[Tennis]Wimbledon 2004

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door MasterApu, 28 jun 2004.

1. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of iemand het volgt op TV. Maar Wimbledon is inmiddels al een week aan de gang. Vandaag heeft onder andere Sjeng Schalken de kwartfinale gehaald door Vince Spadea te verslaan met 3-1 in sets. Ik vond het een erg mooie partij om naar te kijken. Er waren veel en lange rally's. Alhoewel Spadea goed stond te spelen stond Schalken nog beter te spelen en was bijna op alle fronten superieur. Zo liep zijn service erg goed, daarnaast speelde hij aanvallende en maakte veel winners. In de kwartfinale moet Sjeng het opnemen tegen Andy Roddick het servicekannon. Ik denk dat Sjeng het heel moeilijk krijgt en eerst moet proberen zijn eigen service te behouden aangezien Roddick bijna niet te breken is.

2. maXiman

maXiman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mm, ik als wannabee-pro volg het wel hoor. Alleen vind ik tennis kijken niet zo....zelf doen is veel leuker!

3. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Tennis kijken vind ik echt saai, je moet het gewoon zelf doen.

4. The Warrior

The Warrior Dutch Destroyer

Leuk Bevonden:
    0
    Sjeng is normaal altijd dominant in de rally's maar die Roddick slaat gewoon zo ziekelijk hard. Daar is Sjeng gewoon niet tegen op gewassen. En dan helemaal op gras, wat nog eens extra snel gaat!!!

5. mars15

mars15 Guest

word lastig hoop op een stunt van sjeng

6. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    weinig kans, maar ik denk dat sjeng met een verassing komt en gewoon wint

7. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Sjeng speelde vandaag echt top, goed de druk op de tegenstander houden.

8. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    ik heb sjeng ook gister en vandaag gezien, hij verkeerd in uitstekend vorm :)

vind tennis af en toe wel leuk om te kijken, dit soort toernooien vooral, denk dat sjeng wel voor een verassing kan zorgen, hij wordt zelden weg gespeeld

9. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    ik vond het super toen Goran Ivanisevic won paar jaar geleden met Wimbledon, echt grappige pers toespraken en zijn spel was ook leuk om naar te kijken + zijn reacties.

maar sindsdien heb ik denk ik niet meer een Hele wedstrijd tennis op tv uit kunnen kijken.. maybe van de week weer eens proberen.

10. Stone

Stone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Als Schalken deze vorm behoud, heeft hij voor het eerst sinds jaren enigszins een kans tegen Roddick. Dat ze op gras spelen vind ik eerder een voordeel voor Schalken dan een nadeel, aangezien zijn service en slagen nu ook wat 'extra' vaart krijgen. Hierdoor zal Roddick ook meer moeite hebben met de slagen van Schalken. Aangezien Roddick toch wel hard slaat, heeft Schalken er dus meer baat bij dat zijn eigen slagen gevaarlijker worden. Hij zal het dan voornamelijk in de backhandhoek van Roddick moeten zoeken. Op zich kan hij dat erg goed, wat in ieder geval een positief effect zal hebben op zijn eigen servicegames. Maar ja, als Roddick's service (a 240 km/u) lekker loopt dan moet Schalken wel heel scherp spelen om een kans te maken. Ik hoop op dezelfde returns als vorig jaar tegen Karlovic (een beer van ongeveer 2.10m) en dan hopen op dezelfde tiebreaks: 7-6 7-6 7-6 Schalken!! Ik zit in ieder geval te kijken!

11. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    Roddick is veel te snel voor Sjeng, Sjeng moet het hebben van de rust in de rally en zo een aanval rustig opbouwen bij fouten van de tegenstander. Tegen Roddick moet je snel spelen en proberen elk puntje zo snel mogelijk te pakken. Ik denk niet dat Sjeng wint.

12. Stone

Stone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Normaal ben ik het daar wel mee eens. Maar de vorm die Schalken gisteren tegen Spadea en eergisteren tegen Enqvist tentoonspreide veranderde dat beeld voor mij. Spadea speelde namelijk ook erg 'snel', maar Schalken kon er gewoon in meekomen, defensief EN aanvallend. Daar komt bij dat Roddick op zijn backhand (mits de bal niet te kort is) juist vertragend speelt (slice-ballen). Als Schalken die backhand dus goed kan bestoken, verwacht ik dus zelfs meer rust voor hem in de rally's dan tegen Spadea. Dit neemt natuurlijk niet weg dat de rally's niet te lang moeten worden, want dan ziet Roddick altijd kans om een keer om zijn backhand heen te lopen en gaat hij uitdelen met zijn forehand. Winstkansen in percentages uitgedrukt: Roddick 70% - Schalken 30%. En nu maar hopen dat deze 6e ontmoeting resulteert in een 2e overwinning op Roddick van Schalken!! :)

13. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    moet sjeng vandaag alweer of niet?

14. Stone

Stone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb even gekeken op www.wimbledon.org en ik zie voor vadaag geen herensingles op het programma staan. Dus dat zal morgen dan wel worden!

Laatst bewerkt: 29 jun 2004
  15. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, hij moet morgen spelen. Vandaag is het denk ik voornamelijk vrouwentennis en misschien wat dubbels. Toen ik net aan het kijken was toen was Mauresmo aan het spelen, ze stond 1-0 in sets voor en 4-1 in de 2e set ofzo. Ze zal nu al wel gewonnen hebben.

16. Gerbo

Gerbo Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Ik ben voor Maria Sharapova _O_

17. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ook :9

18. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Wat een beroerde timing....EK 2004 en Wimbledon praktisch tegelijkertijd. Nou dan weet ik wel waar ik naar kijk _0/ ......

Het enige wat mij aan Wimbledon boeit zijn de dames-tennisters. _O_

19. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Wimbledon is pas 8 dagen aan de gang, en vanaf de laatste groepwedstrijden begonnen alle EK wedstrijden om 20.45 uur, dan zijn alle Wimbledon partijen al gespeeld (tot nu toe geen lange 5 setters gehad die tot 21.00 uur/22.00 uur doorgingen, behalve Henman-Philippoussis maar dat was gister, op een EK loze dag ;))

20. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Maar je gaat toch niet de hele dag voor de TV zitten? Een sport-evenement vind ik wel genoeg :eek:

Deel Deze Pagina