1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Test je Download/Upload snelheid met jouw Xbox!

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 12 jan 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Hej, nou je het zegt, dat was bij mij ook steeds het geval..
     
  2. nickesta

    nickesta Respect the don

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, ik snap er nou dus helemaal niks meer van.
    Ik heb alles aangesloten en als ik die testm doe springt alleen het eerste lampje op groen, bij het ip adres (tweede lampje) geeft ie een rood kruisje. Wat moet ik nou doen?:confused: :confused: :confused:
     
  3. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Je TV het raam uitgooien, dan brandt het rode lampje niet meer.

    Alternatief: Geef eens wat informatie omtrent jouw spullen zodat wij er niet naar hoeven te raden wat je wel en niet hebt gedaan?

    Welke hardware gebruik je? Wat voor abbo? Enz enz enz enz... Geef eerst eens wat informatie en dan krijg je misschien een zinvol antwoord.
     
  4. nickesta

    nickesta Respect the don

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je gelijk in. Ik heb mijn xbox aangesloten op een hub en ik heb een kabel abonnement van chello. Als ik mijn snelheid test op "speedtest" blijkt dat deze goed is. Ik vind het dan ook vreemd dat het op mijn xbox niet lukt om te testen. Verder lukte het overgens wel om een verbinding te krijgen om online te spelen via gamespy (dit beviel me niet, dus daarom wil ik live!). De kabels zijn dus wel goed aangesloten.
     
  5. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Jammer dan, maar je vergist je.

    Als je Gamespy gebruikt dan communiceert jouw Xbox namelijk niet met het internet. Je Xbox communiceert met je PC en de Gamespy tunnel maakt er internet pakketjes van en communiceert met de andere spelers.

    Bij Xbox Live communiceert je Xbox zelf rechtstreeks met het internet. Je Xbox heeft daartoe een werkende internet verbinding nodig. Die heeft jouw Xbox niet.

    Als je je hub vervangt door een router ben je er al.

    Maar het kan ook goedkoper. Je kunt een 2e netwerkkaart in je PC steken. Dan sluit je je PC rechtstreeks op het kabelmodem aan en de tweede netwerkkaart steek je in de hub, net als je Xbox. Tenslotte stel je internet connection sharing "ICS, ook wel "Delen van de Internet verbinding" of zoiets) in op je PC en dan gaat het werken.

    Zie de FAQ voor meer specifieke uitleg.

    Je moet in de 2e situatie wel altijd je PC aan hebben staan, vandaar dat de meesten de voorkeur geven aan het gebruik van een router. Een netwerkkaartje kost ca 30 euro. Een geschikte router kost pakweg 60 tot 120 euro.
     
  6. arthurg

    arthurg Xbox Magazine

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Whoohooo!

    Mijn MxStream troubles zijn opgelost. Ik heb vandaag mijn modem gehackt, Alcatel Speedtouch Home geupgrade naar een Speedtouch Pro. Het modem is nu ook een router en ik hoef dus niet meer in Windows in te loggen op MXStream, dat doet het modem nu zelf.

    Om een of andere reden werkt nu alles zonder problemen. Mijn MTU is nu ineens 1492...

    Ik connect nu nog via mijn pc, maar ik nu waarschijnlijk ook direct connecten. Zometeen even proberen.

    Hier zijn mijn stats:

    DL: 736
    UL: 97
    L: 181
    P: 8/8

    /edit: Direct connect werkt ook. DL is dan zelf 1050, UL 108... w00t!
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2003
  7. nickesta

    nickesta Respect the don

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, tot zover begrijp ik hem. Ik heb nu dus mijn xbox aangesloten op een hub. Om te connecten moet ik een server pc aan hebben staan. Maar als ik deze pc aan heb staan kan mijn xbox weer niet connecten omdat mijn hub geen onderscheid kan maken tussen de verschillende netwerk verkeer. Kan ik nu dan nog wel wat doen (ik heb windows 98) zodat mijn xbox wel verbinding kan maken?
     
  8. Xearo Li

    Xearo Li Active Member

    Berichten:
    390
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb jij via BBnet ofzo?
     
  9. nycity

    nycity OPTIMUS

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey.. ik heb adsl comfort via Planet Internet.

