1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Test je Download/Upload snelheid met jouw Xbox!

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 12 jan 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scotch

    Scotch Magic Tape

    Berichten:
    467
    Leuk Bevonden:
    0
    UL: 49 Kb
    DL: 0 Kb
    L: 187 ms (202 ms)
    P: 8 / 12

    Baggerzooi. Ik heb dat MTU verhaal uit Xbox Magazine gedaan en daarbij pingde ik prima. Ik snap dan ook niet waarom ik niet kan downloaden.
    En m'n upload is ook veel te laag, maarja we gaan upgraden binnenkort, dan krijg ik gewoon 256 Kb upstream.

    edit: Nu heb ik het nog een aantal keer gedaan en soms is m'n DL 0, en nu is 't wel gewoon 377 kbit :confused:
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2003
  2. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Arthur,

    Als het al gewerkt heeft in de zelfde configuratie, maar met een andere Xbox, dan weet je toch met zekerheid dat het niet aan je spullekes ligt, anders dan je zwarte doos.

    Hoever komt jouw connectie test? Waarschijnlijk werkt alles tot aan de laatste test, he? En wat krijg je te zien als je dan op 'y' drukt?

    /edit: Heb je misschien je WIndows XP firewall geaktiveerd? Kijk eens of die aan staat, want om te beginnen moet je die maar eens uit zetten. En als het dan werkt weet je waar het aan ligt en moet je je XP firewall goed instellen...
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2003
  3. Xante

    Xante Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraagje hoor, want ik hoor dat een aantal SpeedTouch modems problemen geven. Geldt dit ook voor de SpeedTouch Home USB?

    [edit]Even wat extra gegevens: als ik ping via wat er in XBM staat werkt werkt het perfect, ik kan ook connecten met Xbox Live!, alleen geeft hij bij download speed 0 aan... :'-(

    Btw, zonder firewall in XP hetzelfde.. :'-([/edit]
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2003
  4. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    DL=0? Wat staat er bij de ontvangen/verzonder packets?

    Geef eens een overzichtje met -alle- cijfers van je testschermpje?
     
  5. Xante

    Xante Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    DL: 0
    Up: 89
    Ping: 184ms
    Ontvangen pakketjes: 8/12
     
  6. arthurg

    arthurg Xbox Magazine

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Het ligt ook aan de Xbox, er zijn 2 problemen met ADSL:

    1. De Xbox ondersteunt geen PPTP, alleen PPPOE, en Mxstream alleen het tegenovergestelde. Een direct connect is dus niet mogelijk.

    2. De Xbox heeft een vaste MTU die te hoog ligt. Deze aanpassen gaat niet. Deze MTU waarde heb je alleen bij inschrijven e.d. nodig.

    Mijn firewall staat uit, alle tests zijn ok. Toch krijg ik geen verbinding.

    Dit zijn mijn stats:

    UL: 0
    DL: 0
    L: 65535ms
    P: 0/0

    Er is dus ergens iets goed mis...
     
  7. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ja, die P waarde is natuurlijk kut. Als je eenderde van je packets kwijtraakt moet je niet al te veel verwachten. Hier is mijn schermpje (Ik heb WinMX op mijn PC aktief met 8 downloads en 3 uploads):

    UL 145
    DL 4114
    L 165
    P 20/20
     
  8. Xante

    Xante Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe bedoel je "niet teveel verwachten".. Geen Xbox Live! voor mij :confused:?

    Trouwens, wat is er dan mis? Mijn MTU waarde is volgens mij goed (als ik de XBM test mag geloven, ik kreeg een respons). Firewall staat uit etc.. :confused:.

    Heb ook even via proberen uitgezocht wat mijn MTU is, en dat is 1472. Mijn Xbox staat aangesloten via een crossover kabel van PC naar Xbox, internet sharing staat aan. Overigens werkt het hele sign-up proces met XBL ook.. todat ik die subscription code moet invullen die ik niet heb :mad:
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2003
  9. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Net deed alles het weer wel:

    UL: 96
    DL: 1436
    P 8/9

    MJa, ik geloof het wel, ik zie het wel wanneer mijn pakketje aankomt. Btw, ik had heel mijn router configuratie verneukt met die ene instellingen :p
     
  10. JanKost

    JanKost Console Freak!

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    1
    yup, ik ook. maarja, gewoon weer resetten, en klaar is kees.
    maarja, lazz, lukt het nu ook de hele tijd, of soms?
     
