ja bijv. Trust.... nee dan toch maar Wacom een keer!

2. sickness

sickness i kill like a plague

Leuk Bevonden:
    0
    ik was vandaag bij de makro, daar hadden ze alleen trust.
    voor 80 euro een a4 tablet met pen

enkele nadelen
    -geen scrol op het tablet
    -geen gum op de pen
    -pen vrij klein

voordelen
    +goedkoop voor die grootte

maar ik ga denk ik toch voor wacom, de kleine voor 80/90 euro denk ik hoewel een grotere wel beter is voor rsi

arg keuzes keuzes

3. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    trust is baaaaaaad

Kheb ook ooit een ell cheapo ding van de aldi gehaald voor €50 ofzo. Nooit gebruikt.

Wacom's hebben ook een hele andere feeling

4. sickness

Leuk Bevonden:
    0
    ja dat pennetje was echt enorm plastic, dat voet niet zo fijn vind ik. maar moet er wel een hebben. krijg steeds meer last van me pols, ga morgen naar de stad, dan haal ik er een denk ik

5. sickness

Leuk Bevonden:
    0
    over 2 uur naar de stad en dan ga ik er eentje halen.

ik maak wel een foto als ik hem heb.

6. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb zelf ook een tekentablet maar het werkt eigelijk voor geen meter.

Als je tekeningen mooi op de computer wilt hebben, teken je ze op papier, scan je ze in, en trek je de lijnen over op de pc. :)

7. sickness

Leuk Bevonden:
    0
    wat voor eentje heb je??

wil je verkopen?

8. sickness

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb hem: de graphic 4 classic a 99 euro. werkt lekker, scroll erbij, lekker pennetje, geen batterij. ben er blij mee. en ik heb hem pas een half uur. haha

post na het weekend wel een foto. zit nu niet in de buurt van een camera.

9. Aphrodite

Leuk Bevonden:
    0
    Mooi hoor _O_
    Wat voor formaat heeft ie?

Dank voor je info!

10. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een tekentablet, een simpel ding, Trust van 40,- euro. Ondanks dat het Trust is bevalt het erg. Ik prijs trust zeker niet aan, want voor proffesionele doeleinden is het niet echt een uitkomst. Ik gebruik hem ook alleen om in een andere houding en andere manier toch te kunnen computeren. (Ik heb ook de beginnede klachten gehad, en ben van plan deze absoluut niet meer te krijgen ;)). Maarja, ik denk dat het belangrijkste als je éénmaal die klachten hebt, computergebruik minimaliseren en zorgen voor een goede houding (http://rsi-vereniging.nl staat de juiste houding).

11. sickness

Leuk Bevonden:
    0

dit is hem

de wacom grapihire 4 classic a6, ben er echt blij mee

12. Aphrodite

Leuk Bevonden:
    0
    Mooi ding :)!

Deze kan je dus ook als vervaning van de muis gebruiken?
    Hoe kan je dan 'rechtermuisknop' aangeven?
    Heb namelijk soms last van mijn pols na veel muizen... en wil geen RSI.

Dan lijkt me dit een mooie oplossing!

13. sickness

Leuk Bevonden:
    0
    het is volledig een vervanging voor de muis.

er zitten 2 knopjes op je pennetje onder bij de punt. je kunt ze gewoon instellen tot wat jij maar wilt. als ik met de pen op de tablet tik dan is dat linkermuisknop en het onderste knopje, dus die het dichtst bij de punt is mijn rechtermuisknop. de knop daarboven is bij mij de scrollknop van de muis zegmaar, dus kan ik slepen. bovenop de pen zit een gum, als je met dat bolletje over je tablet gaat kun je in paint of photoshop of iets anders gummen.
    op je tablet zitten nog 2 knoppen en een scroll. dat is voor op internet pagina terug en pagina verder. en de scroll zit in het midden

ik raad je echt wacom aan, het is echt kwaliteitspul en zo voelt het ook echt aan. die van trust voelde echt als plastic aan. en een voordeel is ook dat er geen batterije in je pennetje zitten bij wacom. erg handig dus.

ik heb de een na goedkoopste maar vind hem erg fijn. a6 is echt niet te klein om mee te tekenen.

14. Aphrodite

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je heldere uitleg :).

Ik ga ook aankomende week hiervoor in de winkel kijken of online aanschaffen. Het is een mooie vervanging van de muis en ik schrijf linkshandig. Dan heeft mijn rechterpols helemaal de rust na al die jaren veel gemuis.
    Daarnaast wil ik ook grafisch tekenen leren, dus dan is dit ook handig! Zoals je zegt is A6 groot genoeg (heb niet zo'n groot bureau), dus neem dit echt wel in overweging!

15. sickness

Leuk Bevonden:
    0
    hoe groter het tablet hoe beter dit is voor je rsi, maar ik kan nu echt veel langer werken zonder pijn in mijn pols met de tablet, dus erg verschil is er niet denk ik.

ik had overigens gekeken, en bij online kopen is ie wel afgeprijst maar samen met de verzendkosten is hij nog duurder dan in de winkel. dus kun je hem beter in de winkel kopen, dan kun je hem ook eerst nog eens even aanraken en goed bekijken voordat je koopt.

waarvoor wil je graphisch tekenen leren, ik bedoel voor architectuur, of productontwerp, organische dingen, strakke dingen wat wil je doen.

voor architectuur raad ik je heel sterk autocad aan. dat is echt een super programma ik werk er echt veel mee.

voor productontwerp raad ik je 3d max aan, ook voor het materaliseren van bijv je gebouwen vanuit autocad kun je het goed gebruiken. daar gebruik ik het ook voor.

voor organische dingen vind ik rhino erg fijn. dat is een programma waarbij je echt super goed organische modellen kan maken

Laatst bewerkt: 5 aug 2006

Deel Deze Pagina