    Voorheen met een 'kale' internet verbinding had ik een DL van +- 800. Sinds een paar dagen heb ik een router/modem (E-Tech) + een switch (Edimax) tussen m'n box en internet. Sinds die tijd heb ik dat ie of 0, 379 of 1589 aangeeft. Dit is naar mijn idee niet goed en ik ben benieuwd of er iemand is die mij hier iets over kan vertellen, eventuele oplossingen?

    Groetjes,

    PS: mijn UL was 99 en is nog steeds 99.
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2003
  10. xboxmaniaxx

    xboxmaniaxx Loyal to the game

    Berichten:
    764
    Leuk Bevonden:
    0
    Is ff gedaan op de ISND lijntje van me pa

    Resultaten van http://www.speedtest.nl
    (Overgenomen op Mon Feb 24 2003 om 19:32:34 UTC+0100)

    Download : 7.6 KByte/sec
    Upload : 7.2 KByte/sec
    Connection : 212.0 Conn/min
    Ping test Nederland : 55.0 ms

    Zal niet echt lukken of wel:D
     
  11. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Nope
     
  12. xboxmaniaxx

    xboxmaniaxx Loyal to the game

    Berichten:
    764
    Leuk Bevonden:
    0
    Hahahah, dit is best wel lachen. Moet dan toch mijn xboxje naar boven slepen om te kunnen Liven:+
     
  13. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Neuh.. Je moet je internet naar benede slepe om benede te kenne Liven en leven. :)
     
  14. nickesta

    nickesta Respect the don

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb deze vraag al eerder gesteld, maar die is geloof ik een beetje weg gevallen: Ik heb mijn xbox aangesloten op een hub. Om te connecten moet ik een server pc aan hebben staan. Maar als ik deze pc aan heb staan kan mijn xbox weer niet connecten omdat mijn hub geen onderscheid kan maken tussen de verschillende netwerk verkeer. Kan ik nu dan nog wel wat doen (ik heb windows 98) zodat mijn xbox wel verbinding kan maken?
     
  15. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Het antwoord op je vaag staat onderaan pagina 15 van deze thread. Klik op het getal '15' onder dit bericht en scroll helemaal naar beneden. Het laatste antwoord is een bericht aan jou.

    Voortaan wel even wat beter uit je doppies kiek'n, hei? ;)
     
  16. nickesta

    nickesta Respect the don

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, dan snap je de vraag niet. Ik vraag of je ook verbinding kan maken via een hub (met behulp van een server pc met windows 98 erop), ik kan internet sharing hier niet vinden. Daar geef jij geen antwoord op, op pagina 15.
     
  17. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Neemt u mij niet kwalijk, maar nou komt u toch wel ineens met een heel andere vraag dan wat er op pagina 15 van uw hand is verschenen. |:-

    Ik schrijf niet voor niets "Geef dan eens wat meer informatie". Vervolgens kom jij met een (naar nu blijkt) half verhaal en nou zeg je: "Bwaah! Ik krijg geen antwoord!". Ja, zo lust ik nog wel wat peulen! |:-

    "Internet Connection Sharing" vind je in Windows 98 in de HELP funktie. O ja, als je een Nederlandse Windows 98 hebt (erg handig dat je er niet bij vertelt welke taal je hebt!) moet je zoeken op "Delen van de internet verbinding" of zoiets.
     
  18. JanKost

    JanKost Console Freak!

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    1
    ga naar configuratiescherm--->software--->tabblad windows setup--->klik 1x op internet werkset, dan details, en zet een vinkje voor delen van de internetverbinding.

    klikt dan op ok, en nogmaals ok, en je krijg de 'delen van de internet verbinding wizard'
     
  19. T-box

    T-box XBW donkergroentje

    Berichten:
    761
    Leuk Bevonden:
    0
    Meest gestelde vraag:
    Mijn UL is 12,5 kB
    Is dit genoeg om bijv. met 4 man te fraggen?

    Hoezeer is die grens van 16 bepalend, en als je met snelle mensen gamed, gaat het dan ook sneller?
     
  20. Sam_Fisher

    Sam_Fisher Guest

    Heeft iemand hier al casema wanadoo prmium geprobeerd?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina