1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Televisie problemen...

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arie_Bombarie, 17 jun 2006.

  1. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Goede avond,

    In december kocht ik een Xbox 360, ik had toen een oud Sony TV waar geen scart opzat. Ik gebruikte een videorecorder waar een scart uitgang opzat om zo toch de Xbox 360 aan te kunnen sluiten. (Zo deed ik het ook met de Xbox)
    Met het beeld was ik tevreden.
    Ik kocht de Xbox 360 wel met de gedachte om binnenkort eens een nieuw TV te kopen, nadat de eerste 60 HZ spellen kwamen leek dit mij een goed moment om een nieuw TV te kopen. (De oude ondersteunde dit uiteraard niet)
    Ik had toen een tijdje een breedbeeld TV geleend (en zelf een Advanced Scart kabel gekocht) maar bij een aantal spellen (bijv. Perfect Dark Zero) was het beeld in de breedte uitgerekt.
    Omdat ik een HDTV (en breedbeeld TV) niet nodig vond (en er het geld niet voor heb/had) ging ik voor een 4:3 TV, ik had namelijk al even mijn Xbox 360 op het 4:3 TV hier beneden aangesloten en vond het allemaal wel goed...
    Ik had een Grundig Arcance TV gekocht, na in de winkel gevraagd te hebben of die ook 60 HZ ondersteunde (hij zei dat het TV 60 HZ naar 50 HZ zou om kunnen zetten dus was het geen probleem). Thuis aangekomen sloot ik alles aan maar was het beeld vrij trillerig, de kleuren verandere zou maar zeggen steeds heel licht. Toen ik de Xbox 360 terugzette op 50 HZ was dit probleem over, oftewel, blijkbaar zet de TV het 60 HZ signaal toch niet helemaal goed om...
    Hierover belde ik de Block en toen zeiden ze opeens dat ik een 100 HZ TV nodig had, het maakte niet uit wat ik zei (bijv. dat ik mijn Xbox 360 ook op een ander 50 HZ TV heb aangesloten en dat daar wel alles werkte)
    Ik mocht de TV voor een 100 HZ breedbeeld TV ruilen, hij raadde mij een Vestel 100 HZ breedbeeld TV aan van 300 euro. Ik vond dit niet zo'n probleem , de balken bij een aantal spellen zouden weg zijn en het beeld zou wat rustiger zijn. Nu ik dit TV heb aangesloten heb ik weer bij een aantal spellen (waaronder PDZ) uitgerekt beeld. De 360 staat op widescreen en het TV staat op Auto / Full. Op alle andere standen van het TV, bijv. panorama valt een deel van het beeld weg. Ik had dit ook bij het geleende breedbeeld TV van JVC.

    Ik weet nu niet wat ik moet doen, ik kan vast wel mijn geld terug krijgen bij de Block maar wat moet ik dan kopen? (Voor zo'n max €300)
    Ik weet dat ik niet op de 1ste rang kan zitten met dat bedrag, maar er zijn zoveel mensen die gewoon een simpel 4:3 TV of een breedbeeld (niet HDTV) hebben zonder enige problemen...

    En zal het niet aan mijn Xbox 360 kunnen liggen omdat ik nu bij 2 breedbeeld TV's precies dezelfde problemen heb?
    Helaas ken ik niemand die hier in de buurt woont om mijn Xbox 360 daar te testen...

    Wat raden jullie mij aan?

    Alvast hartelijk bedankt.
     
  2. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Moet het perse een TV zijn? Koop anders voor 300 euro een monitor (crt voor hoge resolutie's, TFT voor style).
    Sowieso hogere resoluties (dan normale tv) gegarandeerd, en geen gezeik (bij mij althans :9)
     
  3. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Mja bij een 4:3 monitor heb je balken en hou je ook nog maar weinig van het beeld over.

    Bij een console vind ik het juist handig om in een bank onderuit te kunnen zitten en niet in een stoel achter een scherm te zitten zou maar zeggen...
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2006
  4. Flapperbol

    Flapperbol Active Member

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook (kleine) problemen met het beeld.
    Kheb een breedbeeld tv (Philips), en kan de grootte dus wijzigen.
    Als ik hem op "Superzoom" zet, mis ik boven en onder een klein deel van het scherm.
    Als ik hem op "Breedbeeld" zet, mis ik links en rechts een klein deel van het scherm.
    Er zijn nog wel andere groottes, maar die zijn helemaal niets..
     
  5. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan kan je volgens mij beter een LCD TV kopen, wil je het helemaal goed doen koop dan een HDTV.
     
  6. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je mijn startpost gelezen?
     
  7. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
  8. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie hier helaas geen HDTV's voor 300 euro in Haarlem...
     
  9. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je 800 euro hebt, dan kan je al één kopen.
     
  10. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is mooi, alleen daar vroeg ik niet om...

    Nu weer ontopic aub...
     
  11. patrickm

    patrickm you only live once

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    0
    wat is uitgerekt beeld? wat versta je daaronder?
     
  12. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    4:3 beeld wat uitgerekt wordt tot 16: 9 beeld.
    Oftewel alles wat normaal rond is is dan plat, ventjes zijn te dik en te kort etc.
     
  13. patrickm

    patrickm you only live once

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    0
    dan staat je xbox toch niet goed, al dacht je van wel.
    of je tv natuurlijk. Je gebruikt nu tulp op scart en dan naar de tv of gelijk de tulp in de tv
     
  14. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    360 staat op widescreen.
    Op beide breedbeeld TV's al alle instellingen gehad en gebruik ik een advanced scart kabel en met de meegeleverde kabel heb ik het ook...
     
  15. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Mijn tv springt bij een 4:3 signaal gewoon daadwerkelijk naar 4:3 beeld.
     
  16. patrickm

    patrickm you only live once

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    0
    wat gebeurt er als je de 360 op 4:3 zet, bij mij wordt de tv verhouding gelijk doorgegeven en zie je dus balken aan de zijkant( gebruik ook advanced)
     
  17. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar laat nou net alle 360 games breedbeeld zijn.
     
  18. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan krijg ik bij de breedbeeld games balken etc... (Zoals je het dus ook op een 4:3 TV zou hebben)

    Maar ik heb dus een breedbeeld TV.
     
  19. patrickm

    patrickm you only live once

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    0
    maar de verhoudingen kloppen dan wel? dat wil ik weten.
    ik zelf heb een sony breedbeeld en zie daar niets raars aan als hij op 16:9 staat.

    ik heb wel een optie om de rgb ingang (scart) een beetje te veranderen, ik kan dan de hoogte en de breedte aanpassen van het beeld op de tv.
     
  20. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet niet of verhoudingen dan kloppen maar dan heb je een breedbeeld TV en kan je nog niet fullscreen gamen?

    Mja, lijk dus de enigste met het probleem, en dan nog wel met 2 breedbeeld TV's.
    Jammer dat ik niet met een andere Xbox 360 kan testen, dan kan ik iig uitsluiten dat het aan de 360 ligt. (Tenzij het er wel aan ligt :cool:)
     

Deel Deze Pagina