  11. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Euhmz... Geen van beiden :)

    Het lukt nu meestal, maar heel soms (1 op de 10 keer ofzo) komt er geen DL snelheid te staan, de rest staat er gewoon weer. Erg vaag en heb ook geen flauw id waar het aan ligt.

    Maar die configuratie he, moest je daar niet nog wat aan veranderen ofzo? Want er stonden nog bepaalde stukken tekst in waar je je gebruiksnaam enzo moest invullen, maar ik snapte niet precies hoe ik dit moest doen.
     
  12. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Nee, ik bedoel dat je er rekening mee moet houden dat je wel eens last zult hebben van storingen, "server lost" meldingen, wegvallende voice communicatie, en dergelijke.
     
  13. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    J ereageert niet op mijn opmerking, nu is het me niet meer duidelijk. Als jij een blad volt kunt schrijven kun je toch ook wel lezen?

    Enfin, nog een keer, want ik snap ut nie meer: Schrijf je nou dat het met een andere Xbox gewerkt heeft en met je huidige Xbox niet werkt?

    Zo ja, dan ligt het dus aan de Xbox. Niet aan de MTU waarde want die andere Xbox had de zelfde MTU en die deed het wél. Niet aan de PPPoE ondersteuning, want de andere Xbox had dat ook niet, maar die heb je wel aan de praat gekregen. In dat 'stats' schermpje staan een X, Y en Z waarde. Kun je die eens overtikken.

    Die is meteen ook een vraag aan anderen die WEL een correcte DNS bevestiging krijgen, maar in het stats schermpje allemaal nullen hebben. Wat zijn jullie X, Y en Z waarden?
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2003
  14. EliminatorX

    EliminatorX Splinter-Cell Freak

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn maximale aantal:
    DL: 240 kb/sec
    UL: 7kb/sec

    Ik zit bij @home breedband heb ik dus genoeg voor XboxLive is word er helemaal gek van. Antwoord zou fijn zijn..........
     
  15. arthurg

    arthurg Xbox Magazine

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik reageer wel op je opmerking, lees maar eens goed.

    En ja, de Xbox waarop het wel werkte (die van de redactie), was al reeds voorzien van Xbox Live software en een account. Dus die kon ik zonder verder instellingen in mijn netwerk hangen. Het registreren is waar het probleem zit, spelen vormt verder geen probleem. Ik durf te wedden dat als ik maandag op de redactie Xbox Live op mijn eigen (huis) Xbox installeer en deze weer mee naar huis neem, het probleem is opgelost.

    Alleen; voor de toekomst zou het fijn zijn als het ook thuis zou werken. Anders kun je ook geen content e.d. downloaden, want daar heb je weer die beveiligde verbinding voor nodig.

    Maar goed, eerst maar eens 14 maart afwachten. Waarschijnlijk lossen de meeste problemen zichzelf dan op.

    /edit die X,Y, Z waarden waren zo goed als nul. Kan ze nu niet opzoeken, heb de Xbox alweer afgekoppeld.
     
  16. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, wat moeten die X, Y en Z waardes eigenlijk zijn?
     
  17. Xante

    Xante Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, vreemd.. :confused:. Ik heb een tijdje lang UT gespeeld, en toen had ik daar nooit last van. Ik weet het, het is een kromme vergelijking, maar waarom kan het met Xbox Live dan ineens problematisch worden? What's the problem? Het is namelijk nog steeds hetzelfde internet.. :confused:.

    Anders zie ik het wel op 14 maart.. ;).
     
  18. stefander

    stefander Gamesjournalist

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    0
    Al eens van serveroverbelasting gehoord? ;)
     
  19. marco27

    marco27 Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    Test 3 keer gedaan.....(@home)

    UL 120 83 75
    DL 0 2159 3072
    L 177 181 179
    P 8/10 8/9 8/9

    Toch raar...die eerste 0 bij download snelheid, ik heb de 2e en 3e keer niets veranderd.
     
  20. Lourens

    Lourens aaaaaaaiiiiiiiiiiiii

    Berichten:
    163
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk naar je packets van die test! 8/10
    Vanaf 8/10 packets geeft de Xbox géén DL meer aan, waarom dat zo is is mij een raadsel. Dit zal bij de meesten de reden zijn waarom ze opeens 0 krijgen en andere keren wel gewoon hun DL te zien krijgen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina