[XOne] Test je Download/Upload snelheid met jouw Xbox!

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 12 jan 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Ja hoor, die is hartstikke stabiel.. en 128 kan ook gewoon voor Xbox Live!

    maar als je games wilt hosten zul je toch meer moeten hebben ben ik bang. Maarja, dat kost weer een flinke duit :mad:
     
  2. JanKost

    JanKost Console Freak!

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    1
    ja, maar als je een speedtest doet, hoeveel KB/s is het dan???
     
  3. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Als je ff terugleest in de thread, zie je dat ik met het connecten met Xbox Live een upload speed van 100 kbit/s had.. netto dus. dat is best aardig, ongeveer 20% loss van je theoretische snelheid. Anyway.. ga nu ook ff www.speedtest.nl voor je opstarten!

    * opstart *
    * klikt "test suite" *
    * start geselecteerde test *
    (gaat lekker zo!)

    AH! 12,5 KByte/seconde upload..
     
  4. JanKost

    JanKost Console Freak!

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    1
    das aardig goed hoor!
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dat is de firewall (had ik ook) je moet de MTU verhogen naar 1500 (kijk in de documentatie van je firewall of router hoe dit moet)
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Why do I get the "Xbox Live is not responding" error message?


    If you have a router and got this error message during account signup (after choosing your Billing Region and selecting the A button to continue) your router might require additional configuration and you might have to configure the MTU (Maximum Transmission Input) setting of your router.

    If you are using Windows ICS, there is currently no simple way for you to adjust the MTU value. If you are using a modem that supports an ethernet connection, try connecting Xbox directly to the modem. If you have a USB-only modem and Windows ICS is your only option for connecting and you are experiencing this MTU-related behavior, contact Xbox Support.

    If you are connecting Xbox directly to your (DSL/Cable) modem (not using a router or Windows ICS), and are experiencing this behavior, contact Xbox Support.

    Router & MTU Fixes--"Xbox Live is not responding" error message


    The first step is to make sure your computer, modem, router and Xbox are connected correctly.

    1. Go to the dashboard and run the troubleshooter from the Network Settings menu (select Connect and hit the A button).
    You will see 4 green circles, indicating that everything is connected successfully (4th test shows "Connected to Xbox Live").
    2. After the 4 tests complete, to see the diagnostic screen select the Y button.

    If the diagnostic screen shows zero upload speed, zero download speed and 100% packet loss, your router might require additional configuration.

    The next step is to find out is your router is listed on the Xbox Live Routers and Modems web page in either the "Use These Routers with Xbox Live" or "Use These Routers with Workarounds" sections. If your router is listed in one of the sections, click the links and follow the instructions to configure your router correctly.

    Finally, you might also have to configure the MTU (Maximum Transmission Unit) setting of your router. On the administrative page of your router (or another admin tool) change the MTU size to 1465 or higher. You can find instructions for accessing the administrative pages for some routers at http://www.xbox.com/live/connect/routers.htm.

    If you aren't sure about how to configure the MTU settings on your router, refer to your router documentation or contact technical support for the router manufacturer for assistance.

    If you are having problems configuring the router, to get connected you can bypass the router and connect Xbox directly to the modem.
    Note Xbox may need to be configured differently to connect directly to the modem. See http://www.xbox.com/LIVE/connect/direct.htm for more details.
     
  7. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb geen router, ik heb een alcatel speedtouch adsl modem.
    ik kom niet voorbij het billing region scherm.
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Rinus heb je wel een Firewall? want daar kan je ook de settings aanpassen ... ik ben bang dat je anders een probleem hebt ... en dan kan je je xbox inleveren ;) maar ik ben opzoek naar een oplossing voor jou!
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
  10. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Ethernet modem.

    Korte omschrijving:

    PC1 heeft 2 netwerkkaarten waarvan er 1 naar de modem gaat, en 1 naar pc2.

    PC2 is mijn computer, om mijn Xbox te verbinden haal ik de kabel uit mijn PC en plug hem in de Xbox.

    Als ik in het scherm connected krijg te zien en dan op Y druk, krijg ik dan gelijk een bepaald waarde voor mijn UL,DL enz.enz. of moet ik eerst nog wat anders doen?
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    op pc 1 staat gene firewall? Ik heb toch het vermoede dat het aan de MTU ligt ... en deze moet je ergens kunnen aanpassen .. kan je de volledige naam van de modem geven ... (dus + type nr. etc) welke provider heb je ... enz
     
  12. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik zal eerst proberen om het met de bovenstaande link, als het dan niet werkt dan post ik de gegevens wel even.


    Fardo, alvast bedankt:)
     
  13. XtrordinarY

    XtrordinarY Active Member

    Berichten:
    400
    Leuk Bevonden:
    1
    Hey Rinus er zijn een aantal manieren om je MTU te kunnen veranderen... omdat je 2 netwerkkaarten hebt moet je dat dus in windows veranderen...

    1ste manier en moeilijkste is via regedit... beetje tricky want asl je daar fout in maakt kan je je hele windows mee beschadigen... al kan je op www.speedguide.net aantal cable tweaks halen voor je register die makkelijk toe te passen zijn.. (gewoon bestandje downloaden en dubbelklikken en je pc ff opnieuw starten let op dat je ook ff de standaard bestandje download voor als het niet werkt)

    2de manier is.. met behulp van tooltjes zoals System mechanic.. die kan je wel ergens downloaden.. daarin hoe je alleen ff aantal MTU die je wilt invullen.. apply.. en hopla het is voor elkaar..

    dus als ik jou was zou ik of op speedguide ff zo'n cable/dsl tweak ding halen.. of zo'n tooltje... ik hoor wel of het is gelukt... oww en zorg ook dat je standaard ingebouwde firewall van windows uit staat!!

    MzzL

    XtrordinarY
     
  14. stefander

    stefander Gamesjournalist

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat IS het Power pakket... :D
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Oops ik bedoelde dat ik het power plus pakket heb

    :eek:

    Snelheid: tot 1536 kbps downstream en 256 kbps upstream
     
  16. stefander

    stefander Gamesjournalist

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    0
    :D
     
  17. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Als ik boven in beeld bij status zie staan "Connected" en al mijn rondjes zijn groen gekleurd, dan druk ik op Y en krijg ik dat statusscherm van UL, DL, L en P.

    Kijkt Xbox-live zelf naar welke connection je hebt of moet je zelf dan nog iets doen om je UL of DL te testen?
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Xbox live meet zelf welke connectie je hebt ... en deze geeft de snelheden weer ... als je UL en DL 0 zijn dan is er iets verkeerd gevonfigureerd ... (meestal MTU ) ... Heb je nu wel resultaten uit UL en DL?

    Heeft de documentatie geholpen?

    Of heb je nog meer hulp nodig?
     
  19. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    HAd weinig tijd gisteren, ga het vanavond proberen.
    Ik hou je op de hoogte.:D
     
  20. Lourens

    Lourens aaaaaaaiiiiiiiiiiiii

    Berichten:
    163
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo net ook even getest, via mijn Draytek Vigor 2200E met firmware 2.2 (voor degene die het wil weten). Alle instellingen waren al helemaal perfect en hoefde zelf niets in te stellen!
    Resultaten:

    DL= 854 kb
    UL= 197 kb
    L= 157 ms (159)
    P= 8/8

    Super resultaten! Behalve de lag, maar dat komt wel op 14 maart!
    Heb een ADSL Plus abonnement.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina